AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Ford
  • Fiesta
1

autoreview

Ford Fiesta 1.6 Sport (2011) #2

Pietje Bell
  • Pietje Bell11
  • Review
31 augustus 2011 om 17:35
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringFiesta 1.6 Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf15.500 km
KM-stand laatst55.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 55.000 km
  • 31 augustus 2011

Nadat mijn vorige auto gestolen was(zie review), moest ik op zoek naar een andere auto. Het mocht wel een slagje kleiner en ook wat groener. Naar veel auto's gekeken, van VAG tot clio. Uiteindelijk is het een Ford Fiesta 1.6 sport geworden. Gewoon een leuk uitziende auto, vooral als sport. Dus op zoek via internet.

Degene die ik gekocht heb, stond te koop in Rotterdam bij een officiele fordgarage. Als ex-demo gaan ze er naar een half jaar uit, dus mijn slag geslagen. Als demo is die natuurlijk lekker aangekleed. Zo zaten er oa de volgende opties op.

-zwart metallic
-privacy-glass
-side-skirts
-17' velgen
-x-pack
-tomtom aan a-stijl
-volwaardig reservewiel

Heb er nu ongeveer 1500 km mee gereden, dus ik kan er al iets van zeggen.

Het rijden:
Als eerste mis je natuurlijk het geluid van de V6. Daar kan niets tegenop. Nu zou je zeggen dat je de power ook mist, maar dat valt erg mee. Er is wel verschil, maar in het nederlandse verkeer mis je er niet veel aan. Vooral laag in de toeren is er verschil. Een fiesta weegt ook maar +/- 1000kg tegenover een golf van +1400kg. Daar is een 1.6 met 120pk meer dan genoeg voor. Boven de 3000 rpm trekt die er lekker aan. Wel vind ik het een gemis dat er geen 6-bak op zit. Op de snelweg draait het motortje best veel toeren.

Ford heeft een naam hoog te houden met de wegligging van zijn auto's. En dit is absoluut geen uitzondering. De grens van de grip liggen erg ver weg. Bij ge golf had je veel sneller onderstuur, iets wat ik hier nog niet ben tegengekomen. En ik heb het best geprobeerd om het op te zoeken. Zal vast aan de combinatie liggen van iets verlaagd onderstel, gewicht en de banden (bridgestone potenza's). ESP-lampje (nog) niet zien knipperen. Bij de sport schijnt het volledig uitschakelbaar te zijn, misschien een keer leuk voor in de sneeuw.

Comfort:
Bij korte richels voel je ze vrij goed doorkomen. Verder vind ik hem niet hard geveerd. Niet te hard of te zacht. Moet wel oppassen bij verkeersheuvels, met de iets lagere bumper en het verlaagde onderstel. HEt is niet zo dat je stapvoets moet rijden, maar je moet er wel op letten.
Het is niet moeilijk om een goede positie achter het stuur te vinden. Stuur en stoel zijn goed verstelbaar. De sportstoelen geven net wat meer steun, wat net wat prettiger is met deze wegligging. Mis de lederen bekleding in de zomer niet. Misschien dat ik de stoelverwarming wel ga missen in de winter. Daar heb ik de voorruitverwarming voor teruggekregen.
Schakelen, koppelen, remmen en gasgeven gaat met een lekker gevoel. Je voelt wat je doet, niets op aan te merken. Alleen de besturing is bij lage snelheden wel erg licht, misschien is dat nog even wennen.
De electronica is allemaal makkelijk te bedienen. Ook de verbinding met mobiele telefoons is gewoon goed. Zonder problemen mijn nokia of thc verbonden. Geluidskwalitiet is goed. De spaakbesturing moet ik nog uitvogelen, weet niet of het nu echt een meerwaarde heeft? Krijg alleen nog geen geluid uit de radio via mijn I-pod. Moet je I-pod op een bepaalde manier instellen, toch maar een keer het boekej goed doorlezen.
Wel een gemis was het ontbreken van de armsteun. Deze heb ik later zelf maar geinstalleerd.

Kosten:
Alleen de benzine kosten heb ik gehad. Het verbruik ligt ongeveer op 7ltr/100km. Ga het een tijdje in de gaten houden wat het gaat doen.

Betrouwbaarheid:
Nog niets zinnigs over te zeggen.

Al met al ben ik erg tevreden over deze auto. Door de omstandigheden gedwongen om een andere auto op te zoeken. Ben nog steeds blij met mijn keus. Als gaat het misschien weer kriebelen als er een Fiesta ST komt. Zal binnenkort ook foto's plaatsen.


