AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Dacia Duster 1.6 16V 4x2 Lauréate (2010)

autoreview

Dacia Duster 1.6 16V 4x2 Lauréate (2010)

Signalement

UitvoeringDuster 1.6 16V 4x2 Lauréate
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf21 km
KM-stand laatst5.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

hoezo budgetauto

  • 610 km

21 mei 2010 is de duster mij geleverd door Renault Nieuwendijk in Hoofddorp. Wat ons opvalt is dat hij stiller is dan de duster waarin wij een proefrit gemaakt hebben, en hij maakt tot de 100 km ook minder leven dan de Logan die wij hiervoor hadden. Wel is hij wat steviger afgeveerd en lijkt hij wat strakker te sturen. De Logan stond op continentaals en de Duster staat op Michelins. De Duster waar wij de proefrit in maakten stond op Conti’s en deze maakte ook meer lawaai als de Michelins.
De eerste week dat de wagen in ons bezit was, bleef het gemiddelde verbruik hangen op 11,8ltr /100 km iets waar wij toch wel een beetje van schrokken. De tweede week zakte het verbruik naar 8.3ltr/100km
Dinsdag 1 juni zijn wij met de auto naar Steenwijk geweest, en bleef het verbruik steken op 7.7ltr/100km. Dit is bij lange na niet zo zuinig als wij met onze Logan 1.6 90pk reden, maar het komt al aardig in de richting van het fabrieks opgegeven gemiddelde. Echter moeten wij wel in ons achterhoofd houden dat wij nog bezig zijn met inrijden, dus niet boven de 110 km per uur geweest zijn. Wat mij tevens opviel is dat wij richting Steenwijk op de 80km wegen bij een constante snelheid van 80 km op de waarschuwingsborden langs de weg precies 80 km per uur reden. De teller had dus geen afwijking zoals de Logan had. Deze reed bij 80 op de teller slechts 74 km. Misschien verklaart dit deels het hogere toerental bij 120 km /uur
6 juni : Op naar de Daciafandag gehouden in het Doornse Gat te Doorn. Wederom worden we ingehaald waarna de auto voor ons blijft hangen, echter dit maal komt er ook een camera uit de kast en worden wij al rijdend gefotografeerd. Een ervaring op zich. Het benzine verbruik loopt nog steeds terug en nu met ruim 600 km op de teller staat het gemiddelde verbruik over de volledige 600 km op 7.6ltr/100km oftewel ruim 1 op 13 , voorwaar een hele mooie score voor een auto van dit formaat.
Dit was een van de eerst afgeleverde Dusters in Nederland en dit had tot gevolg dat de matten nog niet aanwezig waren, deze worden nog nageleverd.
De Duster hebben wij besteld in de Laureate uitvoering die wij uitgezonderd metalic lak zonder verdere optie genomen hebben. Zelfs de radio hebben wij later door de dealer laten inbouwen, dit spaart namelijk de BPM en voor dat bedrag heb ik spatlappen voor laten monteren.
Voordelen ten opzichte van de Logan:
• In delen neer te klappen achterbank
• Grotere buitenspiegels geven meer zicht
• Stuurt strakker
• Uiterlijk
Nadelen tov de Logan:
• Hoger verbruik
• Iets straffer afgeveerd

