Citroën DS3 1.6 e-HDi 90 95g So Chic (2011)

autoreview

Citroën DS3
Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3Citroën DS3

Signalement

UitvoeringDS3 1.6 e-HDi 90 95g So Chic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf9.000 km
KM-stand laatst11.000 km
Lezerswaardering: 92%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Stoer kereltje

  • 11.000 km

Ik ben sinds 2½ week in het bezit van deze Citroen DS3 en ben nog helemaal in mijn nopjes. De kleuren zijn Thorium grijs met een Carmen Rouge dak. Tegelijkertijd smaakvol en sportief. Verder alle opties, inclusief rood-leren bekleding.

Ik heb me voorgenomen om rustig te rijden en het benzineverbruik te minimaliseren (bij 2000 toeren opschakelen; op de autoweg 100 km/h; gedisciplineerd stop & go gebruiken voor het stoplicht).

De eerste 1800 km heb ik 1:22 gereden (niet alleen autoweg), terwijl hij hiervoor dienst deed als demowagen.

De luxe gadgets zijn heerlijk: automatische ruitenwissers (wil niet meer zonder), parkeersensoren en natuurlijk het volledig geïntegreerde navigatiesysteem, bluetooth carkit, hifi, boordcomputer. Daarnaast is ie behoorlijk stil. Het systeem is makkelijk te begrijpen en te bedienen (ook vanaf het stuur). Nadeel vind ik de draaiknop waarmee je door het hele alfabet(navigatie) en de adressenlijst (telefoon) moet. Ik heb zo'n 200 telefoonnummers erin staan, dus dat is geen doen (en ook zeker niet veilig).

Ik vind hem prettig rijden. Natuurlijk wat sportiever/stugger dan mijn vorige auto (Mazda Xedos 9). Ondanks de zuinige motor heb ik altijd voldoende vermogen (over), doordat het maximale koppel al bij 1750t ligt. Ik vind het een stoer kereltje en krijg ontzettend leuke reacties vanuit mijn omgeving.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.