Chevrolet Lacetti 1.4 (2006)

autoreview

Chevrolet Lacetti 1.4 Spirit (2006)

Signalement

UitvoeringLacetti 1.4 Spirit
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf42.360 km
KM-stand laatst60.420 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eindelijk!

  • 42.640 km

De zoektocht…

Meer dan een jaar heeft het geduurd en uiteindelijk heb ik hem dan! Toen ik 16 was begon het te kriebelen. Nog één jaar en ik mag eindelijk gaan autorijden (ja in België mag je met begeleider vanaf 17 jaar leren rijden). Maar toen kwam het probleem, daar mijn moeder een automaat heeft en mijn vader zijn auto niet aan mij wilt uitlenen, moest ik zelf eens gaan kijken naar een auto. Een tweedehands. Maar welke? Diesel of benzine? Alles kwam op me af. Doorheen dat jaar heb ik vele auto’s grondig bestudeerd. Één ding was zeker: het moest een iet of wat speciale wagen worden. Hierdoor is mijn lijstje van ‘The car I want to have’ nogal lang en gevarieerd, zie hier de mogelijkheden die ik doorheen dat jaar allemaal heb bestudeerd:
- Alfa Romeo 147
- BMW 3 serie compact
- Chevrolet Kalos
- Citroën C2
- Citroën C4
- Citroën Xsara
- Fiat Grande Punto
- Fiat Stilo
- Honda Civic
- Land Rover Freelander
- Mercedes-Benz A-klasse
- Mercedes-Benz C-klasse Sports Coupé
- MINI Clubman
- Mitsubischi Colt
- Opel Astra GTC
- Peugeot 1007
- Peugeot 206 SW
- Peugeot 307
- Renault Mégane
- Smart ForFour
- Suzuki Swift
- Toyota Celica
- Toyota Corola
- Volkwagen Bora
- Volkswagen Cross Polo/ Polo Fun
Zoals je kan zien is dit lijstje alles behalve beperkt. Gelukkig vielen er om diverse redenen vele wagens af. Zo was een MINI te duur, een Civic ( deze had ik bestudeerd toen ik zeker was dat ik een diesel wilde) had een te zwaar diesel-blok…
Uiteindelijk bestond mijn lijstje enkel nog uit 9 wagens:
- Citroën C4
- Fiat Grande Punto
- Mitsubischi Colt
- Peugeot 1007
- Peugeot 307
- Suzuki Swift
- Renault Mégane
- Smart ForFour
- Volkswagen CrossPolo/ Polo Fun
Uit deze laatste wagens kon ik echt geen keuze meer maken. Ze vielen allemaal binnen budget, ze waren allemaal combineerbaar met een relatief kleine diesel-motor en voor mij zijn ze allemaal even mooi. Aangezien mijn vader niet meer bij ons woont en mijn moeder niet veel van wagens kent, wilde we een auto kopen bij een garage. Na veel zoeken, op een kale reis terug gekomen… Gelukkig zei iemand die we kennen dat de garage waar ook wij onze wagen ( C3 Pluriël) op onderhoud brengen, auto’s uit Duitsland haalt voor zijn klanten. Dus zijn we naar die man gereden en hij vroeg mij om een lijst samen te stellen met al de wagens op die ik wil, met de uitvoering, kleur etc. allemaal erbij genoteerd. Aangezien ik die lijst natuurlijk al had ( noem me maar een echte autofreak) moest ik die enkel nog maar uitprinten en terug binnenbrengen. Laten we zeggen dat mij dat even erg goed uitkwam, want laten we eerlijk zijn: ik kan echt niet kiezen…
Enkele weken later had mijn garagist nog steeds geen wagen gevonden, dus ben ik maar zelf opzoek gegaan naar een wagen… Na enige tijd op internet gezocht te hebben, zijn we maar eens op de automarkt in Diepenbeek gaan kijken. En daar stond hij dan. Mijn toekomstige auto:
My Big Black American and Asian Beauty

Chevrolet Lacetti 1.4 SE

Vooraleer ik over mijn wagen ga vertellen, moet ik eerst enkele puntjes op de spreekwoordelijke 'i' zetten. Ik heb de wagen gekocht in 2011, niet in 2010, maar aangezien dat niet in de lijst stond, heb ik maar 2010 aangegeven. De wagen is van Belgische afkomst, dus de uitvoeringen zijn anders. Ik heb een SE, de kaalste versie ( wat er niet op zit, kan ook niet stuk gaan :P ), in Nederland zijn die uitvoeringen anders benoemt, maar aangezien ik niet weet
welke Nederlandse versie overeenkomt met de SE uit België, heb ik maar 'andere versie' uit de lijst gekozen.