rondje Sauerland

  • 2.100 km

Half juni 2 weken vakantie dus mooi de mogelijkheid om de Duster eens uit te proberen. Op het programma staat eerst 4 dagen Veluwe, en daarna via Steenwijk door naar Winterberg Sauerland. De eerste dagen op de Veluwe rijden we met 4 volwassenen en een hond en een volledig volgepakte bagageruimte. Zonder problemen raken we alle bagage inclusief een hondenbench onder het afdekzeiltje kwijt. De wagen rijd op de verharde weg nog steeds comfortabel, het lijkt wel of een volgepakte wagen nog comfortabeler is. De motor heeft kracht zat en wij kunnen lekker meekomen met het verkeer. Op de camping aangekomen zijn de wegen onverhard en zanderig. Ook hier geeft de Duster geen krimp en trekt vol bepakt moeiteloos door het mulle zand. Helaas blijkt in dit geval de kleur zwart geen goede keuze. Na 4 dagen op de Veluwe vertoeft te hebben brengen wij de familie terug naar Steenwijk en rijden wij zelf door Naar Winterberg. Op de Duitse autobahn houden wij een kruissnelheid aan van 120 km per uur. Wederom valt het ons op dat wij verrassend weinig ingehaald worden. Na een klein oponthoud bereiken wij Messchede waarna wij verder gaan over de zoals wij dat noemen provinciale wegen. Op deze 2 baans wegen met haarspeldbochten voelt de Duster zich geheel in zijn element, en zonder moeite bereiken wij Winterberg. Onderweg worden wij opgebeld door de garage of wij na de vakantie langs willen komen voor een kleine aanpassing in de bedrading, om problemen op termijn te voorkomen. Wij maken een afspraak voor 2 juli, gelijk als wij weer thuis zijn. Op de terugweg maken wij een tussenstop aan de Hennesee, waarna wij s ávonds de thuisreis aanvaarden. Tijdens deze dagen hebben wij ca 1200 km gereden, deels vol bepakt, deels half bepakt, alle soorten wegen hebben wij gehad, van autobahn provinciale wegen, bergwegen tot zand en grindpaden. Nergens kwamen wij met onze Duster 4X2 voor verrassingen te staan. Het gemiddelde verbruik is niet verder gezakt , maar wij hebben wel harder gereden, ca 120km/u en dat gecombineerd met berg zand grind e.d. is 7.6ltr/100km geen slechte score.
Vrijdag 2 juli naar Renault Nieuwendijk in Hoofddorp. De auto gaat bij gelijk naar binnen en voor ik de koffie op heb is hij al weer klaar.
Als de auto zo blijft rijden ben ik dik tevreden en kan ik een ieder een Duster aanraden. Ikzelf gebruik deze auto hoofdzakelijk voor mijn vakanties en mijn hobby, de fotografie, en daar is deze wagen bij uitstek geschikt voor
Voor meer info en foto's
http://home.kpn.nl/frits01/dacia.htm
Op deze pagina houd ik het review uitgebreider bij dan hier ivm de ruimte

Kirchberg en over het thuringerwoud weer terug

  • 5.000 km

Afgelopen september hebben wij de auto uitvoerig geprobeerd. Wij zijn vanuit Nederland naar Kirchberg Oostenrijk vertrokken. De heenreis ca 1050 km hebben wij over Frankfurt- Munchen gedaan. Bij Frankfurt reden wij in op een stilstaande file, dus een noodstop bij 130km/u. De wielen blokkeerden een fractie waarna de ABS in werking trad. Mooie korte remweg en de auto bleef moeiteloos in het spoor, en ruim op tijd stilstand bereikt.
Heenreis inclusief veel files gem verbruik 7.6 ltr/100km
Van Kirchberg naar Georgenthal ca 600 km veel regen en een gemiddelde snelheid ban 75 km/u Hierbij behaalden wij een verbruik van 6.9ltr/100 km. Terugreis van georgenthal naar de randstad ca 570 km gemiddelde snelheid van 115 km/uur een verbruik van 7.7 ltr/100 km. Het gemiddelde verbruik tijdens de 5000 nu gereden km blijft steken op 7.6ltrr/100km
vloeistoffen na 5000 km
oliepeil: 100% in orde
koelvloeistof : geen verschil zichtbaar
Remvloeistof : 100% in orde
Stuurbekrachtiging 100% in orde
Algehele conclusie:
fijne betrouwbare auto met een goed voorspelbaar weggedrag. Een kleine kantekening is de koppeling die je met beleid moet laten opkomen tijdens het wegrijden
Het hoge toerental bij 120 km/u is niet alleen een nadeel, maar hierdoor is de auto op heuvelachtig terrein makkelijk te rijden, bijna schakellui. In ons hotel spraken wij met de bezitters van een nagelnieuwe seat Ibiza ecodiesel, en zij vertelden dat door de afstelling van deze wagen er op de autobahn flink geschakeld moest worden om de heuvel op te komen, zelfs terug naar het 3e verzet, dit doordat het toerental bewust erg laag gehouden is voor het verbruik, en daar heeft deze Duster geen last van. Hij is niet uitermate snel maar voelt wel erg sterk aan voor een 1.6

