Daewoo Nexia 1.5 GTX (1997)

autoreview

Daewoo Nexia 1.5 GTX (1997)

Signalement

UitvoeringNexia 1.5 GTX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf66.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een Opel Kadett met een Daewoo logo, dat was het eerste wat er werd gezegd, toen ik vertelde dat ik een Daewoo Nexia had gekocht. Inmiddels weet ik beter, want heeft iemand wel eens een kadett gezien met elektrische ramen, bestuurders airbag, airco en zonder roest?

Ik heb de auto twee jaar geleden gekocht met slechts 66.000 kilometer op de teller (NAP). Inmiddels staat de teller bijna op 100.000 kilometer en kan ik allen maar concluderen dat het me allemaal erg meevalt. Wel zijn er een paar slechte Nexia eigenschappen, zoals de slappe achtervering, het sterke overhangen in de bochten en het gekraak van al het plastic.

Zelf heb ik de GTX uitvoering, een 1.5i 16 klepper met 90 PK/66 KW. Een pittig motortje waarmee je goed kan meekomen in het verkeer. Als ik goed mijn best doe dan is het zelfs mogelijk om de gemiddelde Golf of Astra voor te zijn bij het stoplicht. Verder is de auto voor zijn doen erg luxe uitgerust met o.a. airbag, elek. ramen voor, airco, in hoogte verstelbaar stuur, en bestuurders stoel, achterspoiler met derde remlicht, verstralers, centrale portier vergrendeling, in kleur gespoten portiergrepen en buitenspiegels enz. Auto heeft totaal geen last van roest, ondanks vele lakbeschadigingen en deukjes, en is bij een normaal rijgedrag redelijk zuinig (gem. 1:14).

PROBLEMEN

In de twee jaar dat ik de auto heb is het volgende vervangen:

- Remblokken zijn vervangen bij ong. 70.000 km.
- katalysator is vervangen bij ong. 78.000 km.
- Twee achterbanden van Dunlop (fijne banden) bij ong. 85.000 km.

Verder heb ik een keer het raamrubber linksachter laten vervangen, i.v.m. met erge waterlekkage. (Helaas probleem nog steeds niet opgelost) Is de middendemper een paar keer dichtgelast en is de voorruit nu gebarsten.

Een keer is de ANWB geweest na een te grondige reiniging van het motorblok, te veel water in de bobine en moet ik opmerken dat de sloten goed inbraakwerend zijn.

Even een update:

19-06: Vanochtend een ongeluk gehad (gelukkig niet mijn schuld), volgens schade bedrijf auto total-los! Erg jammer, had op zijn minst de 100.000 km willen halen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.