Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 100pk i-Motion (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Bayon 1.0 T-GDI 100pk i-Motion |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2023 |
KM-stand laatst | 18.000 km |
Eerste kilometers
- 5 km
In NL rijdt de Bayon al even rond, in BE nog te kort. Vandaar dat de importeur ruim 150 Bayons heeft gelanceerd op het Autosalon in Brussels met een korting van ruim €3000. Stad en land afgereisd om een Bayon uit voorraad te kunnen kopen. Juist de duurdere versies waren nog over, daarom 1 gekocht in Wallonië in de kleur Dragon Red Mica, meerprijs €700 met 1.0 TGDi moter van 101pk. Verbruik is vrijwel gelijk aan Opel Meriva Cosmo met 1.6Crdi motor. Prestaties zeker gelijk. De Belgische overheid kent geen crossovers, daarom ingeschreven als Station Wagon. Trekhaak via after market besteld. Kost ongeveer de helft. Zelfde geld(t) voor een set LMV. Men doet geheimzinnig over de wielmaat maar identiek aan die van Toyota Yaris: 6J, 4x100, 54,1 en ET=50. Twee tanks leeggereden met gemiddeld verbruik van 5.9L gemiddeld. Op lange afstanden is zeker 5.0 mogelijk.. wordt vervolgd!
Total-loss
- 18.000 km
Midden in de nacht van 11.1.24 werd de stilstaande Red Dragon in zijn slaap geraakt door een Fiat stilo. Geen stijl eigenlijk. Nul problemen al de tijd, maar wel de auto kwijt, voorgoed in dit geval. Voor de zekerheid ern proefrit gemaakt in de MG ZS en Kia Stonic.. maar Bayon bleef favoriet. Mangrove Green besteld met iets meer opties, trekhaak en natuurlijk LMV.. binnen de 3 maanden staat deze alweer op 8000+ kilometer. Zonder problemen. Beetje saai, dat wel.. gemiddeld verbruik nu 5.3L op 100km.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.