Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Dacia
  • Logan

Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)

autoreview

1
Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)
Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)
Anoniem
  • Gebruikersreview
22 mei 2009 om 23:37
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringLogan 1.6 Lauréate
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst5.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 5.800 km
  • 22 mei 2009

Ik hem mijn Logan nu al een paar maanden en deze bevalt prima.

Je moet een auto als de logan wel op z'n prijs beoordelen en daar kunnen weinig andere auto's tegenop. Voor het geld van een Alto, Aygo, enz heb je een ruime auto voor 4/5 personen met 4 deuren en een GROTE kofferbak. Omdat de kofferbak zo groot is gaan de spulletjes daarin wel schuiven. Dit opgelost met een rubberen kofferbakmat met anti-slip. Gewoon op internet te bestellen voor 45 euro.

Er wordt op revieuws gezegd dat de auto niet erg mooi is of veel "schwung" heeft. Ach... de auto heeft zeker een eigen gezicht en ik vind de voor- en zijkant best mooi. De scherpe lijnen staan best goed. De achterkant is misschien iets minder fraai. Maarja, ik ken wel -veel- duurdere auto's die minder mooi zijn of weer op z'n voorgangers lijken (VW-golf 3,4,5,6...)

Je zitposite achter het niet verstelbare stuur is prima. Ik mis eigenlijk geen verstelling; gewoon goed. Wat fijn is is dat je lekker hoog zit en dat is makkelijk bij het uitstappen. Ook heb ik nog een middenarmsteun tussen de voorstellen en dat zit heel ontspannen.

De wegligging is prima; heel natuurlijk.
Het is geen GTI of sportauto maar voor een gewone auto is dat prima. Toch veilig met ABS.

De auto is lekker comfortabel; slecht wegdek of verkeersdrempels zijn geen enkel probleem. Lekker praktisch, wat zou je anders van een auto verwachten die voor de slechte wegen in minder ontwikkelde landen ontworpen is !

Het dashboard is prima en overzichtelijk.
Bij de middenconsole zit de radio lekker hoog maar helaas zitten de knoppen voor de ventilatie erg laag en een beetje verscholen achter de versnellingspook. Ja, da's jammer. Het wat zilverkleurige middenconsole is erg simpel.

De gebruikte materialen in het interieur zijn basic maar goed. Ik heb in heel wat duurdere auto's gezeten met slechter in elkaar gezet dashboard en afwerking ! Peugeot, Alfa en Citroën....
En geen rammels !

Het verbruik is rond de 1:14 en dat is niet slecht voor een grote auto met alle kruip-sluip weggetjes elke dag naar het werk.
Recht- toe- recht- aan op de snelweg is de auto wat zuiniger zo rond de 1:15 tot 1:16.
Vind ik persoonlijk niet tegenvallen voor een 1.6 met een verouderd motorconcept (megane motor van 2 generaties terug)

De motor is erg soepel. Je kan best 50 in 4 of 65 in 5 rijden. Beetje gas bijgeven en hij pakt lekker op zonder tegensputteren en versnelt. Doortrekken in de versnellingen hoeft niet, onderin is de motor erg sterk, ik kom nauwelijks boven de 3500 toeren, helemaal niet nodig.

Ik kan maar 3 negatieve dingen verzinnen:
In mijn versie moet je de achterklep nog met de sleutel openen ipv met knop icm afstandsbediening en de achterbank is niet neer te klappen. Dus als het er niet inpast kan je het niet oplossen met de achtbank neer te klappen.
En de knoppen op de middenconsole zitten erg laag achter de console.

De (oude renault)motor schijnt erg betrouwbaar te zijn.
Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad en hij doet het altijd. Motor wordt ook snel warm in de winter.

Met een leeg gewicht van maar 955 kg kost het je ook niet de hoofdprijs voor de wegenbelasting. En met 75 % no-claim op je verzekering rijd ik voor minder dan 300 euro all-risk per jaar. Veel goedkoper wordt het niet.

