Hyundai Elantra 2.0i GLS (2000)

autoreview

Hyundai Elantra

Signalement

UitvoeringElantra 2.0i GLS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf65.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na de eerste kilometers in de Elantra (2.0 GLS) viel de enorme vooruitgang op ten opzichte van mijn vorige Lantra (1.6 GLS). Hij rijdt en struurt strak. Veel ruimte en een lekkere motor. Ik snap niets van de kritiek van sommige autobladen, ook autoweek, dat deze auto"s onder doen voor europese auto"s. Ik heb deze ook gereden en het is puur psychisch!! Jammer hoor, maar een pluim voor Hyundai.

PROBLEMEN

Na aanschaf is de vreugde vrij snel verdwenen. Het eerste euvel was een lekke koplamp, kapotte oliesensor, scheur in uitlaatspruitstuk. Drie keer naar de dealer, maar zijn door de dealer goed verholpen onder garantie.

Maar het grootste euvel is wel het tikken in het dashboard. De Elantra is hiervoor zes keer naar de dealer geweest!! Men kreeg het er niet uit. Eerst tikte het alleen wanneer de ventilator aan stond, er zat niets in het syteem, maar dit was vrij snel verholpen. Toen tikte het dashboard hevig bij ieder bultje in de weg, dashboard verkeerd gemonteerd en elke keer schots en scheef!!. De dealer heeft delen van het dashboard opnieuw erin gezet en als toppunt barstte de voorruit, amateurs, men dacht dat het daaraan lag!. Nu buiten de garantie heeft men kostenloos delen van het dashboard vervangen en tikt het godzijdank niet meer.

Mijn rijplezier is weer enigzins hersteld.
Maar geen pluim voor de service en klantenbehandeling van Hyundai Braaksma in Arnhem.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.