Chevrolet Epica 2.5 Executive (2007)

autoreview

Chevrolet Epica 2.5 Executive (2007)

Signalement

UitvoeringEpica 2.5 Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst90.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 49.000 km

Nadat mijn klassieke BMW van achteren werd aangereden besloot ik te gaan leasen.
Het moest een ruime 6 cilinder worden met enige uitstraling en ..... betaalbaar. De BMW rijdt op LPG, de Maserati’s op benzine. Als freelancer betaal ik alles zelf. Maar wat is er dan te koop voor 30.000 km/jaar en minder dan 1000 euro per maand inclusief brandstof en winterbanden? Weinig dus. Totdat ik tegen de Chevrolet Epica aan liep. Zonder veel verwachtingen heb ik een proefrit gemaakt. Indrukwekkend.
2.5 liter 6 cylinder (in lijn net als BMW), climate control, verwarmde voorstoelen, cruise control, LPG injectie, shuif/kantel dak, leer bekleding, lichtmetalen 17’ wielen, blauw metallic en automaat.
Nu bijna 50000 km later.
Een probleemloze zuinige, stille, ruime en comfortabele kilometervreter.
Het verbruik 1 op 10-11 gemiddeld op LPG. Op de snelweg houd ik meestal tussen de 125 en 130 km/u aan. De automaat is wat traag, maar schakelt wel fijn. Wegligging en prestaties liggen op een hoog niveau .Na ca 30000 km begint de motor duidelijk beter te presteren, hij komt als het ware los. Het interieur is niet opwindend, maar wel on-amerikaans strak, functioneel en gezinbestendig. De radio/cd-wisselaar is goed maar komt wat vermogen tekort voor de verwende klassiek liefhebber.
Al met al een aanrader met een uitroepteken!!!

PROBLEMEN

Versnellingsbak sensor vervangen onder garantie/service

Nog steeds geen problemen

  • 90.000 km

Inmiddels weer meer dan 40000 probleemloze kilometers toegevoegd.
Alles werkt gewoon zoals het moet. (Ooit een Italiaanse auto genoten?) De zomerbanden zijn vervangen door nieuwe Michelins. Het verbruik is iets gestegen tot tussen de 1 op 9 km en 1 op 10 km. Maar met LPG is dat geen ramp (wel meer lol). De Quattroporte is verkocht (mijn echtgenote is ernstig ziek en noodzaakt tot andere prioriteiten). De BMW is bijna geheel tot nieuw gerestaureerd (en zal ook worden verkocht). De Maser 430 hoop ik nog even te kunnen houden. De 10 jaar oude Nubira station (met trekhaak voor rolstoel vervoer en ruimte voor de hond)draait ook al probleemloze kilometers. De onopvallende aanwezigheid van de Epica is een grote troost en maakt het werken uit te houden.
Volgende verslag zal het klokje wel rond zijn gegaan.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.