BMW Z3 coupé 2.8i (1999)

autoreview

BMW Z3 coupé
BMW Z3 coupéBMW Z3 coupéBMW Z3 coupéBMW Z3 coupéBMW Z3 coupéBMW Z3 coupéBMW Z3 coupé - interieurBMW Z3 coupé - interieur

Signalement

UitvoeringZ3 coupé 2.8i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf30 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze wagen heb ik gekocht op zijn uiterlijk niet bij een BMW dealer doch bij een autobedrijf gespecialiseerd in sportwagens. Qua snelheid en acceleratievermogen voldoet hij aan mijn verwachtingen. Qua design zijn de meningen eensluidend, of je vind hem mooi of lelijk, een tussenweg is er niet. Vast staat dat de BMW Z3 coupé niet behoort tot de grijze hogere klasse het is absoluut een head turning car die ’gelukkig’ maar in beperkte oplage is gemaakt en daardoor zeer zeldzaam is en blijft.

Al met al een lekkere sportieve rijderswagen erg betrouwbaar en voorspelbaar qua weggedrag een lekkere gooi en smijtwagen waarmee ik toen menig P boxster alle toenmalige TT's het nakijken gaf.

Doordat dit de meest luxe uitvoering was viel er niets meer te wensen over, ook niet als aftersales inbouw. Helaas was het door de beperkte ruimte niet mogelijk een mooi Nav scherm en systeem in te bouwen dit is opgelost door de toenmalige Becker Nav in te bouwen, venster van niets natuurlijk maar wel passend bij de wagen.

Enige minpunt gezien mijn 1,85 DE zitpositie. Omdat de bestuurdersstoel maar een berkte vooruit/achteruit instelling had zit je als je langer dan 1.75 bent al gauw met te gebogen knieen.

Ondanks de minder goede zitpositie voor hoofdzakelijk lange ritten heb ik 1000% genoten van deze wagen wat een fun car was het een dichte kart met een navenant stuur en weggedrag, mis hem nog steeds.

PROBLEMEN

Kruiskoppeling kapot en vernieuwd bij 30.000 Km, Alarm regelmatig moeten resetten i.v.m. storingen, raammechanisme piepte en kraakte bij droog weer, opgelost na demontage, schoonmaken en goed smeren. Vervuiling van de Lambda sonde door het rijden van te korte afstanden, een typische BMW kwaal. Opgelost door het rijden van wat langere afstanden kort achter elkaar.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.