Citroën C5 Break 2.0 HDiF 16V Exclusive (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C5 Break 2.0 HDiF 16V Exclusive |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De C5 heeft na de eerste 5000 kilometer zijn eerste beurt gehad en het enige wat mij opvalt is dat de ramen onder het rijden licht rammelen. Heb gelezen dat er meer eigenaren zijn die hier last van hebben en dat dit door een simpele spray is op te lossen. Voor de rest niets dan lof.
Omdat het een exclusieve uitvoering is, zit er werkelijk alles op: gescheiden airco, elektrische stoel-bediening, armsteunen, cd-lader, esp, gekoeld dashboardkastje, boordcomputer,alu-velgen, asr, abs, centrale deurvergrendeling, xenon-verlichting, automatische inklapbare buiten spiegels, regen sensoren/licht sensoren, cruise-control,alarm,koplamp sproeiers, parkeer sensoren, in hoogte verstelbare achterkant, laadvermogen van: 1658 liter, 7 airbags, etc, etc. Omdat ik op Tenerife woon, is de diesel wat dorstiger dan de 1 op 20, maar dat geeft niets zolang je hier 80 cent betaalt per liter. Hetzelfde geldt hier voor de aankoopprijs. In Nederland is de verkoopprijs 39300 euro, terwijl je hem hier koopt voor 24000 euro.
En natuurlijk dat fantastische veersysteem waardoor het net lijkt of je i,p,v 1 auto er 3 gekocht hebt,moet je de finca op met steile weggetjes en zandpaden , druk op de knop en omhoog ga je,zelfde voor de autobaan,drukken maar en je glijdt over de weg.
Ook de 138 pk sterke diesel voldoet ondanks het berg op-berg af rijden erg goed.Maar goed deze relatie is nog maar net begonnen, ben benieuwd hoe de volgende 100.000 kilometer gaan.
Update: 05022007, olieverbruik is na de eerste 10000 kilometer gestopt.. en de koplamp sproeier voor is vervangen door de garage.8(garantie)
update;01022008,net terug van la gomera,gebruik is gemiddeld,7,2 liter /100 kilometer(voor heuvelachtig gebied niet slecht)voor de rest niets dan lof.
update;220208,distributieriem van de dynamo is geknapt,stond gelukkig stil toen dit gebeurde,is volgens de garage nog nooit eerder gebeurd erg vreemd voor een auto die nog geen 22000 kilometer gereden heeft...garantie loopt volgende week af,dus neem ik toch maar die extra garantieperiode erbij die me 1200 euro kost voor 3 jaar...
PROBLEMEN
-cd-kabel is na 3 dagen losgeraakt,en hersteld.
-rammelende ruiten(wie heeft hier de oplossing voor)?
-hoog olie-verbruik (2 liter), heeft volgens de garage te maken met het inklinken van de motor?
-vooruit vervangen door steenslag,en zijkant is overgeschilderd (door vandalisme met een sleutel bewerkt) beiden zijn door de all-risk verzekering betaalt..
-auto is tijdens een bezoek aan een winkelcentrum op 4 plaatsen bekrast;dit is perfect opgelost door mijn verzekering,(al denk ik niet dat ze erg blij met mij zullen zijn.....)
-distributie riem van de dynamo geknapt, vervangen onder garantie.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.