Citroën C5 Break 2.0 HDiF 16V Ligne Business (2007)

autoreview

Citroen C5 Break
Citroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

Signalement

UitvoeringC5 Break 2.0 HDiF 16V Ligne Business
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst90.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

EGR klep

  • 90.000 km

In de lente van 2009 kreeg ik de ervaring dat de motor van mijn C5 inheild als ik rond de 120 km/uur reed. Na enkele seconden kreeg ik een melding in het display dat er uitlaatgas storing was. Dit gebeurde iedere dag dus raadpleegde ik de dealer. Daar werd de auto uitgelezen en was er niet bijzonders te vinden. De zaak werd afgedaan dat de moter aan het regenereren was wat zoveel betekende dat het filter schoon gebrand werd en dat de wagen dan licht kon inhouden. Maar dat was nu voorbij. Ik zat nog niet op de snelweg en ja hoor 120 km steady state en hij hield weer in. weer de storing in het display. mijn C5 heeft daarna in 5 maanden tijd meer in de garage gestaan dat ik ermee gereden heb. Sensors vervangen,sensors schoongemaakt maar dit was het allemaal niet. Tot overmaat van ramp moest ik een volkswagen passat meenemen met vakantie. Na de vakantie was de wagen nog niet klaar. Ik heb zelf daarna proefgereden met een monteur en heel simpel op de snelweg 120 km per uur en het inhouden begon weer. De monteur had een testkast in de auto gehangen om alles te kunnen zien wat er gebeurde. De melding kwam en er was op de test kast niets te zien. Het inhouden voelde hij ook goed en zij toen Ja maar dat is de EGR klep!!!!. Reparatie van een halve dag en een paar tientjes en nergens last meer van. Toch grappig als je dit verhaal verteld dat heel nederland al weet dat er problemen zijn met EGR kleppen in het algemeen in diesels behalve mijn Dealer.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.