Maar dan nu het echte werk! Iemand die mij een beetje gevolgd heeft op 't forum wist dat ik op zoek was naar 3 dingen in een auto:
1) apartheid
2) Airco
3) Diesel
Om maar direct met de deur in huis te vallen: hij heeft geen airco, het is geen diesel en echt apart kan je hem niet noemen. Waarom koop je hem dan, hoor ik jullie nu al vragen. Wel, met een km-stand van 42.000 km, een leeftijd van nog geen 5 jaar en een portemonee als de mijne, vond ik geen betere. Althans, toch niet in de grootte die ik zocht ( heb namelijk angst in kleine auto's genre Alto of C1). En tja... Hij ziet er niet echt appart uit, maar je ziet hem wel niet veel, en dat is toch ook een stukje 'apartheid', niet? Persoonlijk vind ik de wagen wel heel erg mooi.

DESIGN:
Het mag dan wel een Daewoo geweest zijn, het is en blijft een leuke verschijning. Hij is lekker ruim ( groter dan de meeste van zijn concurrenten) en ziet er redelijk sportief uit, dankzij de klimmende schouderlijn. Ik vind het ontwerp alvast geslaagd. Ik stond vandaag trouwens langs een Daewoo Lacetti, en toch zie ik enkele verschillen, noemen we een facelift tegenwoordig.

INTERIEUR:
Ja, het is een Amerikaan en Aziaat ineen. Hij heeft dus redelijk wat plastics, maar het ziet er wel mooi uit. Op het dashboard zit een laag 'kunstleder' a.k.a. plastiek in ledervorm. Ik vind het opzich geen lelijk interieur. Het ziet er minder futuristisch uit als dat van de C3 Pluriël van mijn moeder, maar om nu te zeggen dat het lelijk is, nee dat kan ook weer niet.
Alles zit op zijn juiste plaats, alleen de bediening van de automatische ruiten voor mochten een beetje naar voren hebben gezeten. Die zijn echt iets te ver naar achteren geplaatst, zodat je ze tijdens het rijden niet goed ziet en je op de tast moet zoeken naar de bediening van de ruiten. Iets wat je trouwens vaak moet doen, als je geen airco hebt. De koffer is ook ruim. Zeker in vergelijking met die van de C3 Pluriël. Daar krijg je werkelijk niets in, maar in mijn Chevy kan je al heel wat langer in de Ikea rondhuppelen, zonder bang te moeten zijn dat je niet thuisgeraakt.
Er is ook voldoende ruimte in het passagiers-compartiment. Zowel bestuurder als bijrijder komen geen centimeter tekort. En zelfs met de stoel in de laatste stand, kan je achteraan nog zitten ( ik ben 1.75m, en ik had nog wel wat plaats over, dus tot 1.80m is zeker mogelijk! Ook aan hoofdruimte geen gebrek. Opbergvakken vind je ook overal terug (in tegenstelling tot in de C3...).

MOTOR:
De 1.4 op benzine was de instapmotor voor de Lacetti, maar toch is hij (volgens het wereld wijde web) in staat om in dik 11,5 seconden naar de 100km/h te spurten! Een puike prestatie voor een auto 1145 kg, althans dat vind ik. Hij voelt ook redelijk snel aan. Dat het geen Porsche-killer is, had ik zelf ook kunnen bedenken, maar voor het dagelijkse verkeer is hij méér dan snel genoeg.

COMFORT:
De auto vind ik erg comfortabel. Hij maakt niet erg veel rij-en rolgeluiden, en ook de motor hoor je amper. De stoelen zijn goed instelbaar en bieden voldoende steun, ook in de bochten. Minpuntje van mijn moeder: ze moesten iets hoger staan, want ze vind zichzelf echt te laag zitten in mijn auto... Ikzelf zit persoonlijk graag laag achter het stuur, dus voor mij geen problemen!

