Citroën AX 14 TZX (1991)

autoreview

Citroen AX

Signalement

UitvoeringAX 14 TZX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf1996
KM-stand bij aanschaf70.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nadat ik een Renault 9 heb gereden, die overigens zeer comfortabel was, werd het tijd om over te stappen op een auto van een ander Frans merk. Het werd de Citroen AX. Redelijk pittig en zeer luxe uitgevoerd. De auto was van oktober 1991. De aankoop werd gedaan bij een erkende citroendealer. Gelijk na de aankoop bleef het stationair toerental hangen op 2500 toeren bij een koude motor. Dit werd door de dealer afgedaan als zijnde de injectie, die zelf het toerental regelde. Er zat overigens 3 maanden Bovag garantie op. Nadat ik al een aantal keren terug was geweest, werd net buiten de drie maanden een mankement gevonden in de monopoint injectie. Deze werd vervangen, niet onder garantie, maar wel met coulance.
Daarna heb ik ongeveer een jaar probleemloos met de auto gereden. Lekker confortabel en zuinig. met mijn rijstijl was 1 op 17 goed haalbaar.
Daarna kwam de ellende met een lekkende koppakking bij 120000 kilometer. Was de katalysator aan vervanging toe, omdat de behuizing begon te roesten en was de homokineet aan het einde van zijn leven.
Er zaten voor dik drieduizend guldens kosten aan te komen. Dat werd mij te gortig en besloot hem in te ruilen voor een oerdegelijke en betrouwbare Koreaan.
Voor mijn niet snel meer een Citroen.

PROBLEMEN

Monopoint injectie vervangen € 350,-
Katalysator verroest €1250,-
koppakking lek € 350,-
Aandrijfassen vervangen € 800,-

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens