Fiat 500 1.2 Pop (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 500 1.2 Pop |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 32 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na 4 Alfa Romeo’s te hebben gereden (33, 145 en 2x 146) werd het tijd voor wat anders. Maar omdat ik nu ook zelf een huis heb wilde ik een auto die goedkoper was in de vaste lasten.
Ik ben ong een jaar aan het shoppen geweest bij de drieling (Aygo/C1/107) en bij Daihatsu voor de Cuore. Maar het was het telkens net niet, ook de inruil prijzen waren overal om te huilen.
Tot ik na een aantal maanden bij de Fiat dealer kwam om eens te kijken wat er allemaal stond. Toen ik daar aankwam stond er een rode 500 1.4 Sport, na aandringen van de verkoper ook maar een stukje wezen rijden.
Ik was gelijk verkocht, wat een auto was het en wat een wegligging en gevoel dat de auto je gaf!
Helaas was ook daar de inruil prijs erg laag, tot ik bij een andere Alfa Romeo/Lancia/Fiat dealer kwam. Deze dealer kon mij een nette prijs geven voor de Alfa en was de deal snel gemaakt.
Wel heb ik gekozen voor de 1.2 vanwege de lagere maandlasten en aanschafprijs. (op jaarbasis scheelt het met mijn vorige Alfa zo’n 1000euro vaste lasten).
Na een paar dagen (!!!) stond mijn 500 al bij de dealer omdat deze net binnengekomen was in Antwerpen.
Het is een 500 1.2 Pop (kleur; Bossa Nova) met de optie’s, airco, stootstrips in kleur met logo en de dakspoiler.
27-04-2008
Vorige week een weekendje gehad naar de Nürburgring, helaas zelf niet meer gereden (wel tickets gekocht) omdat er de dag ervoor een dikke spijker in m’n band zat. Gelukkig bleek na controle de band goed te zijn, maar hij zal je maar ploffen op de ring...
Anyway, er staat nu ong 5200km op de teller dus genoeg om eens een impressie te geven. Ik was eerst nog bang dat de stoelen niet lekker zouden zitten op zo’n lange afstand (460+ km) maar ze zitten heerlijk. Het is even afstellen maar als je eenmaal je zit gevonden hebt zijn ze erg goed. Het enige dat ik mis (mijn vorige Alfa had een Sportinterieur) is de zijdelingse steun voor het betere stuurwerk. Deze is wel aanwezig maar ik had liever gehad dat hij wat meer aanwezig zou zijn. (bv sport interieur 500)
En dan de motor, voordat de handtekening op papier ging had ik nooit eerder in een 1.2 gereden dus dat was wel een redelijke ’gok’. De positieve verhalen op internet hebben me over de streep getrokken toch de handtekening te zetten.
Nu zelf een tijd gereden te hebben in Nederland kan ik ook alleen maar positief zijn, zelfs in de ’bergen’ bij de Eiffel loopt de 500 zo omhoog zonder de spartelen. Soms moet je even terug schakelen, maar je hoeft niet onnodig veel toeren te maken om boven te komen.
Hier merk je zeker dat het maximum koppel van deze motor erg laag ligt (3000rpm).
Ook over het verbruik kan ik alleen maar positief zijn, hij is dan nog niet eens echt ingereden dus verbruik word mogelijk nog wat beter... we zullen het wel zien.
Maar over de afgelopen kilometers rijd ik gem. 1 op 17/18!
De rit terug van afgelopen weekend met in Duitsland bijna overal vol gas (in NL + 10-20) levert over 460+ km een zeer netjes gem. op van 1 op 14,9!!
De top van de 500 is 180kmpu op de teller en 170kmpu op GPS, ook dat is een erg nette prestatie!
Ik ben nog steeds helemaal in m’n nopjes met de 500 en er zullen nog vele plezierige kilometers bij komen!
PROBLEMEN
Geen problemen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.