AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Ford Focus 2.3 EcoBoost RS (2017)

autoreview

Ford Focus 2.3 EcoBoost RS (2017)
Ford Focus 2.3 EcoBoost RS (2017)
Ford Focus 2.3 EcoBoost RS (2017)
Ford Focus 2.3 EcoBoost RS (2017)
Ford Focus 2.3 EcoBoost RS (2017)
Ford Focus 2.3 EcoBoost RS (2017)
Ford Focus 2.3 EcoBoost RS (2017)

Signalement

UitvoeringFocus 2.3 EcoBoost RS
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf16.000 km
KM-stand laatst16.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Review na 1 jaar RS MK3

  • 16.000 km

Juni 2018 was het dan zover. Eindelijk weer RS! M'n eerste RS, een MK2, is me helaas tot 3x toe ontvreemd door het dieven gilde. Toen wilde ik een wat minder opvallende auto en dat werd een Audi S3 uit 2016 na de facelift.

Echter één keer een RS en je bent voor altijd verknocht aan de RS!

Dus na een zoektocht van enkele maanden en het overtuigen van mijn vrouw, de passende RS gevonden bij Broekhuis in Harderwijk.

Nu zijn we inmiddels één jaar verder en ik kan zeggen dat het een heerlijke auto is! Het onderstel is briljant, zeker qua grip niveau ongekend! Weliswaar is het onderstel een beetje hard voor de normale automobilist, maar voor mij is het echt top!

Een karrenvracht aan pk's en Nm's maken het een geweldige rij ervaring!

Er is één ding waar ik me grondig aan erger en dat is het Sync 2 systeem. Het werkt erg sloom en de bediening is (zeker al rijdend) erg lastig. Veel te kleine knoppen op het touchscreen en met het "harde" onderstel bijna niet lekker te bedienen.

Verder is er nog een punt van kritiek m.b.t. de stoelen. Althans de hoogte er van. De Recaro sport kuipstoelen zitten echt perfect, maar staan te hoog op het frame. Er is een after market frame beschikbaar wat echter een vrij prijzige optie is. Echter overweeg ik het wel om te laten installeren.

Dan is er één ding wat ik echt mis t.o.v. m'n oude MK2 RS en dat is de motor. Hoewel het blok zeer sterk en goede prestaties levert, kan de 4 cilinder turbo niet op tegen het mythische 2.5 cilinder turbo blok uit de MK2 RS. Ik overweeg dan ook een engine swap mits het financieel betaalbaar is dan.

More to come!!!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren