Citroën Xantia Break 1.8i (1998)

autoreview

Citroen Xantia Break
Citroen Xantia BreakCitroen Xantia BreakCitroen Xantia BreakCitroen Xantia BreakCitroen Xantia - interieurCitroen Xantia - interieur

Signalement

UitvoeringXantia Break 1.8i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf97.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto maakte gelijk een geweldige indruk qua comfort. Zowel de soepele motor en de vering geven het gevoel dat je in een zware solide wagen rijdt. De bediening en de uitvoering zijn verder vrij normaal maar wel met een voldoende uitrustings-niveau. De motor is soepel maar ook niet erg sterk maar presteert tot 140 km voldoende. Het interieur is aan slijtage onderhevig maar de carrosserie blijft perfect. Het verbruik is (in mijn geval G3)opmerkelijk laag, bij lange ritten 1 op 11 met snelheden van 130 km/u. In de stad is het 1 op 7. Wat minder bevalt zijn de voorstoelen deze hebben voor langere mensen te korte zittingen, zijn te smal en hebben een verkeerd gevormde rugleuning. Verder wordt de wegligging bij hoge snelheden en bij zijwind onzeker. De carrosserie kraakt wat bij het nemen van opritten en verkeersdrempels.





PROBLEMEN

Dynamo, benzinepomp en cylinderkop vervangen, dit zijn typische gas-motoren reparaties.Verder normaal onderhoud zoals banden distributieriem en remschijven. Niet normale defecten waren een gebroken stoelframe, haperende rolgordels van de achterbank en gek genoeg twee keer een radio die in brand vloog.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.