Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus Orange Pack (2021) #4

autoreview

Dacia Spring
Dacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia Spring

Signalement

UitvoeringSpring Electric 45 Comfort Plus Orange Pack
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst40.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

2,5 jaar Dacia spring zaligheid

  • 40.000 km

Hiervoor reden we een Mercedes c350e, beige bekleding, snel als de brandweer. Prachtig design. Maar onderhoudskosten liepen de spuigaten uit. Ik was er zo klaar mee met auto's en ego dat ik een electrische auto wilde met zo min mogelijk kilometers en gezeik...

Ik kreeg nog een krappe 18k voor de merc (die mijn ego nog dagelijks mist natuurlijk), en kocht de kleinste goedkoopste electrische botsauto.

Comfort lange afstand een 5 op 10. Drempels? Niet best. Bochten? Rustig aan... Imago. Minpunt. En er zijn vast meer minpunten op te noemen.

Maar boy o boy het geld! Het GELD! Je houdt OVER. Ik laad zelf met een eigen stekker, dat scheelt natuurlijk. Het surplus van de zonnepanelen in de zomer gaat de auto in, dus de hele zomer rijd ik praktisch gratis. De verzekering is geloof ik 22 euro per maand hahaha, en inmiddels betaal ik ook wegenbelasting, wat natuurlijk ook zo hoort, ik moet elke maand het hele bedrag van 7 euro betalen... Een wijntje in de kroeg is duurder tegenwoordig!

Dan de onderhoudskosten. Tja. Zeg t maar. Die zijn er niet. Ik heb nieuwe banden moeten kopen, ik geloof dat ik 200 euro kwijt was ofzo. En dat bij de Renault garage. Ik bezit spijkerbroeken die duurder zijn.

Dus ok, ik ben niet mr player big baller in deze wagen. Mijn vrouw rijd toch meestal.

Wij rijden niet veel op de snelweg, we rijden veel in de omgeving. 20.000 km in 2,5 jaar tijd.

Het stuurt zalig, je versnelt nog best ok. Je hebt achteruitrijcamera, overal sensoren en uiteraard bluetooth. Alles zit erop wat je nodig hebt.

Achterin is het natuurlijk best krap en mijn kids worden iets groter, ook het bereik is niet optimaal, 250 km in de zomer, 200 in de winter op volle batterij. Maar bij fastned, is die batterij echt in 10 minuten op 80%. We zijn ook verwend dat we altijd patsboem ver kunnen rijden. Who cares als je af en toe moet stoppen. Of, god verhoede, wachten?!

Dus prijs technisch is dit een absolute aanrader, en het rijd zalig in de stad, je kan overal parkeren met de smalle breedte. Kortom teveel voordelen om op te noemen. Vind ik.

Dus als je je ego opzij kunt zetten en je maakt niet veel lange afstanden. Aanrader 5 sterren.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.