VEILIGHEID:
Er zitten geloof ik 4 airbags ( het kunnen er ook 6 zijn ) en voor de rest moet je maar hopen dat je niet te hart botst, want verder zit er niet teveel op en aan qua veiligheid. De deuren voelen wel stevig aan en maken ook een 'degelijke' smak als je ze toegooit. Ik vind de 'klak' van mijn auto ook mooier klinken dan die van een VW Touareg, waar ik vandaag in zat. Maar ALS ik dan toch moet botsen, dan toch liefst in die Touareg hoor :p

KOSTEN & ONDERHOUD
Hier kan ik nog niet veel over zeggen, aangezien ik de wagen nog maar net een maand heb en ik nog niet erg veel heb gereden. Wat ik je wel kan zeggen is dat de wagen een flinke slok drinkt ( WWW zegt 6,7 liter, ik zeg: MEER, maar weet niet hoeveel precies, ga dit binnenkort meten). Ook de aanschafwaarde voor deze auto zou relatief laag geweest zijn!

CONCLUSIE:
Ik vind de Lacetti een onderschatte auto, die veel te weinig actief is in het verkeer! Het is een mooie, comfortabele auto die een bruikbare ruimte tegen goede prestaties aanbied en dat allemaal aan een zeer correcte prijs. Ik kan zeggen:
I

Eerste onderhoudsbeurt!

  • 45.200 km

Vorige week is de Chevy voor de eerste keer op onderhoud geweest. Gelukkig geen verassingen. De garagist was aangenaam verrast dat een tweedehandswagen van vijf jaar oud en geen Duitser is er nog zo goed kan uitzien (onderhuids dan )...
Er viel niets speciaals te vermelden, eigenlijk... Buiten wat nieuwe remblokken en ruitenwissers hebben we enkel de distributieriem ( preventief ) vervangen, je weet nooit...

Rijden doet de auto nog steeds erg goed en hij voelt zelfs nog een beetje sneller aan na de beurt. Ik merkte gisteren pas dat ik toch wel een leuk ding had gekocht. Zat namelijk vanachter in een Peugeot 206 met 1.1 benzinemotor. Zelf had ik ook nog naar zo'n wagen gezocht, ben ik blij dat ik een Lacetti heb gekocht...
Ten eerste vond ik die auto een stuk kleiner dan mijn wagen. Ik heb vanachter gezeten en hoewel de stoel nog een stukje naar voor kon, vond ik toch dat het geen ruimte te over hebben... Ook voelde die auto een stuk trager dan de mijne ( heeft natuurlijk ook 20pk minder... en natuurlijk het comfort... Een vluchtheuvel in mijn auto achteraan is toch een stuk prettiger, dan in een 206... Dit licht natuurlijk ook wel een beetje aan de wielbasis. Ook de ' smak ' van de deuren klinken in de Chevy wat steviger, toch altijd fijn voor het veiligheidsgevoel, niet?

Het verbruik heb ik nog altijd niet gemeten... Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik eraan moet beginnen... Wie kan me hier een tip voor geven?

Ik heb nog een erg positief punt gevonden van de Lacetti:
Als je de deur opendoet van de wagen ( om uit te stappen, dus met de sleutel van 't contact af) dan vallen de lichten automatisch uit en als je de sleutel er terug in steekt, gaan ze weer aan. Superhandig! Ik ben namelijk een typ dat wel eens zou kunnen vergeten om zijn lichten af te zetten haha... Maar met de Lacetti kom je dan toch niet voor verassingen te staan.

Kortom: Ik ben nog steeds SUPER tevreden van mijn aankoop. De wagen rijdt leuk, heeft genoeg ruimte en is snel genoeg voor 't dagelijks verkeer, de kosten vallen ook mee en misschien wel 't allerbelangrijkst: Hij is anders dan andere auto's!

Te vroeg gejuicht...

  • 45.500 km

Helaas, mooie liedjes duren niet lang. Sinds kort branden er (soms) 2 lampjes... Het ene is die van de ABS, deze valt uit als je de wagen aan en uit zet, soms blijft hij een weg, soms komt hij terug...
Het andere lampje is dat van de motor. Hij flikkert niet, dus volgens het boekje is het ook niets ernstigs. Maar toch, oko dez gaat terug uit na een tijdje. Bv. als de auto net uit de garage komt en je een beetje stevig doorrijdt, dan gaat hij branden. Als de wagen wat heeft gereden en je zet hem aan en uit, dan gaat hij ook weer uit...