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Dacia Duster

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (36)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 0
Leuke introductiereview van uw Duster ! Ik vind het een hele mooie auto en heb 'm ook op mijn verlanglijstje staan .
Ben benieuwd naar de updates !
C70
C70
  • 0
Deze auto heeft gewoon 'iets'. Natuurlijk kunt u er niet vanuit gaan dat een verbruik als die van de Logan gehaald zou worden. De Duster heeft een cw waarde van een schoenendoos (wel een sierlijke) en zal ook wat zwaarder zijn. Misschien is de rolweerstand van het type band ook aanzienlijk hoger. Desondanks scoort u er een heel acceptabel verbruik mee. Belangrijk is dat u er veel plezier mee beleeft en dat doet u!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Mooie wagen ! Dacia doet het erg goed, ook de Sandero is een hele nette verschijning. Jammer alleen dat de motoren wat achterblijven qua zuinigheid.
Anoniem
Anoniem
  • 0
super mooie auto!
goeie review ook!

we hebben ons een tijdje geleden ook verdiept in de duster.
hij is met best veel opties te krijgen zoals leer.
alleen jammer dat er geen automaat leverbaar is, daarom is deze auto ook geen optie voor mij.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ben benieuwd naar een update van uw review als de auto helemaal is gewend want hij staat bij mij op de eerst plaats van mijn verlanglijstje, al is het dan wel in de diesel uitvoering.
Anoniem
Anoniem
  • 0
De Duster stond bij mij ook hoog op mijn lijstje als kandidaat voor een nieuwe auto. Ik vind hem echt mooi om te zien. Vandaag heb ik de auto eens goed bekeken. Ik vond hem erg grof afgewerkt, hier en daar zelfs ronduit slecht. De Sandero Stepway die ik bekeek zat veel degelijker in elkaar. De Duster weegt ook maar 55 kilo meer dan de Stepway terwijl hij veel groter is. De lasnaden van de Duster waren echt ontzettend lelijk. In de kofferruimte waar kaal blik zat zaten er zelfs messcherpe bramen aan. Ook zag ik erg slecht passende bekleding op de voorstoelen. Op het dak zag ik bij de lasverbinding van het spatscherm lelijke puntlassen waarvan er in 1 zelfs een opening in zat. Tja de prijs.... Zo goedkoop is een Duster helemaal niet. Met een paar extra's zit hij al gauw op 20d euro. Teveel naar mijn mening. Ik heb hem in ieder geval van mijn lijstje geschrapt. Een andere klant die samen met mij de auto bekeek dacht er hetzelfde over. Misschien dan toch maar de Sandero Stepway...
Anoniem
Anoniem
  • 0
ik ben zelf een bezitter van de dacia duster en ik wil graag reageren op blue alto. ik heb nadat ik u reactie heb gelezen, nog eens krittische gekeken naar mijn auto en ik ben niets van dit soort kieren en of scherpe randen tegengekomen. natuurlijk zijn er puntjes die anders kunnen, maar met het plaatwerk is niks mis. ook staat alles in een dikke laag lak. Met het interieur is ook niks mis. maar het natuurlijk wel een budget auto. alles is degelijk en functioneel. Als u een perfect afgewerkte auto wil, dan mag u minimaal 25000 euro neerleggenen als je dan krities gaat kijken vindt je ook van alles. terwijl de duurste dacia rond de 19000 zit met een bezine motor en dan heb je nog gedeeltelijk lederen bekleding ook. als ik u naam zie . rijdt u waarschijnlijk in een alto. dat is toch het groote voorbeeld van hoe een auto er NIET uit moet zien. ik krijg veel complimenten over mijn auto. zelfs van autoverkopers . maar als u voor dit geld een betere en ruimere auto vindt hoor ik het graag
Anoniem
Anoniem
  • 0
