Citroen DS3 THP 155 Sport Chic (2011)

autoreview

Citroen DS3 THP 155 Sport Chic (2011)
Citroen DS3 THP 155 Sport Chic (2011)Citroen DS3 THP 155 Sport Chic (2011)Citroen DS3 THP 155 Sport Chic (2011)Citroen DS3 THP 155 Sport Chic (2011)Citroen DS3 THP 155 Sport Chic (2011)Citroen DS3 THP 155 Sport Chic (2011)

Signalement

UitvoeringDS3 THP 155 Sport Chic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf155.000 km
KM-stand laatst198.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Leuke auto met karakter, maar mist kwaliteit

  • 198.000 km

2 jaar en 43000km met deze auto gereden. Vooral veel lange ritten mee gereden. Het is een aparte en leuke auto om te zien en met een prima interieur en voldoende comfort en opties. De auto is sportief en tamelijk stug afgeveerd. Er is veel bandengeluid te horen in het interieur door de relatief brede en lage banden en het kennelijke gebrek aan voldoende isolatie.

Qua verbruik is het ons opmerkelijk genoeg erg meegevallen, dankzij de 6e versnelling konden we op lange stukken goed 1 op 18 halen. Lager dan 1 op 12 heb ik het verbruik op een tank nooit gekregen.

De auto heeft veel 'extra' onderhoud nodig gehad, ondanks de aankoopkeuring waar destijds niets bijzonders uit bleek. Grote problemen die we hebben gehad waren 2x motorisch, waardoor we niet verder konden rijden (vervanging brandstofpomp á 1200 euro en vervangen onderdeel turbo á 1200 euro). De wat aparte bandenmaat zorgde voor dure bandenwissel (205/45/R17).

Ook heeft de auto altijd wel iets, van een zekeringetje voor de ruitenwissers dat elke 10.000km kapot gaat, tot piepjes en kraakjes uit het onderstel (hoewel de garage hier niets aan kon vinden), piepende en klikkende portieren, scheef alslijtende banden, piepende achterklep, rammeltjes uit voorwielophanging (ook hier konden 2 verschillende garages niets aan vinden en dit leek gewoon bij de auto te horen). Regelmatig motorstoringen door een lambda sonde die een verkeerde waarde meet, vermoedelijk te maken met wissel van brandstof (98 naar 95 of e10). enz enz.
Regelmatig hebben we de olie laten vervangen en verder goed voor de auto gezorgd. Uiteindelijk is dit misschien het onderhoud dat je mag verwachten bij deze kilometerstanden, maar wij voelden ons er niet meer prettig bij om met deze auto op vakantie te gaan en hebben hem derhalve verkocht.

Op naar het nieuwe avontuur, op naar onze droomauto, de Mini Clubman!

2,5
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens