Honda Concerto 1.5i (1992)

autoreview

Honda Concerto

Signalement

UitvoeringConcerto 1.5i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf1992
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb deze Honda Concerto 1.4GL gekocht bij een onafhankelijke dealer voor zo maar eventjes 6000 euro voordeliger dan bij de merkdealer, je moet dan wel zelf het zekeringetje van de electrische ruitenheffers insteken.
Deze wagen heeft een zeer goede wegligging, zeker na het plaatsen van Michelin Energy banden.
De zetels zitten gewoon uitstekend, daar kunnen heel wet subtop-merken wat van leren. De kwaliteit van het interieur is eveneens uitstekend.
Het verbruik op lange afstanden kan dalen tot 6.5l/100km, ondanks het fijt dat deze motor 4000tr/min afmaalt bij 130km/h.
En zo komen we bij de gebreken van deze wagen.
Op de snelweg is het vermoeiend rijden door de lawaaiproductie van de motor, mijn Coltje van ´82 was merkelijk stiller. Al enige tijd merk ik trillingen afkomstig van de motor en aandrijving, en ja, de wielen zijn uitgelijnt, en niemand weet waar het vandaankomt.
Was het lawaai op de snelweg maar een heel stuk minder, ik zou zonder verpinken 1000€ of meer aan deze wagen spenderen om hem volledig in orde te brengen.
Boven de 3500tr/min zijn de prestaties zeer goed, met 3 man en volgeladen koffer in de bergen vormt geen enkel probleem, de sprijding van de versnellingsbak is dan ook optimaal, behalve dat er een 6e vesnelling ontbreekt om de radio nog enigzins te kunnen horen.

PROBLEMEN

- Koppeling vervangen rond de 110.000km.
- Remcilinder stuk rond de 100.000, waarschijnlijk zelf stukgereden.
- Beschermhoes van de rechter cardanas vervangen.
- Silendblok op de achterophanging vervangen rond de 80.000km.
- Remlicht regelmatig stuk, lag aan slecht contact van de massa.
- Alternator vevangen rond 70.000km.
- Een goede raad, ga steeds naar de merkgarage van uw wagen voor onderhoud, die lossen problemen op die een ander goedkopere garage niet steeds deftig opgelost krijgt. Met mijn alternator gesukkeld voor ik naar honda ging voor mijn onderhoud, bij Honda hebben ze het probleem definitief opgelost.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.