Fiat 500L Living TwinAir Turbo 105 Easy (2013)

autoreview

Fiat 500L Living TwinAir Turbo 105 Easy (2013)

Signalement

Uitvoering500L Living TwinAir Turbo 105 Easy
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf33.500 km
KM-stand laatst49.000 km
Lezerswaardering: 9%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fiat 500-L XXL=Living uitvoering.

  • 34.000 km

33.500 Km.:

De Fiat 500-L bij de dealer Automobielbedrijf Bovenkamp (Zeer degelijk autobedrijf) in Vledder (N.-Drente) opgehaald en er dus een 175Km. ermee naar huis gereden, hij bevalt mij zelfs nog beter dan mijn Luxe Lancia Ypsilon TwinAir Gold-Edition in Two-Tone-kleur, qua geluid binnenin valt deze erg mee, en nu na een inrijperiode van een kleine twee jaar en 33.450, startkilometers is ie ook wel ingereden denk ik. Wel doe ik er weer meteen een snufje DitOil-MotorOlie-toevoeging erbij en zakt het verbruik en het motorgeluid gelijk een paar liter per 100 Km. en het geluid met wel zo'n 5 tot 10 Decibel continu, het is bijna niet te geloven maar het is Heavy Duty Techniek-Olie-toevoeging uit America en hier bij www.ditoil.nl, te bestellen bij mijn vrienden, gewoon zelfs per liter of meer te bestelen in 3%-5% hoeveelheid aan de motorolie toe voegen en dan herkent u uw auto niet meer terug, zo fijn loopt die dan, ook voor Diesels uiteraard. Wordt vervolgd!!!...............

49.005 Km.
Eerste A.P.K. met een Beurt.
1e. Algehele inspectie.
2e. Olie ververst (dunne W-30-05).
3e. Knik uit het achterruitensproeierslangetje verwijderd.
4e. Eerste verse A.P.K., alles was in orde, banden 2,8 mm.

Thuis gelijk weer de 150 ml. Dit-Oil toegevoegd waardoor het motorgeluid weer met de helft afnam en wat de zuinigheid ten goede komt, verbruik is bij een forse rijstijl tussen de 1 op 15-16, dat kan voor velen nog zuinig zijn, maar de fabriek geeft toch maar mooi een onrealistische 1 op 24 aan. De C.O.-2 ligt wel duidelijk onder de 100, maar een tweecilinder motor van 875 cc. en toch 105 Pk. is ook niet mis, ik kijk er nog steeds van op hoe Fiat dat voor elkaar krijgt.

Eerste APK en Beurt.

  • 49.000 km

1e. Nieuwe (dunne) olie.
2e. Volledige inspectie.
3e. Knik uit ruitensproeierslangetje voor achterruit er uit gehaald, zodat die weer goed spuit.
4e. Nieuwe A.P.K..

Dit was dan ook alles wat er moest gebeuren, want alles functioneerde nog als nieuw behalve de ruitensproeier achter deed te weinig. Thuis weer een 150 ml. Dit-Oil olie-suspencie toegevoegd en dat hoor je meteen, de motor loopt dan weer als het spreekwoordelijk naaimachientje, en dat voor een tweepitter, bijna niet meer hoorbaar zo veel scheelt dat, dus dat moet wel goed zijn. De vorige Dit-Oil heeft er 15.500 Km. op gezeten en de motor bleef al die tijd lekker op de achtergrond, alle lof voor deze Dit-Oil toevoeging.
Maar wat het allerbelangrijkste is dat ik met tamelijk snel en assertief rijden nog altijd een nette 1 op 18.3 Km rijd met deze toevoeging en dat heb ik nog niemand hier zien doen met een auto ter grootte van een grotere Opel Zafira, heb namelijk 7 stoelen in het interieur. Dus voor al diegene die lachen om mijn Dit-Oil toevoeging, lach ik lekker uit met zo'n verbruik.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.