Ik hoop dat het niets ernstig is en dat het slechts een elektrische fout is... Maarja, je kan beter op zeker spelen en daarom gaat hij morgen even naar de garage voor een check-up...
Hoop met niet al te veel problemen thuis te komen !

vraagje: zou het 2e probleem kunnen liggen aan het feit dat ik redelijk gas geef als hij nog niet is opgewarmd?

OEF!

  • 45.550 km

Gelukkig stelde het allemaal niet veel voor...
Het lampje van de ABS zou te maken hebben met een beetje vuil op de sensors. Dit wordt in de loop van volgende week nagekeken en schoon gemaakt. Het lampje van de motor zou temaken hebben met een kleine elektrische storing, maar verder niets belangrijks!

Eerlijk gezegd? Ik was bang dat een marter de auto had aangetast en ook de eerste indruk van mijn garagist ging in die richting! De wagen staat wel ( gelukkig ) altijd binnen, maar toch, een marter kruipt iedere garage binnen naar het schijnt...

Opgelost!

  • 45.620 km

Vandaag is de wagen terug naar de garage geweest voor het ABS-probleem... De garagist had vorige week een foute conclusie gemaakt. Het bleek niet zo te zijn dat er vuil zat op de ABS-sensor, maar dat één kabel van het rem/ABS-systeem door een steenmarter doorbeten was... Hij heeft de kabel nu terug gesoldeert en het lampje brandt niet meer nu.
We mogen hem nu een week proefrijden, als het lampje terug oplicht, dan moeten we terug naar de garage voor een nieuwe kabel...

Ik denk overigens niet dat er een nieuwe kabel moet komen... Normaal gezien brandde het lampje direct terug als je de wagen aan zette, maar nadat de auto terug was gebracht door de garagist (SERVICE --> ***) hebben we er nog enkele kilometers mee gereden en het lampje bleef uit, dus ik ben gerust gesteld!

Verbruik...

  • 46.072 km

Ik heb eindelijk het verbruik gemeten. Zoals ik eerder al had voorspelt, bleef het verbruik niet bij de 7,1 liter die Chevrolet zelf opgaf. Ik kwam uit op 8,9 l/100 km en opzich valt het in mijn ogen nogal mee...
Ik heb geen snelweg gereden op dit traject, voornamelijk 50-70-90 km/u-wegen. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet altijd braaf opschakel bij 2.500 toeren, maar 'm wel al eens durf doortrekken tot (meer dan) het dubbel van die waarde. In dat opzicht valt het verbruik dan nog wel mee. ik ga nu rustiger rijden tot aan de volgende tankbeurt en er staat ook een snelwegrit op de planning, dus de volgende keer zal het verbruik meer in evenwicht zijn.

Toegegeven? ik had gehoopt dat 't verbruik minder ging zijn, maar gezien mijn optrek-stijl valt het nog wel mee. Ik rijd wel nooit een kilometer per uur (symbolisch, uiteraard) te hard. Ik trek alleen graag goed op. Dat geeft me meer voldoening dan echt 'hard' rijden...
Misschien dat het verbruik de volgende keer minder gaat zijn? We zullen zien!

Lange rit

  • 47.557 km

Vandaag heeft de Lacetti voor de eerste keer in ons bezit een lange trip gemaakt over de Lacetti. We hebben zo'n 400km gereden en op zich is het goed meegevallen. De auto was best comfortabel, ribbels en barsten in het wegdek ( België ) waren nauwelijks voelbaar.De stoelen zijn ook goed, de zitting is lang genoeg, enkel links van boven in de nek is het iets minder comfortabel. Ik ga de volgende keer de stoel iets rechter zetten.
Om van 80 km/h naar 100 km/h te gaan, duurt in mijn ogen te lang, maar van 100 km/h naar 120 km/h ( in vijfde versnelling ) gaat dan weer aardig snel, zodat ook een inhaalmanoeuvre snel en adequaat kan gebeuren.
Het verbruik op de snelweg is merkelijk minder dan in de bebouwde kom. Ik kom nu uit op ongeveer 7.5 l/100 km, toch een aardige slok minder dan met mijn vorige tank, waar ik gemiddeld 10,5 l/100 km had verbruikt. Ik vind het raar. De auto maakt toch wel veel toeren bij 120 km/h, nl. zo'n 3500 rotaties per minuut. Hier merk je gelukkig niet veel van, want de motor is amper hoorbaar op kruissnelheid. Natuurlijk hoor je wel wat windgeruis, maar daar valt mee te leven.
Ook de wegligging is acceptabel, je hoeft heus niet constant bij te sturen als de wind wat komt opwaaien.