dacia duster overall winnaar suv test 2010. uit test met 16 suvs. toch niet slecht voor een dacia.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hoezo krijg ik nou een flauwe reactie op mijn Alto? Ik heb verder het uiterlijk helemaal niet afgekraakt van uw Duster. Zoals gezegd stond die auto hoog op mijn verlanglijstje. En als we dan toch gaan katten, mijn Alto is beter afgewerkt dan de Duster en ook ik krijg veel complimenten over mijn auto. Trouwens, kun je op de benzineversie hoofdairbags bestellen? Of ESP? Zit er bij mijn Alto allemaal standaard op. Maar goed, genoeg gekat nu. De Duster is natuurlijk een hele andere en vooral grotere auto. Maar mijn Alto afkraken hoeft zeker niet. Misschien ga ik nog eens een paar andere Dusters bekijken. Mijn lievelings Duster is de bruine 4x2 versie.
Anoniem
Anoniem
  • 0
mijn excuus als ik negatief klink over u alto maar dat is mijn mening. mensen verschillen gelukkig allemaal van mening. maar volgens mij zijn de feiten vrij duidelijk. de dacia is een goedkope auto en je krijgt er veel auto voor. veel ruimte en een goed ogende auto. tevens zijn de rijeigenschappen goed te noemen.simpel toch.
als u vraagtekens heeft over de kwaliteit van de dacia , moet u misschien iets meer info over dacia inwinnen. ze scoren vaak hoog in allerlei tests. ga zeker nog een keer kijken en als u mening zo blijft, koop gerust een andere auto. ik ben zeer tevreden en er worden al zeer veel dusters verkocht.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Reactie op Peter Argenta,
Peter ik houd op mijn eigen site een uitgebreider review van de Duster bij. dit omdat ik daar meer ruite heb en het voor mij makkelijker te verwerken is. Ik heb ondertussen meer dan 2000 km gereden met een gemiddeld verbruik van 7.7 ltr op 100 km en ht uitgebreide review staat op :
http://home.kpn.nl/frits01
Ga dan naar de pagina Dacia
Anoniem
Anoniem
  • 0
Nee dat heb je goed gezien. deze foto's zijn op de Daciadag op 6 juni jl genomen. Deze wagen mijn Duster was op grond van de ingezonden foto uitverkoren tot de 10 mooiste Dacia's van Nederland, wat niet zo moeilijk was daar ik een van de eerst afgeleverde Dusters had en de levering in Nederland nog niet opgang gekomen was. Hierdoor werd mijn auto ook beoordeeld door Bavo Galema en de redacteur van autokampien, de andere foto. Alle foto's van dit evenement zijn via mijn site te zien op picasa
Anoniem
Anoniem
  • 0
vind hem erg mooi dus ik dacht ik wil er ook een.Ik heb nu een peugeot partner van 2007 met 35000 km nog bijna nieuw.Ik bel naar de anwb wat de inruilprijs is en die van 12.200 euro.Een mail naar de dacia gestuurd wat ik bij moest leggen,ja men zegt een duster kost nog geen 14000,maar dan heb je niets.Ik kreeg 8.000 voor mijn auto en moest 10.000.bij leggen.k vroeg hoe kunnen jullie zo weinig inruil geven,wij verdienen bijna niets op een dacia en de winst zit in u auto.Daar ben je lekker mee dus ik geen duster.
Anoniem
Anoniem
  • 0
De Duster is een mooie verschijning en helaas zie ik hem nog weinig op de weg. Ik heb er zelf ook naar gekeken, echter viel snel af; geen cruisecontrole mogelijk, afwerking slecht, hoog toerental bij 120km etc (benzine versie) en tja, bij een beetje aangekleed model komt er nog een hoop extra bij. Ik wens u veel plezier met de auto.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Leuke auto voor zijn geld.. ben er vrijdag voor gaan kijken en het eerste wat ik te horen kreeg was er geen marge op deze auto zit.. Verder afwerking voor zijn prijs netjes maar niet perfect.. Maar je kunt niet alles voor dat geld hebben bedenk ik mezelf dan. De vraag die ik mezelf stel is wil ik zo'n soort auto. Heb nu een renault twingo en citroen berlingo. Die 2 auto's wil ik omruilen tegen 1 auto die ruimte heeft van de berlingo en de achterbank van de twingo.. Zullen er nog wel eens over na gaan denken en dan zien we wel.. ben niet gelijk laaiend..
Anoniem
Anoniem
  • 0
Erg lellijke verschijining, Goedkope indruk,

