Citroën Grand C4 Picasso e-THP 165 Exclusive (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand C4 Picasso e-THP 165 Exclusive |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 8 km |
KM-stand laatst | 55.650 km |
Mijn eerste ervaring met de nieuwe Grand Picasso
- 395 km
De testverslagen tot nu toe gaven mij mede de doorslag tot aanschaf evenals de keuze om in de UK deze auto tot de auto van het jaar uit te roepen. Een geheel nieuwe auto. Niets is meer gelijk aan de vorige Grand Picasso. Wat beter is geworden en zelfs nog aanzienlijk is overtroffen zijn de kwaliteit van de afwerking, zowel binnen als buiten, en het comfort. Zeker in de exclusieve uitvoering. De automaat is nu echt perfect en het rijgenot nog beter als de vorige. Vooral meer stabiliteit en de stilte van de nieuwe nog snellere motor maken het een genot om in deze auto te rijden. En dat is waar deze auto voor is gemaakt. Wel is de prijs met alle voorzieningen opgelopen tot € 42.550 Maar dan heb je ook wel heel veel auto voor.
review
- 19.500 km
Het blijft een fijne comfortabele auto, vooral op lange afstanden. het verbruik is 1 op 13.8 zowel woon werk als lange afstanden gerekend. Geen technische storingen of andere klachten. Vooral de automaat werk erg goed. Kwalitatief echt beter dan de vorige Picasso, die mij ook niet teleurstelde.
Het blijft een fijne en probleemlose auto
- 31.500 km
Inmiddels de eerste 30.000 km beurt gehad zonder problemen. Voor ruim 200,00 euro in 2 jaren aan onderhoudsbeurt kosten kan ik weer vrolijk en tevreden op naar de 60.000 beurt. Het verbruik blijft keurig rond de 14.7 inclusief de vakantie met caravan. Het rijcomfort en stilte in de auto blijven onveranderd zeer aangenaam en maakt lange ritten heel prettig. Ook de automaat en de 165 pk motor doen hun werk probleemloos. In tegenstelling tot het verleden rij nu aanzienlijk minder kilometers vanwege meervoudig OV gebruik, dus hoop ik deze auto nog een aantal jaren te houden. En daar is helemaal niets mis mee !!!
Het blijft fijn rijden
- 44.500 km
De ervaringen van mijn vrouw en ik met de Citroen C4 Grand Picasso, de THP 165 aut. (121 kW / 165 pk, bouwjaar: september 2014) met een Beyerland Vitesse 460 FB-Lite zijn uitsluitend positief. Mijn 1e Citroën Picasso was een 2.liter automaat. De 2e de 155 THP aut. en nu de 3e Picasso de 165 aut. uitvoering. De keuze voor deze auto is vooral het afwijkende model het comfort en de stilte in combinatie met een (als het nodig is) snelle en soepele motor die mij nog nooit in de steek heeft gelaten. En uitsluitend de 30.000 km beurten krijgt. Zojuist terug van een rondreis door Zweden en Noorwegen en alles zonder problemen. Zeker in de bergen is dit een ideale combi, vermogen is er altijd genoeg. Maar ook op snelwegen of anders blijft het stabiel rijden. En altijd comfortabel. Met een gemiddelde snelheid van 90/95 km. Wel heb ik minimaal 75 kg als kogeldruk (iets meer dan de aangegeven 70 kg) en dit bevalt mij heel goed. Bij de vorige Picasso’s reeds ik met de caravan regelmatig handmatig. Met mijn huidige Picasso rij ik uitsluitend met de automaat ingeschakeld. Mijn ervaring is dat de automaat veel beter de schakelmomenten beheerst dan ik dat handmatig kan doen. Het verbruik (normaal 1 op 15) is met caravan gemiddeld 1 op 8,5.. Al met al zeer tevreden.
1e APK
- 55.650 km
Bij de APK heb ik aangegeven de auto een grote beurt te geven. Tevens heb ik een koolstoffilter laten plaatsen die geen enkel lijnstof meer doorlaat -uit model 2019 nieuwste citroen-. En inderdaad je ruikt niets meer. Een echter aanrader. Helaas voor veel merken nog niet verkrijgbaar. Er bleek -naast het bijvullen van de olie- niets aan de hand. Wel tank ik V-Power het kost 6 cent meer maar het verbruik maakt dit ruimschoots goed. Beter voor de motor-schoner-, zuiniger en nog stiller en een hele fijne loop !!
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.