Fiat 500 TwinAir 60 Pop (2014)

autoreview

Fiat 500
Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500Fiat 500

Signalement

Uitvoering500 TwinAir 60 Pop
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf82.500 km
KM-stand laatst78.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Betrouwbare brompot

  • 78.000 km

Voor mijn vrouw hebben we deze fiat 500 met 2-cilinder en 60pk gekocht en na vier jaar ook weer ingeruild voor en Fiat 500, maar dan luxer en met 1.2. In deze review onze ervaringen van vier jaar kilometers maken met de meest bescheiden versie uit het 500-gamma.

Rij-eigenschappen
Een heerlijke auto die, ondanks zijn bescheiden vermogen, prima met het stadsverkeer meekomt. Het motortje laat graag horen dat ie ‘aan’ is, aangezien de hele straat meer lawaai ervaart dan wanneer de overbuurman met z’n AMG voorbij rijdt… Op de snelweg moet je wat meer geduld hebben voor ie op tempo is, maar als je je een beetje aanpast kom je er zeker wel. De stuurinrichting is verrassend volwassen op de snelweg en op de stoelen houd je het ook langer uit dan je van een auto van dit formaat zou verwachten. In de stad ben je sneller dan wie dan ook met draaien, inparkeren en rotondes pakken. Pas wel op bij drempels, want de voortrein slaat graag door, waardoor je met de beschermstrip onder de voorbumper over het straatwerk schraapt.

Interieur en ruimte
Het interieur zit kwalitatief erg goed in elkaar. Geen kraakjes of rammeltjes, gewoon goed en er zijn prettig aanvoelende stoffen gebruikt door Fiat. Met het gezin naar familie 50km verderop? We nemen regelmatig het Fiatje mee, gewoon omdat het leuk rijden is en die achterin ook prima zit. Let wel: de Fiat 500 is een vierzitter. Geen drie gordels achterin, maar twee.

Kosten
Vier nieuwe banden is het enige dat we qua kosten hebben gehad. Ongemakken: geen. Technisch klinkt ie als een bromfiets, maar hij is net zo betrouwbaar als de Puch uit m’n studietijd. Eenvoudig, maar doet t altijd.

Zijn er dan nog ongemakken aan de 500? Dat wel, maar die zijn puur praktisch. Door de schuine achterkant kun je niet veel volume kwijt in de auto. Ga je naar de IKEA? Laat je Fiatje maar thuis… Qua menu’s op het dashboard is mij de Italiaanse logica ook niet altijd duidelijk. Een koplamp in hoogte verstellen is bijvoorbeeld een echte studie. Maar zoals gezegd in de inleiding, we hebben deze inmiddels ingeruild voor een jonger en luxer exemplaar. Want wat is de 500 toch een heerlijke auto. Leuk om naar te kijken, kwalitatief goed in elkaar gezet en ideaal als tweede auto. Wij zijn er na járen van kleine Japanners nu echt aan verknocht geraakt.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Fiat 500

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.