gr
Anoniem
Anoniem
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=2Zt_MEBbdjM
Anoniem
Anoniem
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=2Zt_MEBbdjM
Anoniem
Anoniem
  • 0
He Egbert, over smak valt niet te twisten, en gezien jouw link kan ik de goedkope indruk wel begrijpen. Een top Mercedes vergelijken met een Dacia is het vergelijken van appelen en peren. Als jeeen wagen van 100.000 euro gaat vergelijken met een van krap 20.000 en de indruk het zelfde zou zijn zou er iets mis zijn met de veel duurdere vind je ook niet. Trouwens ik vind beide modellen mooi, alleen de Mercedes kan ik niet betalen, en ben zeer tevreden met de Duster. Vraagje: heb je er wel eens in gereden?
Alle indrukken vindt je op mijn site evenals een aantal filmpjes.
http://home.kpn.nl/frits01
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik begin wel een beetje vermoeid te raken van die Egbert. Vooral als je op zijn naam gaat googlen krijg je erg veel kippenvel.
Ook bij mij schrijft hij nutteloze onzin en voegt linkjes toe om te laten zien hoe goed hij wel niet is.

Mooie review heeft u geschreven voor een mooie auto. Ontzettend veel rijplezier toegewenst!

Jurgbutt
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zelf heb ik ook met de Dacia proef gereden. Wat opvalt is het hoge toerental tussen 100 en 120km per uur, inhalen wordt bij 120 al een uitdaging bij de 3800rpm.Rijeigenschappen middelmatig.
De auto vond ik in de folder echt mooi, na er in gezeten te hebben heb ik mijn mening moeten bijstellen. Het is vooral er veel plastic en ouderwetse knoppen. Als ik dit model vergelijk met een Mitsubishi ASX, Skoda Yeti of VW Tiguan dan is het met recht een "Poor man's SUV". Het model is inmiddels al niet zo spannend meer, sterker nog, nu ik de auto in verschillende kleuren heb gezien vind ik hem steeds meer een saai uiterlijk hebben, vooral de achter(zij en achter)kant vind ik bijna lelijk. Wel een goede review, u bent er duidelijk blij mee. Zelf heb ik besloten mijn spaarcentjes uit te geven aan de ASX 1.6, iets duurder (+3000) maar veel meer afwerking en standaard opties. Wat me ook tegenstaat van dit model is dat er geen NCAP resultaat bekend is. Straks zit je met 2 sterren veiligheid, en dan?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zwart is echt een hele mooie kleur! Goede keuze en bedankt voor de review (en link). Zelf zou ik graag een 4wd willen aanschaffen omdat ik veel op modderige wegen rijd, ik moet nog de onderhoudskosten 2wd v. 4wd alleen nog afwegen.
Neem hem zeker in het zwart met zilverkleurige accenten. En de velgen die u heeft vind ik mooier dan de lichtmetalen velgen die als optie te koop zijn. Deze ogen voor gewone standaard velgen echt wel!

Wat vindt u van het hoedeplank / rol? In sommige reviews zijn de autotesters daar wat minder over te spreken, hoe ervaart u deze hoedeplank/rol in het gebruikt?
Anoniem
Anoniem
  • 0
De hoedenplank, het goedkope stukje doek, hoe je het noemen wilt, kan ermee door. Het is niet de fraaiste oplossing maar het werkt afdoende. Als je m niet gebruikt hangt ie recht achter de achterbank naar beneden, of je moet m helemaal uitnemen en oprollen. Als hij de bagageruimte afdekt is er niets mis mee. Maar wat men ervan zegt is de waarheid, het is niet de fraaiste oplossing.
Anoniem
Anoniem
  • 0
volgens mij is het gewoon wennen met de hoes. in het begin viel hij er vaak af als ik tassen in mijn kofferruimte deed en ik hem op half had staan. nu heb ik uitgevonden dat als je het einde met plartic terug omslaat, hij wel blijft zitten. waarschijnlijk omdat dit gedeelte zwaarder is. nu werkt hij voor mij gewoon goed en doet wat hij moet doen. de kofferruimte afdekken. het is natuurlijk niet het allerbeste systeem, maar aan de andere kant is het wel zeer snel helemaal te verwijderen. terwijl met een rol systeem het vaak meer werk, is om het te verwijderen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Haha wat een gezeur over een hoes die de koffers afdekt hahah
Als je nou een kijkt wat een duster nieuw kost en dat vergelijkt met een bv dik 13000 euro duurdere grand vitara!
Zeur je dan over een afdekrollo? voor het geld had er ook niets in kunnen zitten!
Vind het trouwens een super uitgebrijde review waar veel aandacht aan is besteed!
Ook leuke reacties trouwens
hier heb je iets aan als je van plan bent degelijke auto aan te schaffen

Succes met deze dusters

Wel vind ik het jammer dat de techniek van renault is,jammer! (verder super auto voor zn geld)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Goede review!

Lijkt me ook een goede wagen, al kan je na 5000km nog niet zoveel zeggen uiteraard. Leuk ook dat je vermeldt dat de Duster hoge toeren draait aan 120km/u en dat dat niet altijd een nadeel is. Ik heb hetzelfde met m'n Alfa 1.6: 3500tpm aan 120 en inhalen is dan héél eenvoudig. Gewoon de gas erop en het gaat vlot vooruit, ook bergop. Nadeel is dan wel het geluid...

