Dodge Caliber 2.0 SXT (2007)

autoreview

Dodge Caliber
Dodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge Caliber

Signalement

UitvoeringCaliber 2.0 SXT
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 5 maanden levertijd heb ik mijn Caliber geleverd gekregen juni 2007. Inmiddels ruim een jaar
later heb ik inmiddels ruim 40.000 km op de teller. De auto is tot nu toe redelijk bevallen, maar ook
niet meer dan dat. Ik heb de auto gekozen vanwege de automaat, het stoere voorkomen en de
hatchback, maar na een jaar begint het toch te kriebelen om een andere auto te gaan aanschaffen.
Waarom? Ten eerste is de kwaliteit van deze auto's zwaar onder de maat. Lakwerk, interieur (plastic)
en onderhoud zijn om te lachen. Daarnaast erger ik me mateloos aan een aantal kleine zaken die
misschien voor veel mensen niet tellen, maar voor mij storend zijn. Neem nou de airco: geen
climatronic verkrijgbaar, als gevolg hiervan steeds airco aan en uit zetten of warme lucht handmatig
bijmengen. De contactsleutel: zelfs een Volvo 343 uit 1981 heeft een modernere versie. Onderhoud:
inmiddels voor 3 beurten bij de dealer geweest in een jaar tijd. Bij het ophalen na de laatste beurt
heb ik meteen de afspraak voor de volgende beurt gemaakt. Navigatie: Na de eerste omruilactie heb
ik een fullscreen versie gekregen omdat de eerste versie geen updates had. Echter, de kaarten van de
fullscreen versie zijn weliswaar gedateerd 2007, maar in werkelijkheid ook extreem verouderd. Ik ga
proberen mijn centen terug te krijgen van de navigatie want dit is knap waardeloos. Samenvattend:
leuke auto als je niet veel rijdt, kwaliteit valt mij erg tegen, veel onderhoud, sterk verouderd ontwerp
op een aantal gebieden (onderhoud, opties etc.).

PROBLEMEN

Echt zwaarwegende problemen heb ik eigenlijk niet gehad, maar de vele garagebezoekjes (twee terugroepacties, drie beurten, twee keer terug met navigatie) zijn irritant. Als een auto om de 12.000 km voor een beurt in aanmerking komt, hadden ze dat vooraf wel eens wat duidelijker in de folders mogen zetten. Je merkt daarnaast dat deze auto aangepast is voor de europese markt, waardoor sommige zaken tegenstrijdig zijn. De automatische verblindingsspiegel die alleen werkt als je de 3e
hoofdsteun verwijderd, ankerpunten waar geen passend kinderstoeltje voor te vinden is, hoog verbruik (1:10,2) , veel onderhoud, navigatiesystemen waar alleen USA-updates voor zijn, grote koplampen waar nauwelijks licht uit komt (H4 lampjes), etc. Allemaal geen schokkende zaken, maar de vooroordelen over Amerikaanse auto’s kloppen wel degelijk. Als je iets verder kijkt dan de leuke smoel, valt het tegen.

4,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.