Daihatsu Charade TS (1986)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Charade TS |
---|---|
Versnellingen | 4, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1986 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 197.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb deze Charade aangeschaft om een 2e auto voor de deur te hebben.
Eerst reed ik elke dag 500 met een 6,5 jaar oude Sirion, echter door een verandering van werk kon ik met de fiets er naar toe en is het dus zonde om een dergelijke wagen voor de deur minder waard te zien worden.
Het was even wennen om de Charade te rijden, veel minder luxe De wagen rijdt fijn, je zit laag en dit in combinatie van t kleine sportstuur wat er in zit geeft een heel direct gevoel met de wagen.
Ondanks het feit dat hierboven staat dat de wagen 4 versnellingen zou hebben, heeft de mijne er 5.
Ik heb de wagen via Marktplaats gekocht voor een appel en een ei. Wel heb ik direct de distributieriem vervangen en heeft de wagen een kleine beurt gekregen.
Het is de bedoeling dat deze wagen over enkele jaren gerestaureerd wordt.
Na lang speurwerk heb ik originele Turbo-onderdelen gevonden voor deze wagen. Sideskirts en Versatec achterspoiler liggen klaar om ooit gemonteerd te worden. De lm-velgen zijn inmiddels gemonteerd.
PROBLEMEN
Het olieverbruik viel mij wel tegen. 1 liter op 800 km, maar men heeft mij verteld dat dit niet schokkend is. Gewoon regelmatig olie peilen.
De wagen is op 21-09-2007 verkocht aan mijn schoonzusje en omdat zij de wagen nu wel dagelijks gebruikt is het olieverbruik aardig verminderd.
Ik reed er zeer weinig mee de laatste tijd. En in april 2007 was ik de middelste wagen van een kettingbotsing en was hij econiomisch total-loss en helaas niet meer goed genoeg om te restauren.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.