BMW Z4 roadster 3.0i S (2005)

autoreview

BMW Z4 roadster
BMW Z4 roadsterBMW Z4 roadsterBMW Z4 roadsterBMW Z4 roadsterBMW Z4 roadsterBMW Z4 roadsterBMW Z4 roadster - interieurBMW Z4 roadster - interieurBMW Z4 roadster - interieur

Signalement

UitvoeringZ4 roadster 3.0i S
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ronduit een super auto, mag je natuurlijk ook wel verwachten.
Ik heb de auto nu een bijna een jaar gereden. Geen enkel mankement gehad.
Ik had op sportstoelen na nagenoeg alle opties. Juist die sportstoelen waren een gemis.
Dit was een demonstratie auto met 500 km op de teller dus had ik geen opties te kiezen, en sportstoelen achteraf inbouwen zou de 20% onder nieuwprijs teniet hebben gedaan.
De BMW dealer pusht erg richting Runflat banden, klinklare onzin, als je ooit een lekke band krijgt bel je de wegenwacht maar. Ik heb dus een setje M135 velgen (18’) van de 3 serie gemonteerd (zelfde partnumbers individueel) met ’gewone’ michelins er op. Rijd fantastisch. De vering ist standaard (niet M onderstel), nog steeds er komfortabel voor een sportwagen. Het trekvermogen is natuurlijk erg goed. Soms grijpt de DTC, in op een recht stuk bij het (misschien iets te agressief) overschakelen van de 1e naar de 2e versnelling. In zo’n geval valt het motorvermogen even weg, maar dat ligt dus misschien aan mijn stijl...
De kofferbak is fantastisch, ik heb het niet voor de koop allemaal uitgezocht maar er is extreem veel ruimte voor een auto in deze categorie. Een grote reiskoffer krijg je er in door de cabriokast tijdelijk omhoog te klappen en vervolgens na het inladen indien nodig weer naar beneden te klappen zodat je nog steeds met de kap open kunt rijden.
Ik heb de auto te kort gereden om problemen ontdekken, in ieder geval een aanrader om nieuw te kopen.
Tip: kontroleer de olie regelmatig, deze motoren gebruiken olie en lopen niet graag met een bodempje smeermiddel rond. De waarschuwing ’oliestand laag’ kwam na +- 10.000 km. ik heb 1 liter long-life olie van ESSO bijgevult. Goed op de specificaties letten, voor garantiekwesties is het wellicht beter een litertje van de BMW dealer in de kofferbak te hebben liggen.
Ik heb de auto nu ingeruilt voor een Z4 M (die heeft sportstoelen standaard).
Na het inrijden.... zal ik daar een review over schrijven.

PROBLEMEN

Geen

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.