--Update 28/8/2013
Aangezien ik nu vakantie heb kan ik mooi even mijn verhaal aanvullen.

Ik moet zeggen dat ik na wat kilometers (55.000km) nog erg te spreken ben over mijn auto. Ik stap nog steeds met plezier in.

Het rijden:
Wat rijdt dit dong toch lekker de hoek om. Onderstuur kent deze auto eigenlijk niet. Je merkt dat deze auto veel meer vermogen aan zou kunnen. ESP en TC hebben het niet druk in deze auto.

Ik heb eigenlijk niet zoveel negatieve zaken te melden hierover. Misschien een 6-bak zou prettig zijn. Je moet vrij voorzichtig over drempels heen rijden. Het iets verlaagde onderstel met de iets lagere bumper, is het soms oppassen. Ik heb nu 2x gehad dat ik dacht dat ik mijn bumper eronder vandaan had gereden. Gelukkig alleen wat krassen onderop de bumper, gelukkig niet zichtbaar.

Comfort:
Het is nog steeds niet de meest comfortabele auto. De platte banden en het sportonderstel zorgt daar wel voor. Persoonlijk vind ik het wel prettig, niet te hard. Op echt slechte wegen loop je wel wat te stuiteren, maar hier komt dat nauwelijks voor. Als je dat niet wilt, koop dan geen sport.

Dit zit achter het stuur is erg prettig. Hoewel het stuur alleen omhoog en naar beneden kan, is het niet moeilijk om een gewenste zitpositie te vinden. De stoel kan lekker naar beneden. De zittingen zijn voor mij precies lang genoeg, maar heb vrij korte benen. De zijdelingse steun is voldoende. Zelf heb ik de armsteun geïnstalleerd, is goed te doen. Let wel op als je er een aanschaft, de prijs is inclusief montage. Dus als het zelf doet, moet die minder kosten.

Het schakelen, koppelen, gas geven, remmen, enz gaat met een lekker gevoel. Alleen het sturen zou met iets meer gevoel mogen. De achteruit is soms wel eens wat lastig in te schakelen. Volgens mij is dat een bekent fiesta probleem. Ik merkt goed of die erin zit of niet. Zo niet kan je de koppeling iets laten slippen en valt die er vanzelf in. Zonder gekke geluiden.

Een half jaar geleden hield mijn cd-speler het voor gezien. Wilde niet meer afspelen en de cd kwam er niet meer uit. Was eigenlijk net op de grens dat ik geen garantie meer zou hebben, maar ze hebben het zonder problemen en kosteloos vervangen. Hoefde niet alles opnieuw in te stellen, met telefoon ofzo. Heb nu een iphone en moet zeggen dat het een goede verbinding is via bluetooth. Volgens mij werkt alles zoals het hoort. Gebruik alleen nooit de spraakbesturing, dus weet niet of dat goed werkt. Zo kwam ik er laatst achter dat ik mijn spotify ook via mijn bluetooth kan afspelen. Iedeaal om uren aan muziek te hebben.


Kosten:
Het verbruik ligt volgens de verbruiksmeter in de auto nog steeds rond de 7ltr/100km. Ik ben zeker niet de zuinigste rijder en rij aardig van stadsverkeer. Dat valt mij niet tegen. Ik ga het niet controleren, ga gewoon tanken wanneer het lampje gaat branden.

Verder heeft die gewoon zijn buurten gehad. Is niets aan het licht gekomen. Is geloof ik wel eens iets vervangen, maar dat kwam bij ford zelf vandaag (dus geen kosten).

In totaal dus alleen de kosten gehad van de beurten en van 2 nieuwe voorbanden. Radio is onder garantie vervangen.

Betrouwbaarheid:
De auto heeft mij nooit laten staan. Buiten de radio zijn er geen problemen geweest. Ik hoor nu wel een brom aan de achterzijde van mijn auto, dus denk dat er met de volgende beurt misschien wel een lager vervangen moet gaan worden. Of misschien cuppen de banden wel?


Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn auto en heb tot op heden weinig kosten eraan gehad. En ja het kriebelt nog steeds, die st. Misschien maar over een paar jaar als 2e hands.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Ford Fiesta
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.25 Limited (Airco/2de eig./RIJKLAAR!!)

    Ford Fiesta 1.25 Limited (Airco/2de eig./RIJKLAAR!!)

