Dacia Logan MCV 1.6 16V Lauréate (2007)

autoreview

Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCVDacia Logan MCV

Signalement

UitvoeringLogan MCV 1.6 16V Lauréate
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wij hebben deze auto aangeschaft omdat we als gezin er graag op uit trekken, hier heb je een ruime auto voor nodig met het liefst een zeer ruime kofferbak. Deze auto is onlangs op de nederlandse markt verschenen, wordt vaak afgeschilderd als het niet zijn van moeders mooiste maar als je de lijnen van dit voertuig bekijkt dan zal je opvallen dat er heel subtiel gespeeld is met de penstreken. het is geen rechthoek maar ook geen racebolide. Hierbij kan ik mij aansluiten, het is gewoon een werkpaard wat in een bescheiden, maar elegant jasje is gestoken!
Wij kregen deze auto net voordat wij aan onze vakantie rit begonnen, hadden hem gelukkig 2 weekjes ervoor. Het eerste weekend hebben wij de ruimte beproeft door ermee naar Limburg te tuffen en hem als camper te benutten, wat nog waarlijk mogelijk is ook. Hij is comfortabel om in te rijden, de airco werkt zeer naar behoren en als overnachtingskot moet alleen de vloer egaal gemaakt worden (opgevuld). Nu hebben wij de zevenzitter en daar gooit hij ook hoge ogen mee. Met een ingereden voertuig ginegen wij 2 weekjes later op reis en hij voldoet uitstekend, alleen als ze een 2 liter uitbrengen zullen wij deze misschien overwegen. Je zit hoger dan menig ander voertuig, de wegligging is gewoon goed en hobbels en kuilen worden superb weggefilterd door de actieve vering, welke eigenlijk voor de voormalige oostbloklanden afgestemd is. De Alpen nam deze semi klimgeit ook goed. Het probleem was dat wij 4 fietsen op ons dak hadden wat natuurlijk een zeer grote windvanger was, daarom wellicht een krachtigere motor.. De 60/40 achterdeuren hebben wij als een echte plus ervaren in het dagelijkse gebruik. Wij hebben de auto opgewaardeerd met Cruise Control en parkeer sensoren welke jammer genoeg niet af-fabriek als optie mogelijk waren. Een trekhaak zullen wij er later nog op laten monteren. Voor nu kan ik deze auto aan een ieder aanbevelen, het is alleen jammer dat er een behoorlijke wachttijd voor staat. de auto is gewild en terecht!!!

Nu zo een 7000 kilometer verder in tijd moet ik toegeven dat de gewenning er is na het inrijden. Nog steeds heel erg tevreden met deze auto. De ruimte blijft me verbazen en het weggedrag is voorspelbaar. Het is geen bochten gazelle maar dat kan je ook niet verwachten van een auto die zo hoog op zijn pootjes staat. Nog steeds zeer tevreden over het vermogen van de auto om oneffenheden weg te steken, mede door de zachte vering.

Binnenkort gaan wij over op LPG en daar zal ik dan een nieuw tijdperk mee ingaan. Een verdere review volgt zeker, na het overstappen op schoner en goedkoper rijden. Ik denk dat het een logisch gevolg is, terugkijkende op de bijna 13000 km welke ik in de afgelopen 4 maanden versleten heb. Het was zelfs een rustige periode met 2 kleine buitenland tripjes ipv 8 of 9 in een jaar.

Tot op dit moment geen negatieve dingen te melden over deze auto, alleen er waren wel dingetjes welke ze bij het ontwerp beter over hadden kunnen nadenken zoals bagagedekhoes opnames die voorgefreesd zouden zijn als je de 3rde rij opgeklapt zou hebben het hoes terug wil plaatsen. De kachel bediening kan wel iets hoger zitten, aan de andere kan 1 keer tijdens een tripje instellen en niet meer aankomen.

De auto schakelt intuitief en is opmerkelijk stil. Op dit moment heb ik er winterbandjes om en dat draagt natuurlijk ook bij aan de veiligheid in dit jaargetijde.

De lak is ook behoorlijk slagvast, laatst een kleine aanvaring met 1 van mijn fietsen welke ik op het dak probeerde te plaatsen en de lak gaf geen kick, dus dat wekt ook vertrouwen.

PROBLEMEN

Geen, verwacht er ook geen, de auto is niet volgehangen met high tech electronica maar is gewoon basic met beproefde componenten opgebouwd. maar ja je weet het nooit het mechanica alles kan stuk. Hou jullie hierover op de hoogte.

Tot nu toe nog geen mangel gehad, alleen kan ik aangeven dat de kilometer teller wel een voor mij vreemde afwijking heeft als ik 108 km rij op de teller dan rijd ik daadwerkelijk 100 km/u. Ik denk dat een bandenmaat 185 80 R15 dit euvel perfect verhelpt.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.