Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus Orange Pack (2021) #3

autoreview

Dacia Spring
Dacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia Spring

Signalement

UitvoeringSpring Electric 45 Comfort Plus Orange Pack
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf1.200 km
KM-stand laatst1.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerst indrukken

  • 1.200 km

Deze week heb ik een jong gebruikte Dacia Spring 2021 gekocht. Omdat ik veel heb gehad aan de autoweek reviews wil ik graag ook anderen helpen. Daarom nu alvast wat constateringen na 2 proefritten met de belofte na wat meer ervaring een update te schrijven.

Allereerst, de advertentieteksten over 4 ruime zitplaatsen zijn rijkelijk overdreven. Met mijn lengte is het echt niet mogelijk om een passagier achter mijn bestuurdersstoel te laten zitten. De ramen zijn erg klein, daarom positioneerde ik de bijrijdersstoel zo dat de hoofdsteun in dezelfde zichtlijn is als de B-stijl. Een passagier rechts voor en achter zou best veel van het zicht kunnen ontnemen.

De kleine en hoge ramen tonen zich ook erg bij het inparkeren. Het zicht op het wegdek vlak naast de auto en dus de lijnen en barrières van de parkeervakken is zeer beperkt. Omdat er ook nog airbags achterin in de hoeken zitten zijn een achteruitrijcamera en parkeersensoren een must.

Opvallend voor mij bleek de kunstlederen bekleding, bij de proefrit was het 21 graden en had de auto al even in de zon gestaan en na een goed half uur was ik flink bezweet op de plekken waar het lichaam veel contact maakt met de stoel. Daarom kies ik ervoor voor de Spring op maat gemaakte stoffen stoelhoezen te gaan proberen.

Omdat ik graag een dashcam met parkeerstand wil als extra beveiliging heb ik lang moeten zoeken naar een dashcam die betaalbaar is. De garage gaf namelijk het advies geen hardwire kit te gebruiken omdat dat op termijn storingen zou kunnen geven.

Mocht u overwegen voor het eerst elektrisch te gaan rijden neem dan de tijd om u te verdiepen in hoe dat werkt. Er zijn heel veel laadpassen en laadpalen en de juiste keuze voor uw situatie zou veel geld kunnen schelen. Weet dat u online gratis een laadschijf kunt bestellen waarmee u anderen kunt laten weten wanneer u verwacht de auto bij de laadpaal weg te gaan halen.

Bij aanschaf via de dealer is er een breed aanbod van accessoires, weet dat veel hiervan ergens anders een stuk voordeliger zijn.

Voor elektrisch auto’s is de Spring een klasse apart door de combinatie van prijs en actieradius. Ik hoop en heb de indruk dat het een prima autootje is voor korte afstanden woon-werkverkeer.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Dacia Spring

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.