    • 2011
    • 78.605 km

    € 4.940

    1.5 TDCi Style Lease 5-Deurs Navi|Airco|Cruise

    Ford Fiesta 1.5 TDCi Style Lease 5-Deurs Navi|Airco|Cruise

    • 2015
    • 59.294 km

    € 7.250

    1.6-16V Ghia 5-deurs *Airco*Elektr. ramen*

    Ford Fiesta 1.6-16V Ghia 5-deurs *Airco*Elektr. ramen*

    • 2002
    • 159.752 km

    € 1.450

Meer Ford Fiesta occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ford Fiesta specificaties
  • Ford Fiesta occasions
  • Ford Fiesta video's
Advies en informatie
  • Ford Fiesta tests
  • Ford Fiesta gebruikersreviews
  • Ford Fiesta index
PREMIUM
Alfa Romeo Mito 1.3 JTDm - Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic - Skoda Fabia 1.2 TDI G

Alfa Romeo Mito 1.3 JTDm - Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic - Skoda Fabia 1.2 TDI G

Doordat Ford de Fiesta 1.6 TDCi heeft voorzien van een aantal brandstofverlagende voorzieningen,...

Lees meer
 

Ford Fiesta reviews

  • Review
    Ford Fiesta 1.25 82pk Trend (2009)

    Ford Fiesta 1.25 82pk Trend (2009)

    • 24 oktober 2016
  • Review
    Ford Fiesta 1.25 82pk Trend (2009)

    Ford Fiesta 1.25 82pk Trend (2009)

    • 5 augustus 2016
  • Review
    Ford Fiesta 1.6 TDCi Titanium (2010)

    Ford Fiesta 1.6 TDCi Titanium (2010)

    • 27 maart 2015
  • Review
    Ford Fiesta 1.25 82pk Titanium (2009)

    Ford Fiesta 1.25 82pk Titanium (2009)

    3
    • 7 februari 2014
  • Review
    Ford Fiesta 1.25 60pk Trend (2009)

    Ford Fiesta 1.25 60pk Trend (2009)

    1
    • 24 mei 2013
  • Review
    Ford Fiesta 1.25 60pk Trend (2009)

    Ford Fiesta 1.25 60pk Trend (2009)

    • 17 oktober 2012
  • Review
    Ford Fiesta 1.25 60pk Trend (2009)

    Ford Fiesta 1.25 60pk Trend (2009)

    8
    • 29 september 2012
meer reviews
Ford Fiesta - Occasion Aankoopadvies

Ford Fiesta - Occasion Aankoopadvies

59

Deze Ford Fiesta is hét bewijs dat je geen bovengemiddeld gemotoriseerde auto van een...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Ford Fiesta 1.6 16V Ultimate Edition (2006)

    Ford Fiesta 1.6 16V Ultimate Edition (2006)

    1
    • 27 december 2020
  • Review
    Ford Fiesta 1.4 Titanium (2010)

    Ford Fiesta 1.4 Titanium (2010)

    2
    • 20 december 2020
  • PREMIUM
    Ford Mondeo ST200 vs. Ford Fiesta ST - Dubbeltest

    Ford Mondeo ST200 vs. Ford Fiesta ST -...

    • 8 december 2020
  • Review
    Ford Fiesta 2.0 16V ST (2005)

    Ford Fiesta 2.0 16V ST (2005)

    6
    • 15 november 2020
  • Review
    Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 95pk ST Line X (2020)

    Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 95pk ST Line X...

    13
    • 11 november 2020
  • Review
    Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2015)

    Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium...

    8
    • 6 november 2020
  • Review
    Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 95pk Connected (2020)

    Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 95pk Connected...

    • 19 oktober 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Ford Ranger sportief aangekleed als MS-RT

    Ford Ranger sportief aangekleed als MS-RT

    1
    • 18 januari 2021
  • Autonieuws
    Ford Escort klaar voor vernieuwing

    Ford Escort klaar voor vernieuwing

    26
    • 18 januari 2021
  • Autonieuws
    Ford legt Duitse productie noodgedwongen stil

    Ford legt Duitse productie noodgedwongen...

    33
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Samsung: digitale autosleutel, SmartThings voor Android Auto

    Samsung: digitale autosleutel, SmartThings...

    14
    • 15 januari 2021
  • PREMIUM
    Het succesverhaal van de Ford F-150 - Achtergrond

    Het succesverhaal van de Ford F-150 - Achtergrond

    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    Nieuwe Ford Ranger op pad

    Nieuwe Ford Ranger op pad

    6
    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    Ford sluit Braziliaanse autofabrieken

    Ford sluit Braziliaanse autofabrieken

    15
    • 12 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep