Hyundai Inster 42kWh E-Motion (2025)

autoreview

Hyundai Inster 42kWh E-Motion (2025)

Signalement

UitvoeringInster 42kWh E-Motion
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van benzine naar volts: mijn overstap naar de Hyun

Na jaren trouwe dienst heb ik mijn Citroën C1 ingeruild voor iets heel anders: mijn eerste elektrische auto, de Hyundai Inster. De overstap naar elektrisch rijden voelde spannend – een beetje alsof je weer je eerste autorit maakt. Opladen, verbruik, actieradius… het is allemaal nieuw terrein. Maar wat een ontdekking!
Aanvankelijk stond de Dacia Spring bovenaan mijn lijstje. Totdat ik de verschillen met de Inster goed bekeek. De Hyundai voelt doordachter aan, moderner en vooral beter uitgerust. De keuze was snel gemaakt.
Ik ging voor het instapmodel e-motion, met een 42 kWh-accu. In de praktijk haal ik zo’n 320 kilometer op een volle lading, met een gemiddeld verbruik van 12,79 kWh per 100 km. De testomstandigheden waren typisch Nederlands: zo’n 15 graden, airco, lichten en radio aan. Prima cijfers, zeker voor een compacte EV!
Het opladen gaat verrassend soepel. De Inster wordt geleverd met een mobiele thuislader en een type 2-laadkabel. In het begin stond ik een beetje te prutsen om de kabel los te krijgen – tot ik ontdekte dat je via de sleutel de auto even op slot en weer open moet doen. Dan schiet de kabel zo los. Handig!
Op mijn werk laad ik voor €0,24 per kWh. Aan een 11 kW-laadpaal duurt het ongeveer 3,75 uur om de accu van leeg naar vol te laden. Ideaal: ik plug in bij aankomst en rijd aan het einde van de werkdag met een volle batterij naar huis.
De eerste 1.500 kilometer met de Inster waren leerzaam, maar vooral leuk. De stilte, het directe vermogen, en het idee dat je geen druppel benzine meer verstookt – het voelt als de toekomst. De Hyundai Inster is niet alleen mijn eerste EV, maar ook de auto die elektrisch rijden écht leuk maakt.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Inster

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.