Daihatsu Sirion 2 1.0 12V DVVT Premium (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Sirion 2 1.0 12V DVVT Premium |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na enkele dagen in mijn nieuw gekochte Sirion te rijden bleken er wat technische problemen te zijn. Een gedeelte is opgelost maar de grootste klacht namelijk het trillen en schudden van de auto rond de 80 km/h is niet opgelost.De dealer heeft dit ook geconstateerd maar zei tja het is niet weg maar kijk het maar even aan. Nu na 7 maanden en een onderzoek door de importeur is mijn klacht afgewezen omdat het trillen/schudden binnen de specificaties valt. Dit betekent dat ondanks de medestanders zoals een second opinion van een andere dealer (die mij volledig gelijk gaven) mijn eigen dealer zei, ja hij trilt maar de importeur vindt het niet erg dus ik ook niet. De drie leenauto`s die ik heb meegehad tijdens deze ’reparaties’ hadden deze klacht niet.De laatste ,een demo, reed fantastisch.Het leek wel een andere auto terwijl er nog maar 1000km mee gereden was.
En nu? In ieder geval niet meer naar mijn eigen dealer maar naar de concurrent want de vertrouwensrelatie is stuk. Grappig (of eigenlijk niet!) een andere dealer zei:Soms gebeurt er iets met een nieuwe auto in de opslag of tijdens transport en dan wordt hij herstelt.Niemand weet dat maar die van jouw kan er een zijn. haha!
Update:Ik heb als laatste strohalm mijn rechtsbijstand ingeschakeld en zij kwamen tot de conclusie dat de auto vergeleken met andere sirions inderdaad trilde.
Achteraf had ik meteen rechtsbijstand in moeten schakelen toen de auto nog veel erger trilde.
Ik heb dus toch gelijk gekregen maar daihatsu nederland blijft bij zijn eerdere standpunt,er mankeert niets aan uw auto.
Geprobeerd er met de dealer uit te komen op verzoek van de rechtsbijstand .Het aanbod wat ik kreeg leek nergens op en ben nu bij deze dealer weg.
Met alle problemen ben ik prima opgevangen bij de dealer in apeldoorn en zij hadden ook een veel mooier aanbod.
Omdat ik weet dat mijn sirion een kneusje is, en dit niet voor de andere geldt,heb ik toch weer een een daihatsu gekocht.
proefgereden in een subaru justy(sirion) en een cuore en ben gegaan voor de cuore.
Rijdt minder maar niet slecht en is zuiniger en met 18 euro per 3mnd.w.bel. ook goedkoper.
Conclusie: Ik hoop op een nieuwe start met een nieuwe auto bij een andere dealer.
Alleen nog een vraag voor iedere daihatsu rijder,Wie heeft er een oplossing voor de standaard geleverde afstandsbediening die te goedkoop is,niet altijd goed werkt en in je broekzak je deuren de hele dag open en dicht doet omdat de knoppen te licht gaan?
PROBLEMEN
Klokkend geluid in kofferbak bleek speling op achterklep schanier. Dit is door dealer opgelost. Tikkend geluid uit dashboard. Kwam door gaskabel. Dit is ook door dealer opgelost. Overgevoelig sturen en dat dit niet hoort merk je aan de uitleen sirions waar ik in reed. Na het 3de garage bezoek zit er een hoog gierend geluid onder de auto en nee het is niet de multiriem. Als je schakelt en je laat de koppeling opkomen dan is het net of er springveren tussen zitten,je hoort een klakkend geluid en de koppeling pakt niet mooi op. Ook hier weer het verschil met de andere Sirions, die hadden het niet.
Als laatste nog iets over de kleur. Ik had een lime green besteld en kreeg limegreen mica en dat is een groot verschil. Ik houd van een fel kleurtje en heb het zo gelaten maar vooral het kleurverschil tussen bumpers en rest van de auto is jammer. Dit gevoel wordt versterkt door de hierboven genoemde dingen.
Verbruik is hoger dan in de folder. Verbruik ligt bij mij op 1:16,5 met het licht uit en veel B-weg. Zwaar teleurstellend.
Als je wilt weten wat een ander verbruikt kijk dan eens op www.autoverbruik.nl.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.