Ford Mondeo 1.8 TD Century (2000)

Ford Mondeo 1.8 TD Century (2000)
Ford Mondeo 1.8 TD Century (2000)Ford Mondeo 1.8 TD Century (2000)Ford Mondeo 1.8 TD Century (2000)Ford Mondeo 1.8 TD Century (2000)Ford Mondeo 1.8 TD Century (2000)Ford Mondeo 1.8 TD Century (2000)

UitvoeringMondeo 1.8 TD Century
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004

Het was niet meteen mijn bedoeling een Mondeo te kopen, maar toen ik op zoek was naar een complete diesel voor ongeveer €5000,- was dit een van de nieuwste auto"s die mij aanspraken. Dat zegt meteen iets over de afschrijving die je hebt als je een nieuwe koopt.
Deze Mondeo heeft een korte eerste en tweede versnelling, maar goed meekomen in het verkeer is geen probleem. Ook is hij vrij stil en de rammeltjes die ik had in mijn Astra zijn er niet. De auto heeft een luxe uitstraling en is ruim binnenin. Het verbruik ligt bij mij rond de 1:14, maar ik sta veel in de file en houd van doorrijden. 1:16 moet dus ook haalbaar zijn. Een nadeel vind ik dat hij bij koud weer niet snel (wel altijd) start en nogal stug en stoterig is voordat hij warm is gedraaid.

geen.

3,5