Fiat Doblò 1.9 Multijet 8v 120pk Dynamic (2006)

autoreview

Fiat Doblò
Fiat DoblòFiat DoblòFiat DoblòFiat DoblòFiat DoblòFiat Doblò - interieurFiat Doblò - interieurFiat Doblò - interieur

Signalement

UitvoeringDoblò 1.9 Multijet 8v 120pk Dynamic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Omdat onze multipla 1.6 benzine ( naar ons idee)te weinig trekkracht had voor onze (zware)vouwwagen in de bergen hebben we januari een fiat doblo dynamic jtd 120 pk besteld. Deze werd geleverd in maart. De auto heeft ontzettend veel binnenruimte en de motor heeft meer dan voldoende trekkracht. Qua rijden is de auto niet vergelijkbaar met de Multipla, maar als MPV voldoet hij prima. Veel ruimte en een enorme kofferbak, er kunnen prima 5 personen + bagage mee. Qua rijgedrag, wegligging en comfort is de doblo toch wel meer een bestelauto dan een personenwagen, ook de rijgeluiden ( banden en achteras) zijn flink aanwezig. De dieselmotor is echter alleen duidelijk hoorbaar als hij koud is, daarna is hij echt stil. Voor degene die ruimte zoekt en de bovenstaande punten niet zo belangrijk vindt is het een prima mpv. Echter wij hebben ook nogal wat problemen gehad met de Doblo. Wij hebben de auto nu na 1,5 jaar ingeruild omdat het aantal bezoeken aan de dealer de spuigaten begon uit te lopen. Waarschijnlijk zijn de meeste problemen nu wel opgelost, maar wij hebben het even ’gehad’ met deze auto.

PROBLEMEN

* de auto werd geleverd zonder temeratuurmeter die er wel in hoort te zitten, dit is in overleg met de dealer opgelost door inbouw van een ander systeem.
* Op de achterklep zat een spuitfout in de lak, dit is later onder garantie hersteld.
* Een defecte zijairbag is vervangen.
* de achteras rammelde nogal bij drempels, na vervanging van wat onderdelen is dit verholpen.
* Bij snelheden boven de 100 km begint er een irritante fluittoon, is hier al eens voor naar de dealer geweest, maar dit is nog niet opgelost.
* De lak op de achterklep begon nu te bobbelen, deze is inmiddels weer overgespoten.
* de achteras ’ zingt’ bij diverse snelheden, is niet opgelost.
* Als ruim een jaar geeft de boordcomputer onregelmatig ’abs failure’ bij het starten met koude motor aan. Er is niets met de ABS, maar de melding blijft maar opduiken, hij is hiervoor al 3x teruggeweest naar de dealer, maar die kan het tot nu toe niet oplossen.
* na 15.000 kilometer begon het motor management lampje te branden, weer naar de dealer , het roetfilter bleek vol te zitten , het systeem werkte niet goed. Hetzelfde probleem deed zich bij 30.000 km weer voor de auto wilde toen niet meer harder dan 80 km per uur rijden. Toen is er nieuwe software op gezet, het probleem moet nu verholpen zijn.
* slijtplekken in de lak bij de schuifdeuren , is opgelost door de dealer.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.