Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Prestige (2016) #3

autoreview

Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV

Signalement

UitvoeringLogan MCV TCe 90 Bi-Fuel Prestige
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst10.300 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen

  • 1.200 km

in december heb ik onze auto besteld, op 28-4 opgehaald bij VKV Rotterdam. De dealer heeft echt zijn best gedaan er een mooi aflevermoment van te maken. Het advies was de eerste 1000 km op benzine te rijden, dat heb ik gedaan. Deze km verliepen zoals je mag verwachten zonder problemen. De auto voldoet volledig aan mijn verwachtingen. In veel reviews lees ik opmerkingen als "voor dit geld, budgetauto" enz. Wat mij betreft nonsens. Deze auto heeft wat een auto wat mij betreft moet hebben, binnenruimte, rijdt goed, ziet er goed uit, LPG installatie is netjes ingebouwd.
Na 1000 km op gas gaan rijden en ook dit gaat zoals je verwacht. wat mij betreft: geen spijt van deze keuze, alleen de vraag waarom je niet veel meer van deze auto's ziet rijden!

Meer ervaring

  • 4.200 km

De auto voldoet prima. Ook op lange ritten rijdt hij zeer soepel en rustig. De grote laadruimte is heel fijn en doet niet onder voor die van onze vorige auto, een Citroen Berlingo.

Inmiddels ruim 3.000 km op LPG gereden. Het verbruik viel aanvankelijk wat tegen met ruim 1:12, maar nadat ik de Eco stand ben gaan gebruiken is het verbruik naar ruim 1:14 gegaan. Cijfers waar ik tevreden mee ben.

Enkele weken geleden is een trekhaak gemonteerd. Niet de originele, maar een afneembare trekhaak van Bosal. Ben benieuwd hoe de combinatie auto/caravan het gaat doen.
Half september hoop ik daar meer over te melden.

Voor nu, 10 weken in bezit en ruim 4.200 km gereden, zeg ik: prima keus!

Caravan-ervaring

  • 6.800 km

Vorige week de Dacia Logan ingeladen (wat nemen we toch altijd weer veel mee voor z'n tweeën), de caravan achter de auto en op weg naar Zeeland.
Dit ging prima, al merk je juist dan wel dat met een wat kleine motor en de nodige bagage de auto er behoorlijk aan moet trekken. Eenmaal op de snelweg cruisecontrol aan op bijna 90 km p/u en zo heel ontspannen naar de camping.
Met caravan, volle bepakking en op een rit die normaal anderhalf uur duurt daar boven op een file van ruim een uur gaat het verbruik naar 1:9 op LPG. Het is niet anders.
We zijn heel blij met deze auto, kunnen hem iedereen aanbevelen!

De eerste 10000 km

  • 10.300 km

Deze week de teller op 10.000 km gereden.
De auto voldoet prima, het verbruik is nu gemiddeld 1:12,8 over 9000 km gemeten. Ik gebruik nu de eco stand steeds meer, in het verbruik zie ik dat terug terwijl de prestaties niet heel veel worden beïnvloed. De cruisecontrol gebruik ik zo veel mogelijk, een heerlijk ontspannen manier van rijden.

De laadruimte wordt vaak gebruikt voor het meenemen van een rolstoel. De opvouwbare stoel kan zo achterin, voor de vaste stoel klap ik de linker rugleuning naar beneden.
Zelfs dan kunnen er nog twee passagiers op de achterbank mee.

Onze auto is voorzien van een speciale stoel aan de meerijderskant. Deze stoel kan een kwart slag gedraaid worden en deels uit de auto worden getrokken, zodat een rolstoelgebruiker de transfer van rolstoel naar autostoel beter kan maken. Bij de aanschaf heb ik uit laten zoeken of dit mogelijk was en nu in het gebruik bevalt dit heel goed.

Kortom, een auto waar we veel plezier aan beleven en die ik zeker kan aanbevelen.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.