Hoe dan ook véél succes met je Duster! Ik heb hem vorige week nog aangeraden aan een collega die gewoon een no-nonsense wagen wou. Hij heeft hem in April.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik heb toch ook wel een zwak voor deze Dacia. Stoer, ruim en hij komt ook goed door in het terrein.
Wat mij betreft ga ik ook voor zo,n Duster, maar ik moet wel eerst kijken wat ik dan bij moet leggen.
Dan ga ik ook voor dezelfde uitvoering als van jou, een 4x2 Lauréate met pack robuust.
Dat zijn die kunstof zwarte delen op de wielkasten en deuren, kan een stootje hebben.
Zit je wel op iets meer dan 18 mille, maar goed, eerst kijken of de financien het kunnen trekken plus wat ik bij moet leggen.
Succes met de auto en laat de afkrakers maar lullen, veel van hen zitten nog op de fiets of in het OV.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Kwalitatief super goede auto, gefeliciteerd!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik heb sinds Maart ook een duster 1.6 wit met leer optie. Ik heb er wel een set 17 inch zwarte bling velgen (wolfrace) op laten setten met continental zomer banden 215/60 17.(zelfde wiel omtrek) Toch veel positieve reacties en draaiende hoofden! Wegligging en sturen prima. Nadeel geluids isolatie en relatief hoog verbruik voor zo'n lichte auto. 9,6 liter op 100 km. bij 119 echt (120 op teller 3200tpm.) Ik hoop dat het wat beter wordt er staat pas 1900 km. op de teller. Mijn auto heeft een c label in combinatie een euro 5 norm motor. Aan de geluids isolatie wil ik in ieder geval wel wat doen, dus wie tips heeft? De auto met 5 jaar garantie is het wel waard! Groet Remko
Arbeider
Arbeider
  • 0
Goed review van een ruime wagen die ook nog eens te betalen is, zelf zou ik voor de goedkoopste uitvoering gaan.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Eén ding staat vast voor deze mooie zwarte Duster:
Als er Volkswagen op zou staan (embleem) zou deze auto in de TOP 5 van verkoop staan.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Na 12 jaar Alfa gereden te hebben vond ik het wel eens tijd worden voor wat anders.
Bij mij moet een auto altijd een goed gevoel oproepen. Naast een noodzakelijk vervoermiddel moet ik er ook als autoliefhebber een hoop plezier aan kunnen beleven. De Duster deed dat bij mij al vrij snel.
Ik weet het, de Duster is in de verste verte niet te vergelijken met een 166, maar misschien juist daarom is de keuze goed te maken. Vandaag heb ik er eentje besteld..
1.6 benzine 4x4 met G3, Aniversare uitvoering (full options pack met leer en armsteun enz), trekhaak, zwart metallic. Levering begin volgend jaar.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik bekijk de rij impressie met een korreltje zout bij Autoweek. De review van meneer Hendriks is eerlijk. Hij zeurt niet over slechte stoelen en over het ontbreken van luchtvering en dat er geen V8 leverbaar is.

Ik was net even op de Dacia site en daar kan je gewoon eentje bestellen met LPG G3, dan hoef je geen zorgen te maken over het verbruik. Roegbainder heeft er een besteld op G3. Heel slim en lekker lachen aan de pomp. Ik weet het want ik heb ook een wagen gehad op G3. Minpuntje daarvan vond ik wel dat ik meer gas aan het tanken was dan ik ree. Een actieradius om van te huilen dat LPG.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Remco wat betreft de geluids isolatie. Zit er bij jou Duster een motorafdek kap? Dat helpt misschien. Als er geen voor de Duster te krijgen is dan kan je eens bij Renault te raden gaan of er voor de 1.6 motor geen Renault motorafdek kap beschikbaar is waar met enige aanpassing de kap op de cilinderkop gemonteerd kan worden . Je mag ook eens kijken of er een isolatie mat (brandveilig) te krijgen is in de handel die onder de motorkap geplakt cq gemonteerd kan worden. Deze 2 kunnen misschien het hinderlijke geluid terugdringen zodat het niet het interieur binnen dringt. Ik heb eens een review gelezen van een Mercedes Benz B klasse rijder die extra geluids isolatie heeft laten aanbrengen onder de motorkap van zijn B klasse.

Succes met het stiller maken van uw Duster.
gerrits
gerrits
  • 0
Is er sinds kilometerstand 5000 helemaal niets meer te melden over deze auto?