Citroën AX 11 RE (1989) #2

autoreview

Citroën AX
Citroën AX SportCitroën AXCitroën AXCitroën AX SportCitroën AXCitroën AXCitroën AX SportCitroën AXCitroën AXCitroën AX

Signalement

UitvoeringAX 11 RE
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf98.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze AX werd aangeschaft om zijn lage vaste lasten en ook de lage kosten voor onderdelen deed mij besluiten een ax te kopen. De kosten waren ook iedere keer weer laag maar het werden er wel erg veel, want bijna ieder keer dat ik de auto gebruikte was er wel iets kapot. Het rijden met een ax is daar in tegen wel weer leuk. De motor kon erg veel toeren maken (110 km/h in zijn tweede versnelling) en was erg soepel. Maar hard rijden in de bochten gaat met een ax niet omdat er gewoon te weinig gewicht op de banden staat. En de auto tilde graag het binnenste achterwiel op in een snelle bocht. Toen bij 119.000 km iemand zijn 205 achter op mijn ax parkeerde was ik erg blij. De verzekering keerde meer dagwaarde uit als dat ik voor de ax betaald had. Op zoek naar een nieuwe auto.

PROBLEMEN

Het grootste probleem met de ax was het starten, de auto weigerde dit regelmatig.
De oplossing was echter simpel: gewoon de inkomende kabel van de verdelerkap even los trekken en er weer op zetten. Waarschijnlijk had het met een slecht relais te maken. Ik denk dat in deze ax wel ongeveer elk lampje dat er in/op of aan zit een keer kapot is geweest. Ook roeste de auto compleet onder je kont weg. De kwaliteit van het interieur liet ook te wensen over. De bekleding van de deuren kwam langzaam los (voor zover ze bekleed zijn) en bij +/- 100.000 km begonnen er scheurtjes in het dashboard te komen vlak onder de voorruit. Bij +/- 105.000 km waren deze scheuren bij de voorkant van het dashboard aangekomen. Ook had deze ax echte mooie franse electronica, toen ik er een radio in probeerde te maken (normaal erg gemakkelijk) kreeg ik het voor elkaar dat de auto tegelijkertijd startte, als ik de radio aanzette.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.