Fiat 500L Living TwinAir Turbo 105 Easy (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 500L Living TwinAir Turbo 105 Easy |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 33.500 km |
KM-stand laatst | 49.000 km |
Fiat 500-L XXL=Living uitvoering.
- 34.000 km
33.500 Km.:
De Fiat 500-L bij de dealer Automobielbedrijf Bovenkamp (Zeer degelijk autobedrijf) in Vledder (N.-Drente) opgehaald en er dus een 175Km. ermee naar huis gereden, hij bevalt mij zelfs nog beter dan mijn Luxe Lancia Ypsilon TwinAir Gold-Edition in Two-Tone-kleur, qua geluid binnenin valt deze erg mee, en nu na een inrijperiode van een kleine twee jaar en 33.450, startkilometers is ie ook wel ingereden denk ik. Wel doe ik er weer meteen een snufje DitOil-MotorOlie-toevoeging erbij en zakt het verbruik en het motorgeluid gelijk een paar liter per 100 Km. en het geluid met wel zo'n 5 tot 10 Decibel continu, het is bijna niet te geloven maar het is Heavy Duty Techniek-Olie-toevoeging uit America en hier bij www.ditoil.nl, te bestellen bij mijn vrienden, gewoon zelfs per liter of meer te bestelen in 3%-5% hoeveelheid aan de motorolie toe voegen en dan herkent u uw auto niet meer terug, zo fijn loopt die dan, ook voor Diesels uiteraard. Wordt vervolgd!!!...............
49.005 Km.
Eerste A.P.K. met een Beurt.
1e. Algehele inspectie.
2e. Olie ververst (dunne W-30-05).
3e. Knik uit het achterruitensproeierslangetje verwijderd.
4e. Eerste verse A.P.K., alles was in orde, banden 2,8 mm.
Thuis gelijk weer de 150 ml. Dit-Oil toegevoegd waardoor het motorgeluid weer met de helft afnam en wat de zuinigheid ten goede komt, verbruik is bij een forse rijstijl tussen de 1 op 15-16, dat kan voor velen nog zuinig zijn, maar de fabriek geeft toch maar mooi een onrealistische 1 op 24 aan. De C.O.-2 ligt wel duidelijk onder de 100, maar een tweecilinder motor van 875 cc. en toch 105 Pk. is ook niet mis, ik kijk er nog steeds van op hoe Fiat dat voor elkaar krijgt.
Eerste APK en Beurt.
- 49.000 km
1e. Nieuwe (dunne) olie.
2e. Volledige inspectie.
3e. Knik uit ruitensproeierslangetje voor achterruit er uit gehaald, zodat die weer goed spuit.
4e. Nieuwe A.P.K..
Dit was dan ook alles wat er moest gebeuren, want alles functioneerde nog als nieuw behalve de ruitensproeier achter deed te weinig. Thuis weer een 150 ml. Dit-Oil olie-suspencie toegevoegd en dat hoor je meteen, de motor loopt dan weer als het spreekwoordelijk naaimachientje, en dat voor een tweepitter, bijna niet meer hoorbaar zo veel scheelt dat, dus dat moet wel goed zijn. De vorige Dit-Oil heeft er 15.500 Km. op gezeten en de motor bleef al die tijd lekker op de achtergrond, alle lof voor deze Dit-Oil toevoeging.
Maar wat het allerbelangrijkste is dat ik met tamelijk snel en assertief rijden nog altijd een nette 1 op 18.3 Km rijd met deze toevoeging en dat heb ik nog niemand hier zien doen met een auto ter grootte van een grotere Opel Zafira, heb namelijk 7 stoelen in het interieur. Dus voor al diegene die lachen om mijn Dit-Oil toevoeging, lach ik lekker uit met zo'n verbruik.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.