BMW X1 xDrive25e (2025)

autoreview

BMW X1
BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1BMW X1

Signalement

UitvoeringX1 xDrive25e
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf2 km
KM-stand laatst6.800 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Waanzinnig mooie aandrijving

  • 6.800 km

Sinds paar maanden in bezit van plug-in hybride X1, kwam ook uit een X1 uit 2020 met automaat op benzine. Die reed al heerlijk maar deze nieuwe doet er nog een schepje bovenop. Was vooral benieuwd naar X drive want heb een huis op een berg in Frankrijk dat alleen bereikbaar is door een nogal steil en soms modderige, glibberige toegangsweg van bijna 2 km. Daar kwam ik met 2wd auto’s nog wel eens vast te zitten en had ik buurman met tractor nodig om mij los en omhoog te trekken. Dat is nu verleden tijd. X-drive werkt alleen als de auto dat beslist, je kan het niet forceren/manipuleren met een knop oid. Het werkt dus stil op de achtergrond, alleen in Live View (wat ik nerdscherm noem) kan je zien welke wielen worden aangedreven en hoe veel. En de hoek waarin je stijgt of daalt. Hoe dan ook X-drive werkt als een dolle. Heb hem onlangs kunnen testen na flinke buien op het pad dat in een modderpoel veranderd was. Geen centje pijn, zonder wielspin naar boven kunnen rijden. Samen met hill hold geeft dat wel een prettig gevoel. En dat op zomerbandjes.

In dagelijks gebruik (we wonen en werken in Brussel) rijden wij eigenlijk steeds op de accu. Die gaat 75-85 km mee, als je AC uit hebt. In de stad werkt dat heerlijk. Zodra ik snelweg op ga switch ik meestal naar benzine. Dus eigenlijk heb je een elektrische auto in de stad waar je wel een reis van 800 km zonder stoppen kan maken als je tank en accu vol zitten. Wegligging op verharde wegen is top. Sportstoelen comfortabel en hij trekt als een malle op. De oude X1 had HK stereo die geweldig was, deze nieuwe de standaard audio en die valt bar tegen. Alleen praatprogramma’s zijn ok, muziek is echt een drama.

Over drama gesproken: al die idiote rijhulpen en waarschuwingen waar je maar niet onder uitkomt. Snelheidswaarschuwing staat op 1, maar die kan je nog wegdrukken door SET drie seconden ingedrukt te houden. Lane departure is echt een crime, moet je ook steeds uitzetten en na opnieuw starten staat alles weer aan. Om helemaal gek van te worden! Regelzucht want echt niemand heeft er baat bij om toezichthouder ipv bestuurder te worden. It kills the joy of driving, BMW.

Teller staat nu op 6000-7000 km en ik zal over een tijdje nog eens wat ervaringen delen hier. Ik vind het echt een wonder van techniek maar die regelzucht is wel wat doorgeslagen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.