Hyundai Ioniq 5 84kWh N AWD (2024)

autoreview

Hyundai Ioniq 5 84kWh N AWD (2024)
Hyundai Ioniq 5 84kWh N AWD (2024)Hyundai Ioniq 5 84kWh N AWD (2024)Hyundai Ioniq 5 84kWh N AWD (2024)Hyundai Ioniq 5 84kWh N AWD (2024)Hyundai Ioniq 5 84kWh N AWD (2024)Hyundai Ioniq 5 84kWh N AWD (2024)

Signalement

UitvoeringIoniq 5 84kWh N AWD
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst5.350 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een elektrische hooligan met klasse: de Ioniq 5 N verrast op elk front

  • 5.350 km

Sinds november 2024 rijd ik in een Hyundai Ioniq 5 N. Op het eerste gezicht oogt hij niet overdreven groot, maar zodra je gaat parkeren merk je pas hoeveel ruimte hij echt inneemt. Gelukkig is de handling indrukwekkend: strak, voorspelbaar en sportief. De acceleratie? Bizar snel. Echt een auto die elke rit bijzonder maakt, maar waar je ook heel goed rustig mee kunt rijden

Wat deze elektrische krachtpatser uniek maakt, is de mogelijkheid om handmatig te “schakelen” via flippers achter het stuur. Het is volledig gesimuleerd, maar voelt verrassend realistisch. Je voelt de (gesimuleerde) koppelopbouw na elke schakelactie, wat de rijbeleving alleen maar intenser maakt.

Toch is het niet alleen maar geweld. Je kunt er ook heel goed rustig, comfortabel en beschaafd mee rijden. De auto is stil, soepel en perfect voor ontspannen woon-werkverkeer. Hij heeft echt twee gezichten, en dat maakt hem zo bijzonder.

Een minpunt? De radio-software. Geluid is top, maar bij het wisselen van zenders verandert het volume soms ineens, wat erg storend is. Ook mis ik een simpele random-functie bij USB-afspelen. Voor een auto met zoveel tech verwacht je dat beter geregeld.

Ik gebruik de auto vooral voor woon-werkverkeer, dus de actieradius is voor mij geen probleem. Met een behoorlijk tempo (boven de NL limiet) is 250 km mogelijk – maar even laden aan de snellader (max 350kW) en je bent zo weer op weg.

Zou ik deze auto aanbevelen? Eigenlijk niet – maar dat is puur omdat ik hem graag exclusief houd 😉. Het is een auto waar je niet iedereen zo maar mee wilt laten rijden, daar is hij simpelweg te snel en te speciaal voor en daar komen gegarandeerd ongelukken van.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq 5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.