Dacia Spring Electric 45 Comfort (2022)

autoreview

Dacia Spring
Dacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia SpringDacia Spring

Signalement

UitvoeringSpring Electric 45 Comfort
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst10 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Rijdende doodskist

  • 10 km

We zochten een woon werk auto. Automaat was een vereiste. Na lang zoeken kwam de Spring hoog op het lijstje, mee de door lage gebruikskosten en lage aanschafprijs.

Uiteindelijk een nieuwe spring gekocht met aftrek subsidie net geen 14k.

Uiterlijk: hij oogt heel schatig met z’n oranje oortjes, en straalt geen schijntje arrogantie uit.

Interieur: zeer primitief. Alles voelt fragiel als of ze het goedkoopste van het goedkoopste hebben genomen. Als je de deur dichtslaat dacht ik direct aan mijn Panda uit 1990, blikkerig. Dashboard is zeerklein dat icoontjes moeilijk te zien zijn.
Stoelen zitten matig. Achterklep voelt zeer fragiel aan, dat je hem niet hard wil dicht doen anders kans op schade voor je gevoel.

Rijden: ligt wollig op de weg, snel onderstuur Bij nat weg dek. Wat de dealer al zei, je kunt hem beter niet op snelweg gebruiken. Auto wil Max 95km/h in eco en eigenlijk voel je aan alles dat dat de max is. Ik heb me nooit echt veilig gevoelt.
In bochten wil de spring het liefst recht door. Het stuur is gevoelloos en geeft weinig feedback.

Kosten. Zeer zuinig in gebruik. Zomer makkelijk 200km winter eerder 150.
Geen storingen gehad. Wel moest de Dacia onder garantie de remleidingen vervangen worden wegens roest. (Wat ik vreemd vond voor een auto van 1.5 jaar oud).

Update 20.000km

De vrouw vond de spring prima, maar voelde zich niet fijn op de snelweg.
Ik zelf vond dat we doorgeschoten waren met deze auto. Ik mocht mijzelf toch wel iets beter gunnen als dit? Auto voelde te onveilig.

Update 22.000

Na een ongeluk auto waarbij ik geen voorrang kreeg van rechts, auto afgesleept.
1week later belde de schade expert dat de auto Total loss was.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Dacia Spring

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.