Citroën Xantia Break 2.0 HDI 110pk (1999)

autoreview

Citroen Xantia Break
Citroen Xantia BreakCitroen Xantia BreakCitroen Xantia BreakCitroen Xantia BreakCitroen Xantia - interieurCitroen Xantia - interieur

Signalement

UitvoeringXantia Break 2.0 HDI 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto rijdt echt supercomfortabel. Ik ben een vrij lang persoon 1 m. 94 en ik kan me uit de Renault Scenic die ik hiervoor had (met aangepaste stoel) niet herrineren dat ik zo fit uit de auto stapte na een lange rit van 8 of 900 km. Er is echter wel 1 groot minpunt en dat is de hoogte van de auto. Als je uit de auto wilt moet je echt klimmen, en andersom moet je je erin laten vallen. Binnenkort ga ik deze wagen ook als caravantrekker gebruiken en van iedereen hoor ik dat de auto hiervoor absoluut power genoeg heeft. Ik hoop het maar want daar heb ik hem voor gekocht.

PROBLEMEN

Helaas blijkt dit wel een dure auto te zijn in onderhoud. Ik noem maar even wat dingen. Veerbollen en 2 banden ruim EUR 800,00 (dealer), laatste stuk van de uitlaat vervangen EUR 275,00 (De Sprint) De cruise control (destijds door de dealer ingebouwd) kapot, reparatie kost minstens EUR 300 tot 400. Nog niet laten doen want de centjes waren op.

Verder veel problemen met electronica in de auto. Olieniveau lampje dat spontaan dol wordt, Airbag lampje dat continu blijft branden na het starten (dealer heeft het geconstateerd maar kan niks vinden) kortom wat onderhoud betreft was de Renault goedkoper, maar wat rij eigenschappen en rij plezier betreft verslaat deze de Renault op alle fronten.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.