BMW Z4 M Roadster (2006) #5

autoreview

BMW Z4 M Roadster (2006)

Signalement

UitvoeringZ4 M Roadster
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf67.000 km
KM-stand laatst69.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

BMW Z4 M Roadster

  • 69.500 km

Vorig jaar op zoek gegaan naar een Z4 M roadster met betrekkelijk weinig kilometers. Veel op de Duitse autosites gezocht, maar uiteindelijk heb ik er eentje in Nederland gevonden. Oorspronkelijk wel een Duitse auto, maar in 2010 op Nederlands kenteken gekomen.

Waarom de Z4 M roadster? Geweldige motor, een beetje back to basic zonder turbo(s) en weer zelf schakelen. Eigenlijk vind ik de Z4 M coupe net iets mooier, maar zeker in de zomer is een cabrio toch wel lekker. De Z4 heeft werkelijk alle opties, zelfs inclusief de TV ontvangst. (analoog).
De auto stond op de originele 18 inch velgen die zeker mooi zijn, maar uiteindelijk toch de 19 inch CSL velgen eronder laten zetten.

Het rijden met deze Z4 M is geweldig. Snelheidsbeleving is er zeker, mede door het scherpe metaalachtige geluid van de 6 in lijn. Het uitlaatgeluid had van mij wel iets meer gemogen. Het onderstel is hard, zeker op de sportstand. Op goede wegen geen probleem, maar op klinkerwegen is het aardig stuiteren. Schakelen en koppelen gaat redelijk zwaar, maar wel met veel gevoel.

Het interieur is redelijk krap, maar ik kan er met mijn 1,87m prima in zitten. Het dikke M-stuur ligt lekker in de hand. Stoelen zijn krap, maar dat vind ik wel prettig aangezien dit goede steun geeft.

Het uiterlijk vind ik persoonlijk erg mooi. Dikke achterkant met de 4 uitlaatpijpen. Ook de M bumper geeft wat extra’s t.o.v. de normale Z4. Nadeel is wel dat ie erg laag ligt. Ik heb de bumper dan ook opnieuw laten spuiten gezien de beschadigingen en steenslag.
De naden van de carrosserie zijn redelijk breed. Het lijkt wel of het her en der niet goed aansluit, maar hier hebben alle Z4's volgens mij last van. Ik andere Z4's bekeken en deze hebben hetzelfde euvel.

Inspectie 2 onderhoud zit eraan te komen. Gaat volgende maand gebeuren en de kosten hiervoor bij de BMW dealer zijn minimaal 1000 euro. Dan moet er verder niks aan mankeren. De lagerschalen zijn 2000 km geleden reeds door vorige eigenaar vervangen. (probleem van deze motor). Verder nog geen problemen met de auto gehad.

De Z4 komt alleen met mooi weer uit de garage. Nu maar hopen dat dat snel komt!


7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.