Ford Focus 1.6 TI-VCT 105pk Titanium (2011)

autoreview

Ford Focus 1.6 TI-VCT 105pk Titanium (2011)
Ford Focus 1.6 TI-VCT 105pk Titanium (2011)Ford Focus 1.6 TI-VCT 105pk Titanium (2011)Ford Focus 1.6 TI-VCT 105pk Titanium (2011)Ford Focus 1.6 TI-VCT 105pk Titanium (2011)Ford Focus 1.6 TI-VCT 105pk Titanium (2011)

Signalement

UitvoeringFocus 1.6 TI-VCT 105pk Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf85.500 km
KM-stand laatst85.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ford Focus sedan onterecht ondergewaardeerd

  • 85.500 km

De auto die ik in mijn bezit had was een Ford Focus II uit 2009 in een station uitvoering. Ik ben 1.99 m lang en had voldoende ruimte in de auto, zowel voorin als achterin. De auto had een prettige en betrouwbare wegligging. De stoelen waren echter een stuk minder. Ik had het gevoel er op te zitten in plaats van erin. Verder miste de auto met zijn 100 pk best wat vermogen en was het verbruik zeker aan de hoge kant. Ik was al een tijdje aan het rondkijken naar een Ford Focus III met een atmosferische motor. Ford overspoelde de markt met de gedownsizede motor van de met name 100 pk. Ook Autoweek en de ANWB waren/zijn vol lof of deze 3 cilindertjes. Maar 2 vrienden van mij hadden een auto met 100 pk en die hadden toch een aantal dure reperaties achter de rug. Dus wilde ik het bij de 1.6 ti-vct houden. Het liefst een met 125 pk in het vooronder. Bij de plaatselijke Mitsubishi dealer stond deze sedan met 105 pk. Het model in de Titanium uitvoering viel bij mij erg in de smaak. Vreemd dat in deze klasse de sedan zo genegeerd wordt met de argumenten dat de kofferbak niet functioneel zou zijn. De stations en hatchbacks vliegen je om de oren. Daarbij bij de duurdere merken zoals Audi, BMW en Mercedes vind je enkel sedans en die worden zeer gewaardeerd. In deze prijsklasse gelden blijkbaar andere maatstaven. Over de proefrit kan ik kort zijn. Wat een ruimte en kwaliteitsbeleving voorin. De motor was een stuk levendiger dan die in de Focus II al is het verschil maar 5 pk. Ook de wegligging was weer beter dan die van de toch al goede 2e generatie. En wat de stoelen betreft; hier zit je in in plaats van erop. Qua hulpmiddelen bied de auto's je heel veel extra. Automatische inparkeren en een Active City Stop wat dient te werken t/m een snelheid van 30 km/u. Beide systemen zijn niet feilloos. Het inparkeren gaat de ene keer goed, de andere keer moet je alsnog ingrijpen om schade te voorkomen. De Active City Stop is een lachertje. Diverse malen uitgeprobeerd maar het werkte niet. Mogelijk defecte sensoren maar niet teveel op rekenen. De auto is wel hard geveerd en op onverharde wegen wat springerig. Qua bochtgedrag is de auto echt voorbeeldig. Super strak trekt hij je door de bocht heen. Daar kan geen Golf, Astra of Megane tegenop. Olie verbruikt hij niet (of nauwelijks) en ook op de snelweg bij hogere snelheden kent de Focus een hele goede rechtuit stabiliteit. Diverse malen ben ik aangesproken (geen echte autoliefhebbers) dat deze nieuwe Mondeo er wel heel mooi uitzag. De Lunar Sky bruin kleur geeft de auto een mooie en luxe uitstraling. Opmerkelijk dat de sedans, hoewel weinig rondrijdend, een hoger marktwaarde kennen dan de 5 deurs. Dat bleek wel toen ik de auto wilde inruilen. Na 1,5 jaar liep ik tegen een Toyota Avensis aan. Een auto waarvan ik me ooit had voorgenomen, dat indien de kans zich voor zou doen, ik die zou aanschaffen. De meeste dromen zijn bedrog. In dit in ieder geval zeker. Maar daarover een andere preview.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.