Ford Ka Couture First Edition (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Ka Couture First Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand laatst | 4.000 km |
Zeer tevreden
- 390 km
Ik was toe aan een nieuwe auto. Ik reed Toyota Yaris en was eigenlijk tevreden daarover. Ik gebruik de auto puur voor woon- werkverkeer dus eigenlijk kun ik nog kleiner rijden dan de Yaris. De Toyota IQ was me te klein. Uiteindelijk kwam ik bij de Ka uit. Door de speciale uitvoering van de Ka kwam ik ook aan de gewenste luxe voor een zachtere prijs.
Ik heb een van de 250 Ford Ka Couture First Edition gekocht. De auto is heel compleet. Extra bovenop de Titanium uitvoering wordt deze geleverd met 15inch 7 spaaks lichtmetalen velgen, chromen sierstukje uitlaat, dikke velours matten, instaplijsten, parkeerhulp. subwoofer, lederen schakelpook, connection pack (Bluetooth, USB aansl., voicecontrol), privacy glass en speciale pookknop.
Uiteraard kan ik nog niet heel veel vertellen. Dat komt nog. Wat me wel is opgevallen is dat als het regent de stoelen nat worden als je de deur opent. Een klets water valt dan uit de rubbers. Erg vervelend. Verder werkt de ipod niet op de usb-aansluiting. Ja met een vervelende omweg zou het wel lukken maar dan gebruik je de ipod meer als usb stick en dat is niet de bedoeling. Verder is het connection pack een must. Ik heb een Blackberry bold 9700 en die werkt perfect. Ford audio herkent mijn spraakcommando's pefect. De radio geeft een goed geluid. Ook bij lage volume's. De ingebouwde versterker en subwoofer helpen natuurlijk.
Verbruik
Het verbruik zit nu op 6,4 liter per 100 km. De auto is nog niet ingereden en dus ik dit eigenlijk al een mooie score. Mijn Yaris was echter zuiniger ondanks zijn 20 pk meer.
Ik zal de review snel aanvullen als ik meer kilometers heb gemaakt. Het zou ongeloofwaardig zijn om na 390 km een complete review te maken. Eerst wat ervaring opdoen met rijden!
Nog tevreden en een enkele tip voor een Ka-collega
- 650 km
De auto rijdt steeds beter. Het inrijden heeft zijn duidelijk effect. Koppeling, gas etc. alles loopt gewoonweg soepeler. Ik heb me eens gestort op het waterprobleem van de deur. Bij nadere inspectie bleek mij dat in de riggel van de rubbers erg veel vuil zit (en dat voor een splinternieuwe auto). Het vuil verhinderd het goed aflopen van het regenwater in de daarvoor bestemde gaatjes in het rubber. Verder helpt het aanbrengen van een waterafstotende laag deurrubberverzorger. Al twee buien meegemaakt nu en er komt geen water meer binnen bij het openen van de deuren. Het verbruik blijft stabiel op 6.3 liter per 100km. Wellicht wordt de auto na het inrijden nog wat zuiniger. Nogmaals lof voor het telefoongedeelte van het connection pack. De verbinding is meer dan stabiel en de andere kant van de lijn is erg tevreden over de geluidskwaliteit.
Verbruik neemt nog meer af...
- 4.000 km
Inmiddels heb ik 4000 km met de Ka gereden. De auto loopt nu erg soepel en wordt ook pittiger. Het benzineverbruik loopt steeds verder terug. Ik zit nu op 6 liter per 100km. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik geen racer ben.
Ik kan verder niks negatiefs vinden. Behalve de reeds bekende negatieve punten zoals geen knop voor de achterklep (alleen via afstandsbediening), de insteek voor de autogordel is raar gemaakt (soms steek je ernaast) en de ruitenwissers zijn van slechte kwaliteit.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.