Citroën C5 2.7 HDiF Exclusive (2008)

autoreview

Citroën C5
Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5

Signalement

UitvoeringC5 2.7 HDiF Exclusive
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf16 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na lang nadenken heb ik voor de nieuwe C5 V6 2.7HDI Exclusive gekozen.
Dat het de nieuwe C5 zou worden, daar heb ik geen moment over moeten nadenken. Eerdere (positieve) ervaringen met mijn Xantia 1.8 16v LPG G3 en het hydraulische veercomfort hebben mij helemaal ’citrofiel’ gemaakt.

Andere optie was de 2.2 HDI maar nadeel is dat deze (op dit moment) geen automaat is. En dat is nu precies de reden van de V6; ik wil in dit dichtgeslibde landje met files NIET meer schakelen!

Ik moet zeggen dat Citroen met deze sedan een enorme sprong vooruit heeft gemaakt. De V6 is werkelijk subliem, trekt als een tierelier maar wat wil je met 440 NM aan koppel onder je kont. (Okee, de auto is enorm zwaar maar met deze motor is dit geen probleem) De vering is tov de xantia ook verbeterd en oneffenheden worden perfect goed weggewerkt.

Prijs / Kwaliteit verhouding is in deze klasse zeldzaam. De C5 is afgeladen met opties waar je bij ’de duitsers’ grof voor moet bijlappen. Bijvoorbeeld standaard 18 inch velgen (245/45/18). Elektrische stoelen (rugleuning 2 traps verstelbaar)

Ben zeer tevreden met mijn keus en geniet iedere dag weer.

PROBLEMEN

-geen-

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.