Honda Civic Type S 1.8i-VTEC Advantage (2007)

autoreview

Honda Civic Type S 1.8i-VTEC Advantage (2007)

Signalement

UitvoeringCivic Type S 1.8i-VTEC Advantage
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf53.000 km
KM-stand laatst52.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Honda Civic 1.8i Type S!

  • 52.000 km

Hallo,

Nu 10 maanden geleden heb ik na een spijtig accident met mijn vorige wagen de Honda Civic Type S aangeschaft.
Het betreft de benzine versie, met een 1.8 liter iVtec motor.

Eerste ervaring:
De auto gezocht via internet, particulier aangekocht, toch eerst wat afwachten, je weet nooit wat dit gaat worden. Auto ziet er wel echt netjes uit en de verkoper was een man die er ook wel uitzag alsof hij de auto altijd goed had behandelt.

In het begin helemaal weg van de auto, het interieur vind ik dan ook echt wel iets hebben, met de toerenteller en de kilometerteller centraal en blauw verlicht.

Comfort:
Wil je een comfortabele, relaxed rijdende auto? Koop deze dan echt niet, hij is steenhard en echt lange ritten beginnen echt wel te storen. Qua gebruiksgemak en ruimte is het anderszijds wel dik in orde, instappen is gemakkelijk, en er is veel ruimte, als je vooraan zit dan toch..

De koffer is buitengewoon groot en de neerklapbare stoelen zijn echt handig, ik heb er zelfs een heel computerbureau in vervoerd dat al gemonteerd was, hierover geen klagen, ook veel vakjes om prullaria weg te krijgen.


Prestaties:
In het begin rustig gereden, na enige tijd toch de auto wat verder aan het testen, logisch ook wel. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nu het vermogen toch liever wat hoger had gehad, en dan zeker het koppel, dit is echt beneden alle peil. Ik trek de auto steeds goed door in de toeren, allemaal wel tof, maar vermoeiend, en een overdaad aan terugschakelen is ook vrij lastig na verloop van tijd.

Wil je een tussenversnelling plaatsen, schakel dan maar 2 verzetten terug, anders gebeurt er werkelijk niets, en op de autostrade is dit toch echt wel frusterend.

De Vtec motor is opzwepend maar komt pas echt tot leven vanaf 4000 rpm, wanneer de vtec dus aanslaat. Mooi lineair wel, de acceleratie, maar je moet er van houden. Om vooruit te gaan moet je echt gaan jagen.

Niet dat de auto echt niet krachtig is, maar voor mij persoonlijk te weinig, laat ons zeggen dat voor de modale burger het wel ruim voldoende is.

Betrouwbaarheid:
De wagen geeft wel geen krimp, hierbij scoort Honda bij mij echt wel goed, nooit echt last van rare geluiden of dergelijke..

In deze 10 maanden de remblokken voor- en achter wel laten vervangen, maar dit is een logische kost. Over de remmen dit nog even: ze mochten wel wat sterker zijn, ik had een keer voor dat de auto bijna niet meer remde, wat me toch even schrik aanjoeg.. Ook al meerdere keren gehad dat de remmen echt rook gaven en een verschrikkelijke brandgeur produceerden, wellicht te wijten aan mijn rijstijl maar goed.

Voor de rest zeer betrouwbare auto, motor is echt wel niet kapot te krijgen. Geeft ook een goede gasrespons.

Gebruikskosten:
Remmen laten vervangen op 70000 kms, blokken waren echt volledig op, voor de rest normaal onderhoud, vloeistoffen bijvullen enzo maar niets bijzonders.

Het verbruik is echter een andere zaak: ik zit nu aan ruim 10l / 100km en dit valt toch lelijk tegen.. Oke, ik geef toe, ik rij wel stevig maar de fabrieksopgave is enkel te halen als je als een echt kneus de baan opgaat en de vtec motor niet gebruikt, wat toch ook niet de bedoeling kan zijn.


UPDATE

Nu 78000 kms op de teller, ongeveer 25000 achter de kiezen dus. De auto bevalt nog steeds goed.

De remblokken voor en achter zijn ondertussen vervangen. Nieuwe voorbanden zijn binnenkort ook nodig. Voor de rest groot onderhoud gehad, een normale kost.

Nu in winterse omstandigheden is de auto goed te besturen (heb geen winterbanden). Tractie is altijd in orde.

Overigens, voor diegenen die mijn verbruik overdreven vonden: Ik heb een week een poging gedaan zuiniger te rijden, kwam uit op 7,5l/100 km bij vooral stadsverkeerd. Het kan dus, een beter verbruik scoren, alleen kon ik het na een week niet meer aan om zo te rijden met mijn Honda. Zooo traag! Onvoorstelbaar irritant.

Waardering qua betrouwbaarheid is omhooggegaan, de auto geeft nooit een krimp, terwijl ik hem echt wel stevig gebruik.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.