Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line (2024) #2

autoreview

Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line (2024)

Signalement

UitvoeringKuga 2.5 PHEV ST-Line
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst7.250 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste indruk

  • 7.250 km

Afgelopen december de auto nieuw opgehaald bij de dealer. Dit is mijn eerste auto met automaat, en weet nu al wel dat mijn volgende auto weer een automaat wordt. Wat rijdt dit heerlijk relaxt. Wat een beetje vreemd voelt is dat bij gelijkblijvend toerental toch de auto versneld. Dit als gevolg van de z.g. CVT-automaat. De elektrische km's worden in alle rust afgelegd, en het is nagenoeg onmerkbaar wanneer de
benzinemotor aan de slag gaat.

Het gemiddelde brandstofverbruik staat inmiddels op 3.8ltr/100km. Hierbij moet ik aanmerken dat er volop gestekkerd word. Bij de huidige omstandigheden (temperatuur tussen -2 en 5gr.C) kan ik tot 40km volledig elektrisch rijden. Hoop dat dit met wat zomerse temperaturen toeneemt.

Wat is er minder aan de auto?
- Korte zittingen (standaard stoelen, zonder verlengers)
- Stoel staat in de achterste stand terwijl ik niet erg lang ben. Kan mij voorstellen dat de gemiddeld langere mens de stoel niet ver genoeg achteruit kan zetten.
- Grote draaicirkel wat lastig is bij krapjes parkeren.
- Laden gaat met max. 3,5 Kw/h niet erg snel (3,5uur van leeg naar vol)
- Scherm niet supersnel, en alles moet via het scherm. (Was overigens een Peugeot 3008 multi-media gewend, mag nu dus niet zeuren over de snelheid)
- Regelmatig wordt de spraakhulp assistent vanzelf geactiveerd. Moet ik dus nog eens mee naar de garage.

Pluspunten van de auto:
- Ruimte in de cabine
- Stoel, stuur en voorruitverwarming (optie)
- Geluidsniveau.
-Schone wielen door regeneratief remmen waardoor er heel weinig remstof vrij komt.
- Laag brandstof gebruik.
- Grote max. toegestane aanhangergewicht. (Nog niet uitgeprobeerd)

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Ford Kuga

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.