Dacia Duster TCe 130 Journey (2025)
autoreview

Signalement
| Uitvoering | Duster TCe 130 Journey |
|---|---|
| Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand laatst | 10.005 km |
Een stoere auto met rariteiten
- 10.005 km
De eerste 10.000 km zijn een feit en de auto is exact een half jaar oud. Kortom tijd voor een review.
Onze vorige auto een Opel Mokka hebben we ingeruild voor een Dacia Duster Mild Hybride TCe 130 Journey. Eigenlijk waren we op zoek naar een andere ietwat grotere auto mede vanwege onze labrador. De Mokka was krap 2 jaar oud en de eerste optie was dan ook een nieuwe Frontera. De dealer bood een beschamende inruilprijs en toen doorgeschakeld naar een Kia Niro en vervolgens een Hyundai Kona. Onderaan de streep waren die significant duurder dan de volgende optie een Dacia en de inruilprijs was beduidend beter. Qua verbruik/zuinigheid kwam de mild hybride beter uit resultaten dan de full hybrid. Dus de keuze was uiteindelijk niet zo moeilijk. Verbazing in de familie. Een Dacia? Wij vonden en vinden het een stoer model en ja het is nog steeds deels een budgetauto. Ultimo maart is de auto keurig afgeleverd door de dealer. Vanaf het begin is het een auto met de nodige rariteiten. Rijeigenschappen, model en ruimte zijn meer dan prima. De onderliggende software is daarentegen eigenlijk gewoon bagger. Vanaf het begin krijg ik de gekste meldingen. Na 1 dag had de auto al onderhoud nodig volgens de software en een topper is ook wel dat ik bij het parkeren de auto in N moet plaatsen. Tsjah en dat met een handbak.Radio is ook zo’n drama. Geluid kraakt, valt weg of het blijft oorverdovend stil. Zenders vallen weg. Auto heeft 2 x 1 dag in de garage gestaan maar behalve een harde reset geven kunnen ze niets vinden dan wel oplossen. In de afgelopen maanden ben je gewend geraakt aan alle meldingen dan wel waarschuwingen maar ooit zit er misschien iets tussen wat wel belangrijk is. Updates zouden het probleem wellicht oplossen. Nu krijg ik regelmatig meldingen in de app dat er weer een update aankomt. Maar die is dan al geïnstalleerd in mei. Dus die app is waarschijnlijk ontworpen door dezelfde persoon van de software voor deze prachtige auto. Vrijdag laat ik een tussentijdse (gratis) inspectie doen dus ik vermeld het maar allemaal maar weer eens. Door het voorgaande sneeuwen soms de prima rijeigenschappen onder. Daar is gewoon niets op aan te merken. Auto is ook gewoon zeer zuinig (5,1/100). Ondanks alle software problemen gewoon een prima auto. Op naar de volgende 10K.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Dacia Duster
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 Journey Pack Winter | Uit voorraad leverbaar |
- 2025
- 10 km

Dacia Duster 1.2 TCe 130pk mild hybrid Extreme | App Connect | Climate | Cruise | Keyless | Camera | PDC
- 2025
- 10.905 km

Dacia Duster New TCe 130 mild hybrid Expression Camera, Stoelverwarming, Navigatie, Apple/Android Auto
- 2025
- 13.544 km
Lees ook

Lars: 'Als klein ventje was ik al fan van normale auto's als de Swift'

Goedkoop zijn ze niet meer, wel hybride: Dacia Duster vs Kia Niro - Vergelijkende Test

Test: Dacia Duster (2024) – SUV voor de stadsjungle

Deze Dacia Duster heeft geen lichtmetaal en geen touchscreen - Back to Basics


