Dacia Spring Electric 65 Extreme (2024)

autoreview

Dacia Spring Electric 65 Extreme (2024)

Signalement

UitvoeringSpring Electric 65 Extreme
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf7.500 km
KM-stand laatst7.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Anders hetzelfde

  • 7.500 km

Zoals uitgebreid is te lezen in m'n andere Dacia Spring review heeft de vorige plaatsgemaakt voor een 'nieuwe'. Lang verhaal kort; niet oplosbare speling in de aandrijflijn (reductieas) leidde tot een oplossing van terugkoop van de 'oude' Spring en met bijbetaling het kopen van een 'nieuwe' Spring.

De nieuwe Spring betreft wederom een demo, in dit geval een facelift (de nieuwste versie) 65 pk (i.p.v. 45 pk van de vorige) in de meest luxe Extreme uitvoering. De ruil kostte uiteraard de nodige duiten, maar de dealer deed een net voorstel. En de opvolger is een jaar jonger, nieuwe facelift model, zwaardere motor en veel luxer uitgevoerd. En eerlijk is eerlijk, dan mag zeker een belangrijk deel van bij te betalen bedrag verklaren. En inclusief vier nieuwe Hankook all season banden ter vervanging van die verschrikkelijke LingLongs. Dat ze die auto op dat soort banden willen afleveren.

De eerste ervaringen met de nieuwe Spring zijn positief. De speling is in geen velden of wegen te bekennen. De monteur vertelde me dat de facelift versie een andere versnellingsbak heeft gekregen en daarmee zijn de problemen met de speling in de reductieas (ze hebben het eigenlijk allemaal) uit de eerste serie opgelost. En verder doet de Spring alles wat de oude ook deed, maar dan vlotter, strakker en comfortabeler qua uitrusting (o.a. cruise control, Apple CarPlay, achteruitrijcamera en fraaier instrumentarium. En de kleur, dat oranje bruin, staat 'm ook goed. En nu op 15" banden/velgen in plaats van 14". En ook dat staat 'm beter. Die 65 pk i.p.v. de 45 maakt een groot verschil in rijbeleving. Maakt 'm veel levendiger en vlotter. En vooralsnog zonder merkbaar hoger verbruik. Hopelijk gaan we van deze Spring wel de gewenste meerdere jaren plezier hebben!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.