Als conclusie kan ik dus stellen dat de wagen een prettige reisauto is. Zoals hierboven al beschreven staat is hij voldoende ruim, maar hij is zeker ook comfortabel genoeg en op de snelweg is hij ook nog eens een stuk zuiniger dan rond de kerktoren. Ik twijfel echter toch om de Chevy weg te doen, het verbruik gaat me echt mijn petje te boven... Jammer, want het is echt het enige echt slechte punt dat ik kan verzinnen.

Dus toch...

  • 50.100 km

Het lampje van de ABS is een tijd uitgebleven, maar op een gegeven moment ging het weer branden. Eerst maar af en toe, maar op den duur steeds meer, eigenlijk brandde het op het laatst zelfs constant.

We zijnd dan maar weer naar de garage gegaan en de garagist stond echt te kijken dat we weer daar waren met hetzelfde probleem. Hij was er zeker van dat het de vorige keer goed was opgelost.

Hij kon als enige oplossing nog bedenken dat de sensoren van de ABS kapot waren. Hij had dus nieuwe besteld en geplaatst. Deze werkte helemaal niet. Toen heeft hij andere besteld en geplaatst. Conclusie? het lampje bleef branden, dus de sensoren waren niet kapot...

Er was dus nog maar één mogelijkheid: de kabel is dan nog ergens anders kapot dan buiten de plaats waar hij gesoldeerd was.
Hoewel de pc niets aangaf, bleek het dus wel zo te zijn. We hebben de Chevy een paar dagen bij de garage moeten achterlaten en de man ging opzoek naar die ene kabel die altijd weer roet in het eten gooide. Dat bleek geen makkelijke opdracht, want de kabels van Chevrolet zitten blijkbaar allemaal door elkaar, dus hij moest iedere kabel individueel doorzoeken. Met een beetje geluk was het de eerste kabel die hij tegenkwam, maar met een beetje pech ook de laatste...

En je kan het wel raden: het was de voorlaatste kabel die nog moest worden gecontroleerd zei de garagist die uiteindelijk de foutmelding gaf. Het probleem was dus dat er een marter in de kabel had gebeten, maar hem niet volledig had doorgebeten, je kon dus niet met het blote oog zien dat er iets aan scheelde...

In ieder geval, de kabel is vervangen, de motor ingespoten met een speciaal anti-marter middel en binnenkort komt er een apparaat tegen mijn garage die een geluid maakt tegen marters, ik heb namelijk geen zin in nog zo'n grap!

De volgende update zal hopelijk op 4 juli plaatsvinden, als ik voor mijn praktijkexamen opga met de lacetti en hopelijk met succes!

RIJBEWIJS: CHECK!

  • 51.678 km

Ik beloofde de vorige keer om op 4 juli een update toe te voegen bij het behalen van mijn rijbewijs. Helaas heb ik die update toen niet kunnen doen, want ik was toen helaas niet geslaagd. Gelijk maakte ik een nieuwe afspraak en vorige week woensdag (18 juli) kon ik, om 10 minuten voor één uur 's middags opnieuw mijn kans wagen.

Na eerst even een blikje onder de motorkap van de Chevy te hebben gekeken zijn de examinator, mijn begeleider en ikzelf op pad gegaan. De rit heeft maar liefst 3 kwartier geduurd. Waarschijnlijk de spannendste rit uit mijn leven, maar gelukkig kwamen deze verlossende woorden uit de mond van de examinator toen ik de motor van de Chevy stillegde op de parking van het examencenter: "Proficiat, u bent geslaagd".

Sindsdien heb ik al bijna 2 bakken benzine leeg gereden en kan ik niet stoppen met gelukkig wezen. Al begin ik sindsdien wel steeds meer heimwee beginnen krijgen naar de C3 Pluriël van mijn moeder: een cabrio.

