Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line X (2024) #3

autoreview

Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line X (2024)

Signalement

UitvoeringKuga 2.5 PHEV ST-Line X
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst10.500 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lekkere auto

  • 8.059 km

Na de eerste kuga phev uit 2021, nu dus de nieuwe versie,
in juli geleverd. Waar ik enthousiast over ben is het verbruik. Ik heb al aardig wat gereden in bijna 4 maanden door een verhuizing. Je rijdt makkelijk 1 op 25 zeker als je ook de accu leeg rijdt. Wel is de actieradius minder; haalde in de zomer amper de 55 km elektrisch. De auto is fel en reageert goed. Je zit lekker, best comfortabel en hebt goed zicht op alles wat er rond je gebeurt. Voor de 360 gr camera weegave bij inparkeren of achteruit rijden is super. De rijhulpsystemen zijn ok, maar wat ' strenger' dan bij mijn vorige Kuga. De rijbaan bewaking is soms echt irritant aanwezig en je krijgt vaak de melding dat je moe bent en rust moet nemen en daar wordt je pas moe van! Gelukkig kun je het irritante piepje van de snelheidslimiet ( wettelijk verplicht) elke keer uitzetten. Je hebt voldoende bergruimte in de Kuga, dat merk je als je gaat verhuizen. Minder vind ik tov de vorige Kuga het feit dat de rijmodi nu via het aanraakscherm veranderd cq ingesteld moet worden. Je bent dan toch duidelijk even afgeleid, mede doordat je eerst wel een fysieke knop moet indrukken ( reageert slecht vind ik).
De wagen is stug qua vering, je voelt oneffenheden in de weg erg goed.
Ben zeker tevreden met de nieuwe Kuga ook qua uiterlijk.

af en toe irritant

  • 10.500 km

Na ruim 10.000 km even een update. Het blijft een fijne auto om in te rijden.
Wat ik eerder schreef blijft staan.
Echter het Sync 4 systeem wordt een steeds grotere bron van irritatie. Een recente update maakt het er niet beter op. Het luistert slecht en vooral de navigatie laat nogal te wensen over. Vooral het bedienen van de rijmodi is een drama. De knop op het dashbord die je moet indrukken om de rijmodi
op je scherm te krijgen regaeert supertraag.
Ook de actieradius is super slecht. Haal amper 40 km op een lading. Tanken is goedkoper. Een ding is wel beter tov van zijn voorganger; hij rijdt super zuinig in de Hybrid-mode. Daar kan geen ander tegenop. En verder zit ie prima, heeft veel ruimte en ziet er mooi uit ( vinfd ik)

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Kuga

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.