Al met al erg veel ruimte voor je geld, ik ben erg tevreden, écht een aanrader.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Dacia Logan? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Dacia Logan
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Dacia Logan

    Dacia Logan

    • 2008
    • 181.392 km

    € 1.440

    Dacia Logan 1.4 Lauré - Airco - 1e eigenaar - Dealer Onderhoud

    Dacia Logan 1.4 Lauré - Airco - 1e eigenaar - Dealer Onderhoud

    • 2006
    • 66.782 km

    € 2.999

    Dacia Logan 1.4 Lauréate AIRCO, 114.000 KM!!!!!

    Dacia Logan 1.4 Lauréate AIRCO, 114.000 KM!!!!!

    • 2006
    • 112.411 km

    € 1.750

Meer Dacia Logan occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Dacia Sandero / Logan III

    76
    • 3 september 2021

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Dacia Logan specificaties
  • Dacia Logan occasions
  • Dacia Logan video's
Advies en informatie
  • Dacia Logan tests
  • Dacia Logan gebruikersreviews
  • Dacia Logan index
PREMIUM
Dacia Logan 1.5 DCI

Dacia Logan 1.5 DCI

Het gros van de auto's die we verwelkomen in Klokje Rond, zijn van het hogere, duurdere segment....

Lees meer
 

Dacia Logan reviews

  • Gebruikersreview
    Dacia Logan 1.6 Lauréate (2006)

    Dacia Logan 1.6 Lauréate (2006)

    8
    • 12 november 2017
  • Gebruikersreview
    Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)

    Dacia Logan 1.6 Lauréate (2008)

    1
    • 22 mei 2009
  • Gebruikersreview
    Dacia Logan 1.6 Lauréate (2007)

    Dacia Logan 1.6 Lauréate (2007)

    21
    • 16 juli 2007
  • Gebruikersreview
    Dacia Logan 1.4 (2007)

    Dacia Logan 1.4 (2007)

    31
    • 9 juni 2007
  • Gebruikersreview
    Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate (2017)

    Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate...

    5
    • 7 december 2021
  • Gebruikersreview
    Dacia Logan MCV TCe 100 Bi-Fuel Stepway 15th Anniversary (2020)

    Dacia Logan MCV TCe 100 Bi-Fuel Stepway...

    • 19 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate (2019)

    Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate...

    2
    • 18 juni 2021
meer reviews
Klokje Rond - Dacia Logan 1.5 dCi - 2007 - 472.172 km

Klokje Rond - Dacia Logan 1.5 dCi - 2007 - 472.172 km

91

Het gros van de auto’s die we verwelkomen in Klokje Rond, zijn van het hogere, duurdere...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    De Dacia Jogger had ook MCV moeten heten

    De Dacia Jogger had ook MCV moeten heten

    29
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Koopwijzer - Dit moet je weten over de Dacia Logan MCV

    Koopwijzer - Dit moet je weten over de...

    104
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate (2017)

    Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate...

    5
    • 7 december 2021
  • Nieuws
    Dacia neemt nieuwe zevenzitter mee naar IAA

    Dacia neemt nieuwe zevenzitter mee naar...

    15
    • 8 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Dacia Logan MCV TCe 100 Bi-Fuel Stepway 15th Anniversary (2020)

    Dacia Logan MCV TCe 100 Bi-Fuel Stepway...

    • 19 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate (2019)

    Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate...

    2
    • 18 juni 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Dacia Logan MCV in beeld

    Nieuwe Dacia Logan MCV in beeld

    17
    • 3 mei 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort (2022)

    Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort (2022)

    13
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    Dacia krijgt opnieuw een andere designbaas

    Dacia krijgt opnieuw een andere designbaas

    24
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    De Dacia Jogger had ook MCV moeten heten

    De Dacia Jogger had ook MCV moeten heten

    29
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    10 miljoen Dacia's geproduceerd

    10 miljoen Dacia's geproduceerd

    105
    • 28 april 2022
  • PREMIUM
    Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger - Dubbeltest

    Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger...

    • 26 april 2022
  • Nieuws
    Dacia werkt aan camperversie Jogger

    Dacia werkt aan camperversie Jogger

    62
    • 21 april 2022
  • Nieuws
    Eén ster voor Dacia Jogger bij crashtest Euro NCAP

    Eén ster voor Dacia Jogger bij crashtest...

    191
    • 13 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden