Ford Fusion 1.4 16V Luxury (2003)

autoreview

Ford Fusion
Ford FusionFord FusionFord FusionFord FusionFord FusionFord FusionFord FusionFord Fusion - interieurFord Fusion - interieur

Signalement

UitvoeringFusion 1.4 16V Luxury
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf43.000 km
KM-stand laatst80.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Afscheid komt er aan

  • 77.000 km

Heb deze gekocht omdat ik aangesproken werd op straat of ik mijn vorige auto (Fiat Punto Sporting CVT) wilde verkopen.
Moest dus met spoed iets anders hebben.
Het werd een Fusion.
Omdat ;
- Deze weinig km's had gelopen
- Van een oude vrouw is geweest (welke Fusion niet?)
- 5 deuren heeft
- airco
- en er verder zeer netjes uit ziet.

Eigenlijk is dit een degelijke, ruime en zelfs vrij pittige auto.
Heb laatst 173km/uur (volgens de navigatie) gereden terwijl hij maar 164 zou moeten kunnen.
De auto is relatief stil en voelt vrij degelijk aan.
De wegligging is zelfs bovenverwachting goed. Regelmatig op- en afritten genomen met hoge snelheden en de auto geeft geen krimp.
Dit alles heeft wel als gevolg dat het verbruik rond de 1 op 12 ligt.
Maar dat waarschijnlijk ook omdat ik hem hoofdzakelijk gebruik om in en om het dorp te rijden en incidenteel langere afstanden op de snelweg.

Heb er eigenlijk maar één keertje problemen mee gehad.
Ik stond in januari (tijdens de spekgladde winter) te tanken en terwijl ik achter de auto stond, viel me op dat het rechter achterwiel helemaal scheef stond.
Direct naar dealer gegaan, bleek dat het wiel + ophanging van de achteras was gescheurd...
Er was geen enkele beschadiging te zien aan het wiel zelf, en heb ook nooit iets gemerkt dus dit was eigenlijk wel een raadsel. Ook voor de dealer trouwens.
Maar goed, er moest dus een nieuwe achteras onder. Kosten bijna 500euro. Auw...
En ook maar meteen setje winterbanden met velgen gekocht. (weer 400 euro. En weer auw...)
Verder is het een totaal probleemloze auto waarin ik ook al diverse grote dingen heb vervoerd. Wat gaat er veel in!

Maar goed, dit is meteen een afscheidsverslag, want ik heb een nieuwe Twingo Night & day Dci in bestelling.

Dus ; vaarwel Fusion en welkom Twingo

====================================
UPDATE 23 Juni 2011
====================================
Gisteren ineens inhouden van motor, lopen op 3 clinders en motormanagementlampje (leuk woord voor galgje...) knipperen.
Ik dacht shit, want hij is al ingeruild en wil er dus niets meer aan uitgeven.
Maar goed, was toch al op weg naar de dealer om een koplampje te vervangen, dus dat kwam goed uit.
Daar aan de computer gehangen.
Bleek een bougie niet goed gevonkt te hebben.
Nader onderzoek liet zien dat er ergens een afwateringsgaatje dicht zat met vuil en dat daardoor water ergens terecht was gekomen waar het niets te zoeken had.
Met dus een elektronicastoring tot gevolg.
Garage heeft netjes alles schoon en droog gemaakt, de computer gereset en mij 76 euro afhandig gemaakt (incl. 12euro voor de lamp).
Maar ik kon gerust ademhalen, niets ernstigs dus.

Auto blijft toch in de familie

  • 80.000 km

Even een update.
De bedoeling was de auto in te ruilen voor een nieuwe Twingo dCi, maar we houden de auto.
Mijn vriendin gaat erin rijden.

Dus hopelijk krijg ik haar zover haar ervaringen op te schrijven, zodat er ook een vrouwlijke kant aan dit verslag komt.

Voordeel is nu dat we gewoon een auto blijven houden met een trekhaak voor de vouwwagen (kan helaas niet bij een twingo) en de twinny load.

Dus, wordt vervolgt...

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.