Ik weet nog niet wat ik van plan ben, maar het jeukt sterk om een cabrio aan te schaffen. Eigenlijk ben ik er al uit: ik WIL een cabrio, maar er is een probleem. De cabriolets die ik op dit moment EN mooi EN betaalbaar vindt zijn allemaal 2-zitters (MGF, Smart Roadster, Peugeot 206 CC, Opel Tigra..) en de cabrio's die wel 4 zitplaatsen tellen die ik mooi vind, zijn eigenlijk allemaal nog (véél) te duur. (Renault Mégane CC, Peugeot 307 CC, Opel Astra Twintop, Volkswagen Eos, Volvo C70). EN het moet dan ook nog eens een diesel zijn, want aan benzine begin ik niet meer als dat niet moet (bv. wel dus bij een Smart Roadster of een MGF, want die zijn er niet als diesel).

Dilemma dus... Cabrio of geen cabrio. Nu een twee-zitter of volgend jaar(?) een vier-zitter?

Wordt vervolgd!

Onderhoud

  • 56.780 km

Vorige week is de Chevy nog eens voor een jaarlijkse check-up naar de garage geweest. hier valt eigenlijk bar weinig over te vertellen: er was namelijk helemaal niets aan het handje... Olie bijgevuld, filtertjes vervangen en rijden maar. We hebben er wel nieuwe bandjes onder laten leggen, wat na bijna 60.000 km wel eens mag... (volgens mij heeft de vorige eigenaar ze nooit vervangen, hoewel dit wel in het koopcontract stond...), dus goed nieuws :)

Er is echter wel een ander probleem: één of andere slimmerik heeft tegen mijn voorbumper opgezeten! Resultaat: een lelijke kras! Volgens famillie kan die nog wel weggepoetst worden, maar leuk is het niet...

Voor de rest gaat nog altijd alles goed met de Chevy. Vandaag heb ik weer een compliment gehad over de auto, ditmaal van een Corsa rijdster, ze schatte de auto bijna dubbel zo duur in als de werkelijke waarde! Iets wat vel vaker voorkomt. Chevrolets worden echt als dure auto's bezien, raar aangezien dit in realiteit helemaal niet zo is! Blijft wel leuk eigenlijk :)

We zijn nog altijd aan het denken om hem weg te doen, aangezien ik niet veel ermee rijd (ik zit op kamers) en mijn moeder liefst een kleinere auto wilt. We zijn er echter nog niet uit. Als vervanger worden de Mokka van Opel en de nieuwe Renault Clio gezien, maar die laatste vind ik toch echt te klein...

We zullen wel zien wat er gaat gebeuren, voor mij mag hij eigenlijk nog wel eventjes blijven en als hij toch ingeruild moet worden heeft de nieuwe eigenaar er een super leuke kar aan!

Afscheid nemen bestaat niet...

  • 60.420 km

Zo, de laatste kilometers in de Chevy komen als maar dichter in de buurt. Mijn moeder heeft een nieuwe Kia Cee'd gekocht en ik heb besloten de Lacetti mee in te ruilen en met de auto van mijn moeder te gaan rijden (we delen nu de Chevrolet namelijk ook al).

Dat wilt zeggen dat ik stilaan afscheid moet gaan nemen van mijn zuipschuitje. Jammer! Eigenlijk ben ik nog altijd heel blij ermee en heb ik nog steeds geen spijt ervan dat ik deze auto gekocht heb! Laatst vroeg me nog iemand of het een nieuwe auto was! Hij zag er toen wel heel goed uit, want hij had net een waxbeurt gehad.

Op het verbruik na is alles me aan de Chevy goed bevallen. Hij heeft eigenlijk ook nooit echt problemen gekend, buiten het lampje van de ABS, die sinds een paar maanden weer de hele tijd oplicht. De ABS zelf werkt overigens prima, dat hebben we uitgebreid kunnen testen in de massa's sneeuw die de laatste maanden uit de lucht is komen vallen.


Kortom, ik zal my black American beauty heel erg gaan missen, maar hopelijk gaat de Cee'd dat helemaal goed maken. Het zal overigens wel raar worden: van helemaal geen comfort naar full option... Valt mee te leven zeker?

Van de Kia komt uiteraard ook weer een review!

Ik ben er zeker van dat de volgende eigenaar een super goede auto aan mijn Chevy gaat hebben en wens hem bij deze heel veel plezier ermee.

Goodbye Chevy!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens