Daihatsu Cuore Casual (1995)

autoreview

Daihatsu Cuore Casual (1995)

Signalement

UitvoeringCuore Casual
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf32.200 km
KM-stand laatst50.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste japanner

  • 32.200 km

Na lang zoeken had ik er een gevonden,
Een hand geschakelde cuore uit 1995 met een zeer lage km stand.
De Cuore stond aangeboden bij een auto bedrijf in flevoland.

Ik mocht bij deze dealer een mooi proefritje rijden,om hem vervolgens op de brug te zetten om hem ook onder is te inspecteren.

Ik kon er weinig op aanmerken,
De accu was vervangen door een anwb exemplaar uit 2010.
Waarschijnlijk accu kapot door lampen laten branden.
Verder was nergens roest te vinden, en ook de uitlaat was nog zo goed als nieuw.
Het interiur is echt als nieuw op 1 scheur op de passagierstoel na.
er is nooit in de auto gerookt en dat is te zien.


De weg op:

Ja wat moet je ervan zeggen.
Het is echt basis autorijden!
Er rammelt hier en daar wel wat vooral op klinker wegen.

Hij start wel snel, en slaat altijd zeker aan.
De versnellingsbak voelt nog aan als nieuw, maar is wel wat hakerig.
In de stad, maar ook op 80 km wegen is het een heerlijk wagentje, En vind ik hem vaster op de weg liggen dan ik had verwacht.
Op de snelweg gedraagd hij zich redelijk, maar op snelheden boven de 115 word hij erg gevoelloos!
Bij het inhalen van vrachtverkeer, met een snelheids verschil van meer dan 20 km word je eerst naar de vrachtwagen toe gezogen en er na er weer van afgeblazen.
Dit was met name de eerste paar keer best eng.
Je raakt er echter aan gewent en past dus je snelheid hierop aan.

Het verbruik ligt rond de 1 op 20 en dit valt mij zeker niet tegen!
Ik ben van plan een jaar of 3/4 nog door te rijden in deze japanner, met ongeveer 15.000km per jaar.
Zelf heb ik er veel vertrouwen in dat deze jap nog even mee gaat, zonder al te veel problemen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groet Thomas

Roestvorming op raamstijl rechts voor

  • 37.500 km

Beste lezer,

Er is roest vorming zichtbaar op het raamstijl rechts voor.
Ben hier uiteraard niet zo blij mee,En ga het zelf proberen op te lossen door het er volledig af te schuren met een dremel, Om het vervolgens te behandelen.

De auto zelf rijd nog steeds erg lekker.

Het blijft een lekker wagentje, En ben er nog steeds gek op!

Ik hou jullie op de hoogte!

Thomas

UPDATE: Roest Heb ik er af gedremeld, Daarna behandeld met een lakstiftje en het is netjes bijgewerkt.
Resultaat is mooi, roest is volledig weg!

Groet

De banden liepen leeg.

  • 40.000 km

De banden liepen leeg

Na een tijd lang elke week bij de pomp te hebben gestaan was ik het meer dan zat.
Ik had sterk het idee dat vooral links en rechts voor ze leeg liepen, ik heb toen met een vriend de banden eraf gehaald, de velgrand geschuurd en er nieuwe ventielen in gedraait.
Na het balanceren weer de weg op en de banden lopen niet meer leeg.

Dit is eigenlijk zo opgelost maar bij de bandenboer vroegen ze mij hier toch 100 euro voor, 25 per wiel.

Ben blij dat het is opgelost en hij rijd weer prima.

Groet

Distributieriem en v-snaar vervangen

  • 40.000 km

Beste lezer,

24 November heb ik bij een doe het zelf garage in utrecht mijn distributie riem, V-snaar, en spanrol vervangen.

Het was een minder ingewikkelde klus dan ik dacht. En het was erg goed zelf te doen.
Fijn was wel dat er voor eventuele vragen in die garage 2 mensen aanwezig waren en er was goed lucht gereedschap en er waren genoeg bruggen.

Hij fluit nu wel iets bij gas geven maar zijn of de lagers in de dynamo die nu onder wat strakkere spanning komen te staan door de V-riem of het is de V-riem zelf.
Waarschijnlijk als de V-riem is ingelopen word het niet meer hoorbaar.
Zelf schrok ik wel even want was bang dat het de distribtutie riem was maar daar was gelukkig geen sprake van!

Alles loopt weer goed en soepel!!

Groet Thomas

ingeruild

  • 50.000 km

Beste Autoweek lezer,

Ik heb 10 mei mijn trouwe daihatsu cuore 501 ingeruild op een daihatsu applause uit 2000.

Ik heb bijna een jaar plezier gehad van mijn cuore en heb er bijna 20.000 km mee gereden.

Mijn conclusie is:
Zeer betrouwbaar,ruimer van binnen dan je verwacht, zuinig etc.

Deze Review is bij deze gesloten.

TIP Kijk binnekort ook eens op mijn nieuwe review van de applause die ik nu rijd.

Groet Thomas Habets

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.