Ford Sierra 2.0i CLX (1991)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Sierra 2.0i CLX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1991 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 290.430 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Kost geen ruk: 250 euro via markplaats. Op 3 december 2004 in het schemerdonker bekeken in Twello, kort proefritje en snel naar het postkantoor.
Een paar dagen later van Twello naar Eindhoven (eerste ritje) viel het erg tegen: schokken en stoten. Maar ja na 3 dagen regen en rotte bougiekabels heb je dat he!
Dag er op een hele zooi spul overgezet van vorige Sierra (Sierra 3).
Oa: bougiekabels, uitlaat, stoelen banken, asbak.
Ook moest er een kwart liter remvloeistof bij. Je kon zo door het reservoir in de remcilinder kijken. De nivosensor dus ook maar overgezet!
Daarna ging het best goed. Plenty power bij alle toerentallen. In zijn 4 bij 50 door de stad en maar 3100 rpm bij 120 km/h.
Kortom prima auto voor de wat langere ritten. Laatste vakantie was een rondje Europa tegen de klok in:
NL B L F D A FL CH I SLO HR BiH HR SGC AL MK GR TR BG RO H SK CS D NL
Overal is het mogelijk op LPG te rijden. Zelfs in Albanie is dat geen probeem.
Veel plezier woor weinig geld.
Ok, hij zit onder de krassen en deuken en ik maak hem uit (of is het in) principe nooit schoon, maar het is niet het soort auto waarvoor ze je onderweg een pistool op je kop zetten.
PROBLEMEN
Problemen?
Als je wat zelf kan doen dan valt het wel mee:
Achterstallig onderhoud: lampjes, lekkage open dak, lekkage via achterlicht.
Temperatuuropnemer rot (Sierra kwaal): Paar Euro op de sloop.
Tellerkabel vervangen door Sloop exemplaar (Euro 15)
Rubbers voorwielophanging vervangen (nieuw)
Dat is overigens bij een Sierra een goede oplossing voor het zoekerig weggedrag.
Versnellingsbak vervangen. Alle olie lag eruit door defect aan achterste oliekering. Bovendien was het rubber voor de ophanging gebroken. Kan een kip-of-ei probleem zijn geweest.
Tweedehands bak via marktplaats voor 25 Euro.
Meteen de koppelingsplaat vervangen (nieuw!)
Benzinetank vervangen ivm lekkage (@#$ net voor de APK) tank van sloop: 40 Euro.
Voor het monteren van de tank moest de trekhaak er onder uit.
Dus trekhaak via markplaats verkocht voor Euro 40 (dat scheelt weer he).
Beetje laswerk aan dorpel ivm APK (plaatje erop) 40 Euro.
Onderweg naar Turkije een enorme steen of zo tegen de katalysator. Weekje later was het hele keramisch element to gruis en brokken vergaan en zat de uitlaat zowat dicht.
Bij lokale garage in Turkije laten repareren. Hele uitlaat uit elkaar, alles ontstoppen en zo. De middendemper hebben ze zelfs opengesneden om de meuk er uit te krijgen en weer dicht gelast. Alls samen Euro 38.
We kregen allebij (vriendin en ik) een heus flesje Cola. Dus we zijn vast een beetje opgelicht! Anders krijg je thee!
Laatst, terug in Eindhoven, liet hij me staan met een defecte krukas sensor.
Na het eruit slopen van de, nogal onbetrouwbare, startonderbreking en alle bedrading van het alarm en wat meten zat ik met een oneindig metende sensor.
Oa door goede raad via problemcar.nl volgende dag naar de sloop voor sensor Euro 10,-. en hij doet het beter dan ooit tevoren.
Kortom, er is wel eens wat, maar als je zelf wat kan doen dan valt het best mee.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.