BMW Z4 M Roadster (2006) #5
autoreview
Signalement
Uitvoering | Z4 M Roadster |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 67.000 km |
KM-stand laatst | 69.500 km |
BMW Z4 M Roadster
- 69.500 km
Vorig jaar op zoek gegaan naar een Z4 M roadster met betrekkelijk weinig kilometers. Veel op de Duitse autosites gezocht, maar uiteindelijk heb ik er eentje in Nederland gevonden. Oorspronkelijk wel een Duitse auto, maar in 2010 op Nederlands kenteken gekomen.
Waarom de Z4 M roadster? Geweldige motor, een beetje back to basic zonder turbo(s) en weer zelf schakelen. Eigenlijk vind ik de Z4 M coupe net iets mooier, maar zeker in de zomer is een cabrio toch wel lekker. De Z4 heeft werkelijk alle opties, zelfs inclusief de TV ontvangst. (analoog).
De auto stond op de originele 18 inch velgen die zeker mooi zijn, maar uiteindelijk toch de 19 inch CSL velgen eronder laten zetten.
Het rijden met deze Z4 M is geweldig. Snelheidsbeleving is er zeker, mede door het scherpe metaalachtige geluid van de 6 in lijn. Het uitlaatgeluid had van mij wel iets meer gemogen. Het onderstel is hard, zeker op de sportstand. Op goede wegen geen probleem, maar op klinkerwegen is het aardig stuiteren. Schakelen en koppelen gaat redelijk zwaar, maar wel met veel gevoel.
Het interieur is redelijk krap, maar ik kan er met mijn 1,87m prima in zitten. Het dikke M-stuur ligt lekker in de hand. Stoelen zijn krap, maar dat vind ik wel prettig aangezien dit goede steun geeft.
Het uiterlijk vind ik persoonlijk erg mooi. Dikke achterkant met de 4 uitlaatpijpen. Ook de M bumper geeft wat extra’s t.o.v. de normale Z4. Nadeel is wel dat ie erg laag ligt. Ik heb de bumper dan ook opnieuw laten spuiten gezien de beschadigingen en steenslag.
De naden van de carrosserie zijn redelijk breed. Het lijkt wel of het her en der niet goed aansluit, maar hier hebben alle Z4's volgens mij last van. Ik andere Z4's bekeken en deze hebben hetzelfde euvel.
Inspectie 2 onderhoud zit eraan te komen. Gaat volgende maand gebeuren en de kosten hiervoor bij de BMW dealer zijn minimaal 1000 euro. Dan moet er verder niks aan mankeren. De lagerschalen zijn 2000 km geleden reeds door vorige eigenaar vervangen. (probleem van deze motor). Verder nog geen problemen met de auto gehad.
De Z4 komt alleen met mooi weer uit de garage. Nu maar hopen dat dat snel komt!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW Z4 Roadster 3.0si / Aut / Navi / Ellipsoid wheels / M-suspension / 265pk / ONLY 79980KM!
- 2006
- 79.980 km

BMW Z4 Roadster 3.0si Exclusieve M-Sporteditie Carbon Zwart /New England Imola Red M-Sportonderstel M-Stoelen
- 2007
- 161.901 km

BMW Z4 Roadster 2.5i Executive M-Sport Cruise Control Sportpakket Facelift Cruise Control 18 Inch Breedset Historie
- 2006
- 168.679 km