Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus Orange Pack (2022) #5

autoreview

Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus Orange Pack (2022)

Signalement

UitvoeringSpring Electric 45 Comfort Plus Orange Pack
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst2.836 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Weg van fossiel

Na 5 jaar in een Opel Karl te hebben gereden liep het privatelease contract af. We moesten op zoek naar een alternatief en bij voorkeur electrisch.
Een proefrit met de Spring overtuigde ons dat dit een voor ons begaanbare weg was.
De vergelijking met de Karl was gauw gemaakt, allebei een A-klasser, met 4 deuren.
Een belangrijk verschil is uiteraard de actieradius.
We hebben ons dus afgevraagd hoe vaak we die nodig zouden hebben. Het antwoord daarop deed de balans naar de Spring doorslaan.
Een inschatting van de gebruikskosten (laden aan een publieke laadpaal bij huis) in vergelijking met de benzinekosten van de Karl pakte positief uit voor de Spring. Nu, ca. 6 maanden later, blijkt die inschatting vrijwel helemaal te kloppen. De SEPP bijdrage van de overheid verlaagde bovendien de vaste maandlasten tot ONDER de Karl.
Voor ons gebruik, binnen NL, retourtjes Doorn-Wassenaar, Leiden of Zaltbommel zijn zonder probleem te doen.
Kortom, winst aan alle kanten.

weg van fossiel

  • 2.836 km

We zijn weer even verder in de tijd, en de Spring heeft ons niet teleurgesteld.
We moeten binnenkort een kleine verhuizing uitvoeren en daarvoor willen we de hele bagageruimte gebruiken. Dat is bij de Spring veel eenvoudiger dan bij de Karl terwijl de ruimte nagenoeg even groot is.
Wat even wennen was is de "vreemde" plek van de raambediening voor.
Waar is die logischer dan op de armsteunen (zoals bij de Karl). Ik herkende de FIAT 500 aanpak, daar zit die ook op zo'n onlogische plek.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Dacia Spring

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum